kan han være gul?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
AnetteFrost

kan han være gul?

Indlæg af AnetteFrost » 13. jan 2009 22:30

mangler lidt hjælp til at farvebestemme ham her... hvad er jeres mening?

Mor er Angel: A_ Bb E_ ll pp Sgsg Toto

Far er jacob: Ee ll Pp Sgsg

Det er ham den mørke jeg mangler hjælp til. synes har har et gulligt skær når jeg har ham oppe  :?

og så beklager jeg den dårlige billedkvalitet  :(
Billede
Billede
Billede
Billede
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lemou

Indlæg af Lemou » 13. jan 2009 22:32

Jeg ved ikke hvordan gule ser ud, men kær er han da :)

burrus

Indlæg af burrus » 14. jan 2009 07:01

hm umiddelbart kunne han godt være dove gul :wink:  han har røde øjne, grålig farve - og ja et lidt gulligt skær...

dove gul ville nok være mit bedste bud...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. jan 2009 09:50

ja dove gul (rødøjet sortgul) er også mit bedste bud.
Senest rettet af Lykke 14. jan 2009 09:51, rettet i alt 1 gang.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 14. jan 2009 09:50

Wee hvor er de blevet flotte siden jeg sidst så dem, tror de har deres far´s næse  :lol: .
Gul dove, det lyder godtnok spændende :) , syntes også han´s farve ser dove ud, måske noget lys, men blir vel mørkere han er jo ikke så gammel endnu.
Farmand Jacob Poulsen siger hej, og siger at han er klar til et kuld unger mere hvis Angel er interesseret he he. :D , altså kun hvis han ikke skal betale børnebidrag :lol:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 14. jan 2009 20:27

malthesmor skrev:Wee hvor er de blevet flotte siden jeg sidst så dem, tror de har deres far´s næse  :lol: .
Gul dove, det lyder godtnok spændende :) , syntes også han´s farve ser dove ud, måske noget lys, men blir vel mørkere han er jo ikke så gammel endnu.
Farmand Jacob Poulsen siger hej, og siger at han er klar til et kuld unger mere hvis Angel er interesseret he he. :D , altså kun hvis han ikke skal betale børnebidrag :lol:
Tja.... han er jo kun blevet lysere og med grålig/brunlig/gullig pels.... så tror måske ik at han bliver mørkere med tiden, men ved jeg ikke endnu...

Men hvis har er dove gul så må koden jo være: aa ll pp ToY plus de splitgener der må være....

men hvornår for de farve på ørene? Den hvide har fået den mørke farve her i løbet af de sidste 10 dage, men han den anden har endnu ikke fået antydninger til at de skulle blive mørke... :?  men hvis de forbliver lyse så må den vel også være bb? :?

burrus

Indlæg af burrus » 14. jan 2009 20:38

AnetteFrost skrev:
Tja.... han er jo kun blevet lysere og med grålig/brunlig/gullig pels.... så tror måske ik at han bliver mørkere med tiden, men ved jeg ikke endnu...

Men hvis har er dove gul så må koden jo være: aa ll pp ToY plus de splitgener der må være....

men hvornår for de farve på ørene? Den hvide har fået den mørke farve her i løbet af de sidste 10 dage, men han den anden har endnu ikke fået antydninger til at de skulle blive mørke... :?  men hvis de forbliver lyse så må den vel også være bb? :?
dove øre er helt lyse pga. pp genet :wink:  så de skal helst være kødfarvede evt. med antræk mod det grålige  pga. gul:lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. jan 2009 20:59

burrus skrev:
AnetteFrost skrev:

dove øre er helt lyse pga. pp genet :wink:  så de skal helst være kødfarvede evt. med antræk mod det grålige  pga. gul:lol:
En Dove har faktisk Brune/grå ører,  og det skyldes ikke b genet de skal have brune/grå ører, derfor kan det være svært at se forskel på en dove og en Brunøret Dove hvis ikke farven skiller sig ud.
Og da jeg aldrig har set en Brunøret Dove eller har kunnet finde et billed af en kan jeg ikke udtale mig om farven. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. jan 2009 21:00

Ungen på billederne kunne godt se ud til at have kindtegninger kan det passe?  :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 14. jan 2009 21:06

Tog lige nogen billeder af min dove Bodil, syntes ikke at hendes øre er kødfarvet, nærmest grå/lysebrune :D

Billede

Billede

Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. jan 2009 21:07

Malthesmor: Det er nemlig det de er,  alle de Dove dyr jeg har/har haft har også haft samme ørefarve som deres kropsfarve stort set. :D

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 14. jan 2009 21:08

tja... hanne har er jo slet ikke i nærhede af at være lige så mørk... men en dove har da heller ikke aftegninger? ham her har jo aftegninger :?

burrus

Indlæg af burrus » 14. jan 2009 21:16

AnetteFrost skrev:tja... hanne har er jo slet ikke i nærhede af at være lige så mørk... men en dove har da heller ikke aftegninger? ham her har jo aftegninger :?
som komemr af det gule :wink:

mener det var odgaard som en gang sagde at gul giver kindtegninger uanset hvilken farve det er i kombination med :wink:
Pia B

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 14. jan 2009 21:20

burrus skrev:
AnetteFrost skrev:tja... hanne har er jo slet ikke i nærhede af at være lige så mørk... men en dove har da heller ikke aftegninger? ham her har jo aftegninger :?
som komemr af det gule :wink:

mener det var odgaard som en gang sagde at gul giver kindtegninger uanset hvilken farve det er i kombination med :wink:
Hm... ja ja... jeg lære vel at finde ud af den med tiden... :oops:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 14. jan 2009 21:21

Okay at han havde kindtegninger var bare det jeg ville vide, for så er jeg overbevist om at han er en Sølvgrå baseret variant.
Og nej Silverdove har helt rigtigt ikke kindtegninger, eller dove. :D

der jo så mulighed for at han kan være Gul også, så måske er han RØ Sølvgrå eller RØ Sølvgul set ud fra forældrenes genkode. :)

Låst