Hamstertræf og generalforsamling 2009

Alt vedrørende vores forening - fx udstilling, stamtavler og nyheder.
burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 09:37

kwo skrev:
burrus skrev:tjo men der kommer ikke flere jyder med - ved at holde det på sjælland :?  
jeg kan MÅSKE arrangere overnatning i gentofte - men det er næppe alle jydske medlemmer der vil bruge enten 9 timers kørsel på en dag - eller en hel weekend på GF og træf...

der kommer ikke flere jyder til en national forening - hvis den kun er på sjælland...  :(
Det er vi godt klar over. Og det var jo heller ikke vores første prioritet. Vi så gerne at det blev holdt centralt (Fyn eller Fredericia-området), men de eneste steder i Jylland vi har fået tilsagn fra er Silkeborg og Sønderjylland.

Pånær en enkelt, så har alle GF været afholdt i Jylland/Fyn, og selv om de har været centralt så er det sjællænderne der hver gang skal betale en dyr bro/færge for at komme med. Det er jo heller ikke rimeligt.

Men vi skal vel bare være glade for at vi ikke bor i Sverige og skal køre over 1000 km for at komme til noget, hvor alt afholdes i Stockholm. ;)
men der var vel heller ikke det store antal medlemmer og opdrættere i jylland for 2 år siden - hvis du sammenligner med nu?

At det holdes på sjælland - fint nok... jeg skal prøve om jeg kan komme alligevel..
men hvis der ikke dukker andre jyder op - så er jeg ikke overrasket :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

kwo

Indlæg af kwo » 17. feb 2009 09:40

burrus skrev:men når sjællændere "piver" over at jyderne ikke kommer til noget - var det så ikke med at få lavet noget de kunne komme til?
:?  

sidste GF er vel for 2 år siden?

sidste år var eneste udstilling og træf på sjælland...
i år "får" jyderne 1 udstilling i kolding, lagt i kolding så sjællændere også kunne nå det - og så rykkes gf og træf dertil og muligvis en udstilling i kbh også... men fint... det får bare ikke flere aktive jyder i foreningen...
Der er GF hvert år. Sidst var det i Jylland og ingen jyder dukkede op (udover værten og bestyrelsen).
Ved samme lejlighed var der træf, og altså heller ikke med deltagelse af jyder.

Udstillingen var vores første, og vi skulle lige se om der overhovedet kom nogen. Havde vi lagt den i Nordjylland, var der nok ikke kommet flere udstillinger overhovedet, da fremmødet ville have været for lavt. ;)
Kenneth Worm

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 09:51

kwo skrev:
burrus skrev:men når sjællændere "piver" over at jyderne ikke kommer til noget - var det så ikke med at få lavet noget de kunne komme til?
:?  

sidste GF er vel for 2 år siden?

sidste år var eneste udstilling og træf på sjælland...
i år "får" jyderne 1 udstilling i kolding, lagt i kolding så sjællændere også kunne nå det - og så rykkes gf og træf dertil og muligvis en udstilling i kbh også... men fint... det får bare ikke flere aktive jyder i foreningen...
Der er GF hvert år. Sidst var det i Jylland og ingen jyder dukkede op (udover værten og bestyrelsen).
Ved samme lejlighed var der træf, og altså heller ikke med deltagelse af jyder.

Udstillingen var vores første, og vi skulle lige se om der overhovedet kom nogen. Havde vi lagt den i Nordjylland, var der nok ikke kommet flere udstillinger overhovedet, da fremmødet ville have været for lavt. ;)
og på et år - hvor mange flere jydske medlemmer er der kommet til?

Det jeg "piver" over er at foreningen ikke mener at der er jyder nok der gider komme til en gf i år...
men på et år - hvor mange flere jyske opdrættere og medlemmer er der kommet herinde? en del vil jeg påstå...
der fjernes reelt enhver mulighed for at "bevise" at jyderne vil være aktive i foreningen, ved at rykke gf nu...

men igen - jeg gider ikke diskutere det, for det er besluttet og vi har ikke nogen på fyn eller i kolding/fredericia som vil ligge hus til (er der overhovedet medlemmer i det område?)...
der kommer næppe mange jyder til sjælland denne gang, men man ku da håbe et lille øjeblik at jyderne kunne finde en måde at komme alligevel...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 17. feb 2009 09:57

Jeg mener nu, at hvis det hidtil har været forventet at Sjællændere tager til Jylland til en gf, så kan man vel også vende den om, eller hvad.
Du ændrer muligtvis ikke mening burrus, men det gør jeg heller ikke.
Jeg har ventet over to år på at komme til gf, så kan andre vel vente et år.
Hvis du så gerne vil til gf, hvorfor tog du så ikke med sidste år? da var du da medlem, var du ikke?
mvh Desiree

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 10:02

Desiree skrev:Jeg mener nu, at hvis det hidtil har været forventet at Sjællændere tager til Jylland til en gf, så kan man vel også vende den om, eller hvad.
Du ændrer muligtvis ikke mening burrus, men det gør jeg heller ikke.
Jeg har ventet over to år på at komme til gf, så kan andre vel vente et år.
Hvis du så gerne vil til gf, hvorfor tog du så ikke med sidste år? da var du da medlem, var du ikke?
hmm ændre mening - tja jeg kan sagtens ændre mening og for min skyld må det godt ligge på sjælland, men så synes jeg bare ikke der skal snakkes om at jyderne "ikke gider" eller "aldrig kommer" - for det er først nu der rigtigt er ved at komme aktive medlemmer i Jylland...
mange sjællændere vil ikke rejse til Silkeborg - præcis som mange jyder ikke overskuer at skulle bruge 9 timer på at køre til kbh.. lidt samme "paradoks" - du kommer ikke til jylland til gf, men "forventer" at jyder kommer springende til kbh?  :wink:  

sidste år var jeg uheldigvis forhindret...  :(  man kan ikke altid planlægge så alle familieanliggender hos alle medlemmer bliver undgået...  :(
Pia B

kwo

Indlæg af kwo » 17. feb 2009 10:06

burrus skrev: og på et år - hvor mange flere jydske medlemmer er der kommet til?
Pt er der 39% medlemmer fra Jylland+Fyn

For et år siden var der 31%

For 1½ år siden 33%

Så jo, du har ret, der er kommet flere jyder til, men det er altså ikke noget kæmpespring i antallet af medlemmer. ;)
Kenneth Worm

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 10:10

kwo skrev:
burrus skrev: og på et år - hvor mange flere jydske medlemmer er der kommet til?
Pt er der 39% medlemmer fra Jylland+Fyn

For et år siden var der 31%

For 1½ år siden 33%

Så jo, du har ret, der er kommet flere jyder til, men det er altså ikke noget kæmpespring i antallet af medlemmer. ;)
men hvor mange af de 31% for et år siden var aktive?
i dag tæller jeg mindst 5 opdrættere i jylland som er aktive på forum
for et år siden kendte jeg kun til Odgaard fra jylland :?
og hun tæller jo ikke med i dag...
Pia B

Desiree

Indlæg af Desiree » 17. feb 2009 10:11

burrus, gider du læse hvad jeg skriver?
Jeg forlanger ikke at Jyderne gør noget som helst.
Jeg synes det er superflot med de Jyder der kom til træf, og udst.
Nu er jeg enlig mor på su, hvor mange penge tror du lige jeg har til at suse rundt i landet?
Eftersom de sidste to gf er har været i Jylland, synes jeg nok Jyderne må kunne bære at det er på Sjælland en enkelt gang.
Hvis der er træf på Sjælland denne gang, kommer det nok i Jylland næste gang.
mvh Desiree

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 10:16

Desiree skrev:burrus, gider du læse hvad jeg skriver?
Jeg forlanger ikke at Jyderne gør noget som helst.
Jeg synes det er superflot med de Jyder der kom til træf, og udst.
Nu er jeg enlig mor på su, hvor mange penge tror du lige jeg har til at suse rundt i landet?
Eftersom de sidste to gf er har været i Jylland, synes jeg nok Jyderne må kunne bære at det er på Sjælland en enkelt gang.
Hvis der er træf på Sjælland denne gang, kommer det nok i Jylland næste gang.
at det kommer til sjælland er også fint med mig - men det irriterere mig bare når man så længe har hørt om manglende deltagelse fra jyderne osv. hele tiden indtil nu - og når de aktive medlemmer som vi endelig er blevet i jylland - så får fjernet gf'en - så bliver det lidt et surt æble at bide i...

jeg forventer bestemt ikke du ræser til jylland :wink:  
du skriver selv at jyderne har "forventet" at sjællændere tar til jylland nu i to år -  og så skirver du selv
været forventet at Sjællændere tager til Jylland til en gf, så kan man vel også vende den om, eller hvad.

ergo "forventes" der at jyder tar til sjælland denne gang..
og det tror jeg IKKE sker i år...

ordet forventet kom du selv med :wink:  

jeg skal gøre alt i min magt for at dukke op på Sjælland i år (hvis ikke det ligger klods op i min eksamen!) - men der skal nok ikke forventes mange jyder til en sjællandsk gf - selvom vi nu er blevet flere aktive i jylland...
Pia B

liv

Indlæg af liv » 17. feb 2009 10:16

kan man ikke leje et rum at holde det i på fyn eller noget? der behøves jo ikke være dyr at vise selvom det er hyggeligt . så kunne medlemmer selv binge kage saft og så danne ting :wink: salgsdyr kunne komme.

altså det er bare i forslag og det er jo dyrt at leje et rum men man kunne fx sige hver deltager betaler 10kr uanset om det er gæt eller ej :wink: ved godt nogen har pengemangel men hvis det så siges i god tid kunne man godt donere en 10 :wink: så hvis der fx kommer 20 er i allerrede op på 200 :wink: det hjælper da lidt?

bare et forslag da jeg er enig med begge parter :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 10:19

tja det bliver ikke let at leje noget osm helst nær stationer på fyn :wink:  slet ikke billige steder :wink:  desværre  :(  

Det er lit øv vi ikke lige har et medlem på fyn som vil ligge hus til...  :?
Pia B

Desiree

Indlæg af Desiree » 17. feb 2009 10:22

ok, ordkløveri, det er så der vi er nu.
Forventet. Det er forventet at: Sabkoch, Jeanne og Kwo tager til Jylland til gf, i og med at de sidder i best.
Alle tre bor på Sjælland.
Det er også forventet at de tager til Kolding til udstillingen, ellers bliver dyrene ikke bedømt.
De bor stadig alle tre på Sjælland, og er altså Sjællændere der forventes at tage til Jylland.
mvh Desiree

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 17. feb 2009 10:27

tja.... jeg må indrømme at jeg vil gerne komme, men kan ikke finde pengene til det og slet ikke når det er på sjælland. jeg er også på su så der er ikke meget at gøre med og slet ikke når man skal på studietur, ens forældre har sølvbryllup, fyren har 25 års fødselsdag, og man vil gerne flytte til aalborg og spare 3k om måneden i husleje og transport...

Jo det ville være lettere for mig at komme hvis det var på sjælland, men at hive 500-1000 ud af mit budget kan jeg ikke.

tror også det er vigtigt at huske på at der er mange der er under 18 og at de derfor ikke kan forventes at komme, nu ved jeg så ikke om de også er medlem.

men jeg forventer at kunne komme næste år :wink:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 10:34

Desiree skrev:ok, ordkløveri, det er så der vi er nu.
Forventet. Det er forventet at: Sabkoch, Jeanne og Kwo tager til Jylland til gf, i og med at de sidder i best.
Alle tre bor på Sjælland.
Det er også forventet at de tager til Kolding til udstillingen, ellers bliver dyrene ikke bedømt.
De bor stadig alle tre på Sjælland, og er altså Sjællændere der forventes at tage til Jylland.
jep og du ber så selv om at "vende det om" - altså så jyderne tar til sjælland...  :wink:

et jysk bestyrelsesmedlem vil da naturligvis tage til sjælland - men jyderne ska lige have lysten og muligheden for at komme ind i bestyrelsen først - og det gøres ikke ved at rykke en gf til sjælland efter den er annonceret i jylland...

men det er sådan set slet slet ikke det mine tanker gik på da det blev flyttet...  :wink:  
sjællændere og jyder vil altid skulle krydse den forbandede bro uanser HVOR der holdes...

min pointe er - at brokke sig over manglende jydsk deltagelse hjælper ikke hvis jyderne ikke kan deltage...
og det ER først nu der er begyndt at være rigtigt aktive jydske medlemmer/opdrættere som måske kunne tænke sig at gøre et stykke arbejde for foreningen.. Der har været Odgaard som sad som formand i starten, men ellers var der vist ikke mange aktive jyder - før nu..

indtil nu har jeg aldrig set meningen i at holde en gf i jylland!  :?   der får sjællandere al den ros de kan få for at køre til jylland for at holde gf uden jyder - men hvilke jyder har reelt haft interessen før nu?  :wink:  

hold den endelig på sjælland :wink: (der kommer forhåbentlig mange sjællænder!)  - men så skal der bare ikke forventes en kæmpe deltagelse fra Jylland - og så jeg gider ikke høre på sjællandsk brok over at jyder ikke kører til sjælland for at deltage - for det er (som dig selv) ikke alle der har muligheden!   :wink:
Pia B

Desiree

Indlæg af Desiree » 17. feb 2009 10:37

Jeg mener nu kun der har været brok over at Jyder ikke gider deltage i Jylland.
mvh Desiree

Låst