Guldhamstervægt

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Meddie

Indlæg af Meddie » 13. jan 2009 21:55

Ginger skrev:Det er også 10 kr billigere og der er vist mere i det. Har stået og kigget på det, men synes Emotionposerne er flotte og foderet er også meget sødt, og vil kun mine hamstere det bedste.
Ja præcis.
Den skinnende grønne pose og de små hjerteformede foderpiller kan man seriøst bare ikke stå for  :lol:

Men posen er nu også sød fra Multifit :D
Den er lyserød med en guldhamster på, og som det efter min mening aller vigtigste er foderet godt ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Lemou

Indlæg af Lemou » 13. jan 2009 22:02

Meddie skrev:Hvis du vil have dine dyr på "fedekur" så ville jeg nok skifte foder ;)
Emotion beauty er et rigtig godt foder, men der er næsten intet fedt i.

Jeg kan dog anbefale dig den fra Multifit :D
Jeg har prøvet at skifte til Multifit, fordi dyrhandleren sagde, at det var det nærmeste de kunne komme på, af hvad Coco plejer at spise, men hun foretrækker faktisk Festival og Best Friend. Vidste jo ikke, hvad hun havde fået tidligere, så jeg gav hende blanding med mere Multifit, for jeg stolede på dyrhandleren... Hun spiste for lidt, så jeg skiftede langsomt ud til Festival. Bruger Best Friend, fordi der korn i, ved godt, at der også er i blandingen, men vil kun hendes bedste :P.
Briko vil heller ikke røre Multifit, han vil hellere ha' en blanding af Anettes og Festival :P
Der er åbenbart forskel på, hvad hamstere foretrækker :)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 13. jan 2009 22:02

jeg har også nogen der er under de 100 gram men de er så heller ikke særlig store af bygning
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Ginger

Indlæg af Ginger » 13. jan 2009 22:04

darkangel87 skrev:jeg har også nogen der er under de 100 gram men de er så heller ikke særlig store af bygning
Jeg troede virkelig ikke at guldhamstere kunne være så små.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 13. jan 2009 22:11

Ginger skrev:
darkangel87 skrev:jeg har også nogen der er under de 100 gram men de er så heller ikke særlig store af bygning
Jeg troede virkelig ikke at guldhamstere kunne være så små.
kan de godt men med den rigtige foder ligger de små også lidt over 100 g her
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 13. jan 2009 22:11

Lemou skrev:
Meddie skrev:Hvis du vil have dine dyr på "fedekur" så ville jeg nok skifte foder ;)

Jeg har prøvet at skifte til Multifit, fordi dyrhandleren sagde, at det var det nærmeste de kunne komme på, af hvad Coco plejer at spise, men hun foretrækker faktisk Festival og Best Friend. Vidste jo ikke, hvad hun havde fået tidligere, så jeg gav hende blanding med mere Multifit, for jeg stolede på dyrhandleren... Hun spiste for lidt, så jeg skiftede langsomt ud til Festival. Bruger Best Friend, fordi der korn i, ved godt, at der også er i blandingen, men vil kun hendes bedste :P.
Briko vil heller ikke røre Multifit, han vil hellere ha' en blanding af Anettes og Festival :P
Du siger bare til hvis du løver tør, så er jeg sikker på vi kan finde ud af noget :wink:

men en blandning af div. fuglefrø og så multifit eller dem der ligner, så har du noget lignende det jeg laver...

regner med at jeg skal blande et sted mellem 30 og 40 kg her til den første... det jeg blanede i efteråret er nærmest opbrugt... men der går jo også noget til når unger skal have en dejlig stor madpakke med 8-)
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lemou

Indlæg af Lemou » 13. jan 2009 22:15

AnetteFrost skrev:
Lemou skrev:

Du siger bare til hvis du løver tør, så er jeg sikker på vi kan finde ud af noget :wink:

men en blandning af div. fuglefrø og så multifit eller dem der ligner, så har du noget lignende det jeg laver...

regner med at jeg skal blande et sted mellem 30 og 40 kg her til den første... det jeg blanede i efteråret er nærmest opbrugt... men der går jo også noget til når unger skal have en dejlig stor madpakke med 8-)
Hehe.. Jeg har faktisk cleenet det hele op, så jeg kan se, hvad der er af fuglefrøblandinger  :D
Men jeg siger gerne til, men der er vist grænser for, hvor meget han har ædt af de 800 g :P.. Har jo selv ikke grund til at lave så stor blandinger, når der kun er en hamster :)
Coco vil ikke ha' fuglefrøerne og har fundet ud af, at Briko spytter niger-hirse langt ud.. De skyder bare ud af munden og ligger og flyder :P

liv

Indlæg af liv » 13. jan 2009 22:16

Meddie skrev:
Ginger skrev:Det er også 10 kr billigere og der er vist mere i det. Har stået og kigget på det, men synes Emotionposerne er flotte og foderet er også meget sødt, og vil kun mine hamstere det bedste.
Ja præcis.
Den skinnende grønne pose og de små hjerteformede foderpiller kan man seriøst bare ikke stå for  :lol:

Den er lyserød med en guldhamster på, og som det efter min mening aller vigtigste er foderet godt ;)
jeg bruger det samme som dig og hamserne ser fine ud ikke for tykke eller tynde og de elsker det begge og så er der vist masser af animalsk protein i :D og synes selv maden ser ret lækker ud iforhold til andet foder!! :D

Ginger

Indlæg af Ginger » 13. jan 2009 22:19

liv skrev:
Meddie skrev:
Ja præcis.

jeg bruger det samme som dig og hamserne ser fine ud ikke for tykke eller tynde og de elsker det begge og så er der vist masser af animalsk protein i :D og synes selv maden ser ret lækker ud iforhold til andet foder!! :D
Det er nemlig rigtig flot mad og med de tørrede rejer og det hele. Er vild med udseendet af det og tænkte at til den pris for 300 g MÅ - nej SKAL det være godt  :lol:

Lemou

Indlæg af Lemou » 13. jan 2009 22:20

Har selv brugt VitaKraft, dengang da jeg havde dværge og chinchillaer.. De virkede ellers fint..
Hverken for tynde eller for tykke :)

Det kan jo være, at de er bare i den lille ende du har fået fat i :)
Der var faktisk en meget stor forskel på mine dværger... Den ene var 7,5 cm og den største var 9,1 cm :shock:
Som tidligere nævnt, fra samme kuld

Lykke

Indlæg af Lykke » 13. jan 2009 22:22

Ginger skrev:Dette billede af Dalila er fra lige nu - hun er 9 mrd gammel.
Billede
Jeg synes heller ikke hun ser tynd ud.
Men hun ser ikke særligt stor ud (længde, bredde).

Ginger

Indlæg af Ginger » 13. jan 2009 22:26

Lykke skrev:
Hun er ikke ret stor - ikke i forhold til nogle af de hamstere jeg ser herinde. Er helt misundelig  :lol: Vil gerne have en virkelig stor hamster en dag - troede jeg fik det i Teufel, men det viste sig så bare at være en alm størrelse hamster  :roll:  :wink:  :lol:

Lemou

Indlæg af Lemou » 13. jan 2009 22:29

Ginger skrev:
Lykke skrev:
Hun er ikke ret stor - ikke i forhold til nogle af de hamstere jeg ser herinde. Er helt misundelig  :lol: Vil gerne have en virkelig stor hamster en dag - troede jeg fik det i Teufel, men det viste sig så bare at være en alm størrelse hamster  :roll:  :wink:  :lol:
Jeg synes, at hun er så kær i den lille størrelse :)
Så lige dine unger.. Synes, at de ser lidt store ud :)
Coco er begyndt at tage på :shock:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 13. jan 2009 22:42

mine hamstere vejer fra 60/80 g (snefnug kan ik lige huske vægten nu)og op til omkring de 160 g...
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Ginger

Indlæg af Ginger » 13. jan 2009 22:44

AnetteFrost skrev:mine hamstere vejer fra 60/80 g (snefnug kan ik lige huske vægten nu)og op til omkring de 160 g...
Hvad med Skimmie - hvad vejer han?

Besvar