1 hb cinnamon tortie - A_ Baba pp Toto
1 hb dove tortie - aa Baba pp Toto

drengen er
rød øjet sort gul - aa pp ToY
Ahh sorry :oops:malthesmor skrev:Forældrene kan ses i dette link
http://hamsterland.dk/forum/viewtopic.p ... highlight=
Genkoderne står øverst i tråden :D
Jamen kan ungerne så ikke have det fra deres "forfædre"? der er jo noget sølv.. eller er det for langt ude til at kunne være muligt? skal en af forældrene være en sølv-variant for at kunne lave sølv-tortie? :?contraria skrev:da begge forældre er gouti varianter og ikke sølv. så kan ungerne heller ikke være det.![]()
jeg tilslutter mig og 140% sikker på du har dig 2 tortie piger og en Rød øjet sortgul dreng.
mink er han ikke, der er ingen umb. på de forældre.
til gengæl skal der bare et gult hår på mor til for at der kommer tortie unger.
man gan jo heller ikke se på min cleo at hun er tortie. men det er hun altså.
Der er jo også stor forskel på dove-gul og ren dove.malthesmor skrev:Hmm syntes ikke han er dove har slet ikke samme farve som den anden han som er doveRingling skrev:Vil helt klart mene at hunnen er hb dove tortie (meget fin endda) :D
Og hannen.... hmmm.. kunne han være dove-gul eller bare gul??? :scratch:, syntes han ser mink farvet ud, men mink er vist ikke muligt
Den han som skulle være dove gul har ingen kindtegninger.Lykke skrev:Der er jo også stor forskel på dove-gul og ren dove.malthesmor skrev:Hmm syntes ikke han er dove har slet ikke samme farve som den anden han som er doveRingling skrev:Vil helt klart mene at hunnen er hb dove tortie (meget fin endda) :D
Og hannen.... hmmm.. kunne han være dove-gul eller bare gul??? :scratch:, syntes han ser mink farvet ud, men mink er vist ikke muligt
Den er alt for broget i farven i sammenligning med den mink, jeg lige har haft.
Når jeg kigger på billederne af hhv. alle piger og alle drenge, tror jeg også, der er flere end de to (og den dove), der ikke er cinnamon. Gule og derfor formentlig også dove-gule hanner vil nemlig også have de hvide kinder som cinnamon har - men der er noget med at man ikke kan regne med det (altså at de ikke altid har tydelige kindtegninger). Så når de bliver ældre, skal du lige kigge nærmere på dem.
Hunnen skal ikke have kindtegninger.malthesmor skrev:Den han som skulle være dove gul har ingen kindtegninger.Lykke skrev:Der er jo også stor forskel på dove-gul og ren dove.malthesmor skrev: Hmm syntes ikke han er dove har slet ikke samme farve som den anden han som er dove, syntes han ser mink farvet ud, men mink er vist ikke muligt
Den er alt for broget i farven i sammenligning med den mink, jeg lige har haft.
Når jeg kigger på billederne af hhv. alle piger og alle drenge, tror jeg også, der er flere end de to (og den dove), der ikke er cinnamon. Gule og derfor formentlig også dove-gule hanner vil nemlig også have de hvide kinder som cinnamon har - men der er noget med at man ikke kan regne med det (altså at de ikke altid har tydelige kindtegninger). Så når de bliver ældre, skal du lige kigge nærmere på dem.
Har hunnen heller ikke, så forstår ikke lige hvad du mener ??