Hamstermor graver vandflasken ned...

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
liv

Hamstermor graver vandflasken ned...

Indlæg af liv » 28. jan 2009 14:30

hej jeg har et lille problem ang vandflasken og feta :lol: Der det at jeg når jeg skrifter vandter hænger flasken ned så ungerne kan nå den. 5 min efter har feta begravet den og ungerne kan ikke komme ned til den :( derfor fjerner jeg savsmuldet fra flasken og går :wink: MEN der går ikke lang tid før flasken er bedækket igen!! :x hvad kan jeg gøre for at feta IKKE graver flasken ned? kom hjem fra skole og så en lille unge der forgæves prøvede at få vand fra flasken :(

Æda

Indlæg af Æda » 28. jan 2009 14:56

Jeg har ikke rigtig nogen idéer..  :oops:  men et alternativ kunne være at du så brugte en vandskål i stedet?  :D hmm... men så kunne ungerne jo falde i?  :scratch:
Hilsen Ida <3

liv

Indlæg af liv » 28. jan 2009 15:19

nu sad jeg lige i en halv time og spekulerede da jeg fik en idé :lol: jeg tog min gamle madkasse og stilte den helt nede på bunden af bruet på hovedet :wink: så tog jeg savsmuld omkring den og lidt ovenpå så nu kan feta umuligt grave op på den! HÅBER JEG!! ligenu fungere det ihvertfald!

fandt også ud af flasken var gået i stykker i nat og alt vandet var gået ud så den var helt tom og fyldte den i går aftes!! :shock: såå var der vådt i bunden af buret og det skulle skiftes men godt jeg opdagede det med flasken :D de har fået en ny nu :wink:

Vimse

Indlæg af Vimse » 28. jan 2009 15:51

Hvis hun bliver ved med at grave den til. Så kan du jo flytte flasken til et sted hvor hun ikke graver? :)
KH. Kathrine

Lykke

Indlæg af Lykke » 28. jan 2009 17:41

liv skrev:nu sad jeg lige i en halv time og spekulerede da jeg fik en idé :lol: jeg tog min gamle madkasse og stilte den helt nede på bunden af bruet på hovedet :wink: så tog jeg savsmuld omkring den og lidt ovenpå så nu kan feta umuligt grave op på den! HÅBER JEG!! ligenu fungere det ihvertfald!

fandt også ud af flasken var gået i stykker i nat og alt vandet var gået ud så den var helt tom og fyldte den i går aftes!! :shock: såå var der vådt i bunden af buret og det skulle skiftes men godt jeg opdagede det med flasken :D de har fået en ny nu :wink:
ja, det med madkassen var en god ide.
Jeg ville også have foreslået noget med en forhøjning uden strøelse, så flasken kunne hænge højere og ungerne kravle op på forhøjningen.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 28. jan 2009 18:58

jeg har gjort det at når jeg har unger er der 2 vandflasker i akvariet 1 til mor og 1 til ungerne det har virket godt for mig.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Vainio

Indlæg af Vainio » 29. jan 2009 02:46

"MEN der går ikke lang tid før flasken er bedækket igen!!"

Det håber jeg ikke, at "bedække" er så vidt jeg ved det at to husdyr parrer sig :) Så medmindre dine hamstere er VIRKELIG glade for den vanddunk må de nøjes med at begrave eller at dække til :P

contraria

Indlæg af contraria » 29. jan 2009 03:35

jeg lader mor begrave flasken. så sætter jeg da bare flasken længer op. og på et tidspungt har mor fundet en højde hun vil ha den i.

ellers bruger jeg en træbro hvor flasken hinger lige over. så kan ungerne komme til og den er samtidigt i mor-højde så hun ikke skal ligge ned og drikke aaf den. (ofte det mine tøser har brokket sig over)
de venligste hilsner amanda

liv

Indlæg af liv » 29. jan 2009 07:49

Vainio skrev:"MEN der går ikke lang tid før flasken er bedækket igen!!"

Det håber jeg ikke, at "bedække" er så vidt jeg ved det at to husdyr parrer sig :) Så medmindre dine hamstere er VIRKELIG glade for den vanddunk må de nøjes med at begrave eller at dække til :P
undskyld :oops:  :oops:  :lol: men var lidt træt sur og irriteret da jeg skrev det :lol: havde en hård dag igår :?

Besvar