Bidemærke på guldhamster

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Lykke

Bidemærke på guldhamster

Indlæg af Lykke » 25. jan 2009 10:16

Jeg har to unger gående sammen, som nu er blevet for store til den rede, de havde (en lille urtepotte som nu er fjernet). Da de ikke begge to kunne være der ordentligt, endte det med at den ene bed den anden.

Såret ser fint nok ud nu - jeg kan bare se to små huller. Og jeg regner ikke med, at der er noget problem. Men skal jeg være opmærksom på noget bestemt?

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. jan 2009 10:29

Så er de vel skilt ad nu? Eller hvor gamle var de? :)

Hvis du kan se at det går den rigtige vej med såret og at det langsomt heler, så skal du ikke gøre andet end at holde lidt øje med det.

Jeg bruger helosan til mine kaniner hvis de har slået sig på den ene eller andne måde - måske kunne du prøve at få fat i noget?
~ Mvh. Mette og Clean

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. jan 2009 10:32

Meddie skrev:Så er de vel skilt ad nu? Eller hvor gamle var de? :)

Hvis du kan se at det går den rigtige vej med såret og at det langsomt heler, så skal du ikke gøre andet end at holde lidt øje med det.

Jeg bruger helosan til mine kaniner hvis de har slået sig på den ene eller andne måde - måske kunne du prøve at få fat i noget?
Nej, de er ikke skilt ad, men reden er fjernet. Det var tydeligt kun den, det handlede om. De er kun 6 uger gamle og de byggede en rede sammen et andet sted, da jeg havde fjernet urtepotten. De er heller ikke spor nervøse.

Der er ikke noget egentligt sår, bare to små bidemærker, så der er ingen sårskorpe eller noget.

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. jan 2009 10:35

Okay fint nok.
Så tror jeg ikke du skal være bekymret ;)
Senest rettet af Meddie 25. jan 2009 10:37, rettet i alt 1 gang.
~ Mvh. Mette og Clean

Lykke

Indlæg af Lykke » 25. jan 2009 10:36

Meddie skrev:Okay fint nok.

Er det dværg- eller guldhamsterunger?
For nu hvor de er 6 uger, er det vel også på tide at få dem skilt?
Det er guld og de kan godt gå sammen længere end 6 uger. (men den ene skal i øvrigt nok sælges idag).

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. jan 2009 10:38

Lykke skrev:
Meddie skrev:Okay fint nok.

Er det dværg- eller guldhamsterunger?
For nu hvor de er 6 uger, er det vel også på tide at få dem skilt?
Det er guld og de kan godt gå sammen længere end 6 uger. (men den ene skal i øvrigt nok sælges idag).
Ja sorry, rettede lige mit indlæg. Jeg havde mine tanker et andet sted :lol:
~ Mvh. Mette og Clean

Låst