Hanners max parringsalder?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
AnetteFrost

Hanners max parringsalder?

Indlæg af AnetteFrost » 9. feb 2009 22:17

ja som overskriftens lyde mangler jeg lidt om hvor gamle hanner max må/bør være i forbindelse med en parring. Det er ikke kun hvornår hvornår man kan bruge dem første gang, men også hvornår det bør være sidste gang...

Hvilke holdninger har I?

Jeg synes ikke man bør bruge hanner før de er 2 måneder, men hvornår man bør stoppe ved jeg ikke. har ik nogen der er 1 år endnu.

Der er jo retningslinier for hunner i avl man bør følge.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 10. feb 2009 04:49

ja jeg havde egentlig sagt 1½ år for hanner - men nu hvor jeg kanse at min egen James er livet totalt op igen - så må jeg nok revurderer det :lol:
Jeg tror det i høj grad går på den enkelte han! Hvis haner gammel og træt og og ikke rigtig gider damer - så er det nok pensions tid..
men jeg tror helt ærligt James ville blive ked af hvis ikke han lige får det sidste kuld med :lol: han er blevet ret frisk og ret så dameglad her hvor han runder 1½ år  8-)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 10. feb 2009 09:55

det har jeg egentlig også tænkt over for har sådan set pensioneret mine hanner halv tidligt men ville da ønske jeg kunne have fået et sidste kuld med min Maks men tror hellere jeg må lade vær
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 10. feb 2009 11:30

Mig bekendt er der ingen øvre grænse for hanner. Så længe der er krudt i kanonen, virker det. Han lider ingen overlast ved det.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 10. feb 2009 12:14

Hannerne kan bruges lige så længe de selv kan/gider. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 10. feb 2009 12:25

sabkoch skrev:Mig bekendt er der ingen øvre grænse for hanner. Så længe der er krudt i kanonen, virker det. Han lider ingen overlast ved det.
Når du nu skriver, lider ingen overlast, mener du så at man ikke som sådan kan drive "rov drift"på en han ?
Grunden til mit spørgsmål er at jeg har jo Jacob som er en eftertragtet ungkal, han er 5 mdr. og er allerede far til 3 kuld unger(Godt han ik skal betale børne penge) :lol:
Tænker om det blir for meget for ham  i længden ?
Kunne forestille mig at hanner hvis de levede i  naturen ville være fædre til mange kuld. :wink:

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 10. feb 2009 14:33

Mine hanner har aldrig lidt overlast ved at lave mange kuld - og som malthesmor skriver, vil de i naturen jo også naturligt blive fædre til mange kuld. Det er klart, at hvis man oplever, at de taber sig, så må man lige holde igen - men som sagt, har mine hanner ikke på nogen måde lidt overlast  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 10. feb 2009 16:33

Ja det er lige præcis det jeg mener. Der er jo himmelhvid forskel på hvad hunner og hanner skal præsterer i.f.t. avlen.

Hanner gør det hvis de kan, uanset om de er hamstere, menneske hanner, hunde eller elefanter  :lol: Er de for gamle ja så går de slet ikke i gang, så vil de være uinteresseret i opgaven.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Besvar