AvlereCGTN skrev:Arh der kan man se, man lærer noget nyt hver dag :)
Tusind tak, det var alt hva jeg ville vide, bortset fra én ting.
Hvor får jeg så de rent racede henne

At man har holdt dyr så længe, er ikke ensbetydende med, at man bruger samme metode som dengang... Jeg vil ikke skille marsvinene fra kaniner ad, da begge får depression af detcontraria skrev:det kan godt være hun har haft i 53+ år.. men der er altså kommet ny viden til siden.
syns erligt talt at du bør opsøge den nyste viden inden for området. og er sikker på at går du til dansk kanin avlerfoening og spørger kælekanin ejere på forskællige forums vil du få samme svar som her. SKIL dem ad.
til tråd starter. der er opdrættere her inde fra som gør deres bedste for at holde arterne så rene som muligt. derfor vil der fra tid til anden også komme kuld tilsalg, så hold øje med kategorien - salg af dyr
ellers så vil jeg måske kontakte Kenneth (Kwo) hvores formand og høre om han har nogle eller om du kan blive skrevet op til en unge eller to.
Jeg kender nu også flere som har flere kaniner til at gå sammen i et bur, og de sover da sammen, der er ingen problemer.Lemou skrev:At man har holdt dyr så længe, er ikke ensbetydende med, at man bruger samme metode som dengang... Jeg vil ikke skille marsvinene fra kaniner ad, da begge får depression af detcontraria skrev:det kan godt være hun har haft i 53+ år.. men der er altså kommet ny viden til siden.
syns erligt talt at du bør opsøge den nyste viden inden for området. og er sikker på at går du til dansk kanin avlerfoening og spørger kælekanin ejere på forskællige forums vil du få samme svar som her. SKIL dem ad.
til tråd starter. der er opdrættere her inde fra som gør deres bedste for at holde arterne så rene som muligt. derfor vil der fra tid til anden også komme kuld tilsalg, så hold øje med kategorien - salg af dyr
ellers så vil jeg måske kontakte Kenneth (Kwo) hvores formand og høre om han har nogle eller om du kan blive skrevet op til en unge eller to.
Jeg siger bare, at alle kan tage fejl og at der er muligheder for at kunne gøre det, hvis man gør det rigtigt og holder kaninerne rigtigt..Mahonia skrev:Lemou:
Det er jo i sidste ende op til dig, hvordan du holder dine dyr og går det godt, er det jo fint.
Det der bliver skrevet herinde, er bare for at hjælpe og advare om, at tingene kan gå galt, hvis man sætter umage dyr sammen, hvilket man ikke normalt skal gøre.![]()
Misforståelser har været skyld i at mange dyr er kommet til skade eller har mistet livet. Det vil vi naturligvis gerne forhindre om muligt.
Hvad du så vælger at gøre, kan vi jo ikke gøre noget ved.
nu synes jeg du skal holde dig til emner du ved noget om! :? Odgaard ved udemærket hvordan dyr skal behandles og hun kender skam sine dyr! :?Lemou skrev:
Ja, trist, at folk ikke kender om de dyr de holder.. Så kunne man måske slippe for skadede dyr
Negativ snak om folk de ikke kender blev altså ikke startet herfraburrus skrev:nu synes jeg du skal holde dig til emner du ved noget om! :? Odgaard ved udemærket hvordan dyr skal behandles og hun kender skam sine dyr! :?Lemou skrev:
Ja, trist, at folk ikke kender om de dyr de holder.. Så kunne man måske slippe for skadede dyr
lad os venligst holde os til topic her!
og holde den slags kanin/marsvine-snak på respektive fora og holde negativ snak om folk man ikke kender helt væk! :?
prøv dog at læse hvad du selv skriver! :?Lemou skrev:Negativ snak om folk de ikke kender blev altså ikke startet herfraburrus skrev:nu synes jeg du skal holde dig til emner du ved noget om! :? Odgaard ved udemærket hvordan dyr skal behandles og hun kender skam sine dyr! :?Lemou skrev:
lad os venligst holde os til topic her!
og holde den slags kanin/marsvine-snak på respektive fora og holde negativ snak om folk man ikke kender helt væk! :?
Lemou skrev:Jeg kan også vise dig det modsatte