Mit NYE Hamster :) Farve ???

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Snowball

Mit NYE Hamster :) Farve ???

Indlæg af Snowball » 18. jan 2009 12:42

Hej

Jeg har fået et hamster her den anden dag og jeg kunne godt tænke mig at i ville sige hva fave han havde??

Han har ikke det hjul mere det er længe skiftet ud så ved i det....
Vedhæftede filer
DSCN1693.JPG
DSCN1693.JPG (41.1 KiB) Vist 4450 gange

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 18. jan 2009 12:44

vil gætte på at den er noget med Zobel pga øjnringene, men ved det ik helt, den har et par sjove pletter :?
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 18. jan 2009 12:46

hvidbændet zobel vil jeg mene men ser lidt sjov ud
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Loan

Indlæg af Loan » 18. jan 2009 12:49

Han ser da ikke sjov ud, han er da mega kær!

Men nu tænker jeg lidt, kan han ik være hb zobel tortie? idet han os har pletten på rumpen ser det ud til??
Hilsen
Loan Vejby

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 18. jan 2009 12:59

Synes det er en underlig zobel? den er meget gul..

Prøv at kører en finger imod hårene, og hvis den har gul underpels er det en sortgul.

Snowball

Indlæg af Snowball » 18. jan 2009 13:05

Hopiw skrev:Synes det er en underlig zobel? den er meget gul..

Prøv at kører en finger imod hårene, og hvis den har gul underpels er det en sortgul.
Okay må jeg prøve når han vågner , :)

contraria

Indlæg af contraria » 18. jan 2009 13:05

med mine arfaringer ud i guld + umbrouse så er han helt klart Korthåret Hvidbåndet Guld Umbrouse.
de venligste hilsner amanda

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 18. jan 2009 13:08

...
Senest rettet af Hopiw 18. jan 2009 13:41, rettet i alt 1 gang.

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. jan 2009 13:09

contraria skrev:med mine arfaringer ud i guld + umbrouse så er han helt klart Korthåret Hvidbåndet Guld Umbrouse.
Mener du gul?

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. jan 2009 13:11

Jeg synes, den er tricky.

Ved det hvide bånd ser den jo næsten sort ud. Men den har øjenringe som mine zobler og det lyse på bagdelen kan også sagtens bare være en lys zobel.

Begge mine zobler er ret lyse i det. Jeg har faktisk lige i dag spekuleret over hvordan en med creme gul umbrouse og evt. sort ville se ud? For de sortgule har jo ikke øjenringe. Har gul plus umbrouse øjenringe?

contraria

Indlæg af contraria » 18. jan 2009 13:33

ja det er gul umbrouse jeg mener :wink:

ja gul+umbruse har øjnringe. ser du billeder af hrry som lille havde han også øjn ringe. og vi trode lange at han og brorman kong g var zobler.

de billeder pia har ku fine af gul umbrouse hamstere ser ud pracist som din hamstere. så hvordan en gul umbrouse udhvikler sig er meget forskælligt.

det der gør at han er gul og ikke zobel er at hans øjnrings farve går ned til snuden så det engtligt ikke rigtige øjnringe vi ser her.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 18. jan 2009 13:41

Trækker lige mine ord tilbage, han er umbrous.
Ved ikke lige hvad jeg forvekslet umbrous med

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. jan 2009 14:24

contraria skrev:ja det er gul umbrouse jeg mener :wink:

ja gul+umbruse har øjnringe. ser du billeder af hrry som lille havde han også øjn ringe. og vi trode lange at han og brorman kong g var zobler.

de billeder pia har ku fine af gul umbrouse hamstere ser ud pracist som din hamstere. så hvordan en gul umbrouse udhvikler sig er meget forskælligt.

det der gør at han er gul og ikke zobel er at hans øjnrings farve går ned til snuden så det engtligt ikke rigtige øjnringe vi ser her.
Men det gør de også på mine zobel hamstere, i hvert meget tydeligt på den ene (som jo ikke er dem, tråden her handler om). Den ene ved jeg så er tortie. Nu bliver jeg s.. nødt til at lave en sort testparring med dem begge... (og når ungerne så bliver gyldne, må jeg jo håbe, at nogle kan hjælpe med at se om der kommer gule pletter...).

contraria

Indlæg af contraria » 18. jan 2009 14:28

Lykke skrev:
contraria skrev:ja det er gul umbrouse jeg mener :wink:

Men det gør de også på mine zobel hamstere, i hvert meget tydeligt på den ene (som jo ikke er dem, tråden her handler om). Den ene ved jeg så er tortie. Nu bliver jeg s.. nødt til at lave en sort testparring med dem begge... (og når ungerne så bliver gyldne, må jeg jo håbe, at nogle kan hjælpe med at se om der kommer gule pletter...).
det kommer jo så igen and på og det er en hun eller han.

hunnen skal have ToTo + U. for at blive til gul umbrouse. hvor i mod hannen kun skal ha ToY + U for at være gul umbrouse.

og så vidt jeg ved er din en pige. ikke?

Lisette

Indlæg af Lisette » 18. jan 2009 14:35

Kan slet ikke hjælpe med farven men flot det er han!

Låst