sorte pletter i huden.
I forbindelse med mider på hamstere har Burrus/Pia forklaret mig, (efter samtale med en dyrlæge) at miderne ligger i dvale på dyrene hele tiden. Hvis et dyr så bliver sygt og immunforsvaret på en eller anden måde svækkes, kan midernes leveforhold forstærkes og så er det sygdommen bryder ud og smitter.
Det gælder ikke alle typer mider ifølge min dyrlæge.Mahonia skrev:I forbindelse med mider på hamstere har Burrus/Pia forklaret mig, (efter samtale med en dyrlæge) at miderne ligger i dvale på dyrene hele tiden. Hvis et dyr så bliver sygt og immunforsvaret på en eller anden måde svækkes, kan midernes leveforhold forstærkes og så er det sygdommen bryder ud og smitter.
Det har han helt sikkert ret i. Der findes flere slags.Lykke skrev:Det gælder ikke alle typer mider ifølge min dyrlæge.Mahonia skrev:I forbindelse med mider på hamstere har Burrus/Pia forklaret mig, (efter samtale med en dyrlæge) at miderne ligger i dvale på dyrene hele tiden. Hvis et dyr så bliver sygt og immunforsvaret på en eller anden måde svækkes, kan midernes leveforhold forstærkes og så er det sygdommen bryder ud og smitter.
Det var bare for at sige lidt om, hvordan de kan komme ud af det blå. Det er jo ofte det der er så mystisk, når man ikke kan regne ud, hvor de er kommet fra. Det kan da være en forklaring.
det var dyrlægens forklaring om lige netop den ene type mider som var dem amandas var ramt af... kan ikke huske hvad han kaldte dem - men de havde et ret fancyt navnLykke skrev:Det gælder ikke alle typer mider ifølge min dyrlæge.Mahonia skrev:I forbindelse med mider på hamstere har Burrus/Pia forklaret mig, (efter samtale med en dyrlæge) at miderne ligger i dvale på dyrene hele tiden. Hvis et dyr så bliver sygt og immunforsvaret på en eller anden måde svækkes, kan midernes leveforhold forstærkes og så er det sygdommen bryder ud og smitter.
andre mider skal jeg ikke kunne svare for (jo ræveskab DET skidt kender jeg til efterhånden )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
ja, men hvis det er pelsmider Cheytelia (hvordan pokker det nu lige staves), som Amanda har snakket om at det er, så er min dyrlæge ikke enig i, at de altid findes på hamstere.burrus skrev:det var dyrlægens forklaring om lige netop den ene type mider som var dem amandas var ramt af... kan ikke huske hvad han kaldte dem - men de havde et ret fancyt navnLykke skrev:Det gælder ikke alle typer mider ifølge min dyrlæge.Mahonia skrev:I forbindelse med mider på hamstere har Burrus/Pia forklaret mig, (efter samtale med en dyrlæge) at miderne ligger i dvale på dyrene hele tiden. Hvis et dyr så bliver sygt og immunforsvaret på en eller anden måde svækkes, kan midernes leveforhold forstærkes og så er det sygdommen bryder ud og smitter.
andre mider skal jeg ikke kunne svare for (jo ræveskab DET skidt kender jeg til efterhånden )
Hårsækmider findes dog altid på hamstere.
Ifølge min dyrlæge...
jeg undres... for john sagde demodex mider (hårsæk) til mig... og anne (samme dyrlægepraksis) sagde pelsmider til amanda
forvirret ? også mig
forvirret ? også mig
Pia B
Godt så! Så ved vi at dyrlægerne hos Amanda måske snakker om to forskellige slags mider (så er spørgsmålet bare om de faktisk har set en mide og ved hvilken slags de så har set - for hverken Annas eller min dyrlæge har jo kunnet se nogle mider, kun symptomer).burrus skrev:jeg undres... for john sagde demodex mider (hårsæk) til mig... og anne (samme dyrlægepraksis) sagde pelsmider til amanda
forvirret ? også mig
Men så er vi måske i hvert fald enige om, hvilke mider der bør findes altid, nemlig hårsækmiderne/ demodex. Og så ved jeg ikke hvad Amandas dyrlæge har sagt om pelsmider/ Chey-dem-med-stavemåden-jeg-aldrig-kan-huske, men min siger, at de ikke bør findes normalt på hamstere.
altså Anne så i mikroskobet og SÅ miderne... John gjorde ikke...
og ja de kan godt forskellen.. mystisk de ikke er enige
HVIS det er Cheyletiella mider så mangler der en smittekilde
HVIS det er demodex mider - så er de klart ikke enige om hvem der har "ret" i den dyreklinik mystisk!
og ja de kan godt forskellen.. mystisk de ikke er enige
HVIS det er Cheyletiella mider så mangler der en smittekilde
HVIS det er demodex mider - så er de klart ikke enige om hvem der har "ret" i den dyreklinik mystisk!
Pia B