Tyndere men vejer det samme?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
burrus

Indlæg af burrus » 7. jan 2009 16:09

FrkHoumann skrev:
Sofie skrev:Ved ikk med hamstere...
Men hunde og katte ka skam godt svede ;)
De sveder gennem huden ved trædepuderne.
Hmm .. Kan du give mig en kildeanvisning?
For det har jeg aldrig hørt :?
For der er jo en grund til at hunde (og katte hvis de virkelig har det varmt) "gisper" eller hvad det hedder, og det er jo netop for at komme af med varmen? :?
de kan skam godt svede gennem trædepuderne - MEN! set i forhold til mennesker er det jo ingenting!  :wink:
mennesker kan svede gennem huden - altså huden over HELE kroppen - og alligevel kan vi mennesker ende med at gispe pga. varme...
så de få kcm en en hund og kat kan svede gennem trædepuderne er reelt ikek at regne for meget...  :(  
vi mennesker kan udlede en masse affaldsstoffer via huden pga. vi kan svede på så stort et areal, men trædepuderne skal virke som bestyttelse for katten/hunden og derfor kan kun en smule varme og vand trænge gennem hudens celler... skulle store mængder affaldsstoffer passere gennem det stykke hud, så ville de ikke kunne gå uden sko på :wink:  

og deres poter er ikke ikke de bedste varme-afgivere - derfor gisper de så meget lettere :D  

om en hamster kan svede? tja jeg ved det faktisk ikke...
rotter ved jeg kun kan svede gennem poterne (og nogle påstår halen også) - men det er samme problem som med hunde og katte - det er ikke nok og ikke en vej til at få affaldsstoffer ud...

nogle hamstere duftkirtler går nogle gange amok så ser de ud som om de sveder... James' gik tit amok når han var ved en hun eller han ku lugte hendes brunst :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Sofie

Indlæg af Sofie » 7. jan 2009 17:08

Skrev heller ikk noget om at hunde og katte vold-sveder  :lol:
Men godt vi alle er enige *S*

Æda

Indlæg af Æda » 7. jan 2009 18:47

Det er også noget med at når hunde har det varmt, så sveder de ved hjælp af tungen, eller sådan noget... eller er det det I mener med at gispe?  :D
Hilsen Ida <3

Sofie

Indlæg af Sofie » 7. jan 2009 19:28

Æda skrev:Det er også noget med at når hunde har det varmt, så sveder de ved hjælp af tungen, eller sådan noget... eller er det det I mener med at gispe?  :D
Jep :D

Låst