Kuld Anoncering (AFLYST)

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
contraria

Kuld Anoncering (AFLYST)

Indlæg af contraria » 22. mar 2009 18:48

Jeg ved godt jeg endnu ikke er ude af karentæne. men jeg har været så udheldig at to af mine cdcd unger har gnævet sig ud af deres duna burer mens jeg fredag var i skole og på job. jeg fandt dem begge drabt lige inden for min hoveddør da jeg kom hjem. :cry:

jeg fik først fat i Anette frost i går som skulle have haft den ene unge.
Jeg tilbød hende at henes cdcd dreng Amor ku blive parret med Cleo, så hendes planer om brunøret cdcd hamstre ikke gik helt tabt.

da jeg enu ikke er ude af karrentæne så vil ungerne og mor blive håldt ekstra øje med, og ungerne vil ikke ku flytte hjemme fra før de er 6 uger gamle.

jeg ved at cleo og Amor er i familie med hinanden, men det er ude i 4 led vil jeg tro.

Cleo er stadig i top kondition og Amor er en stor dreng som jeg vuder til ku klare en så tidlig deby på sin avls kariarre.

parringen vil findested i cleos først kommene løbetid og så vil jeg håbe at der er bid.

dette kuld bliver cleo's absolut sidste kuld. da hun fylder 1 år d 23 April.

så jeg vil hermed gerne anoncer det komene kuld mellem DK Nadezda's Cleopratra og Contraria's CD Amor.

cleo er chokolade tortie umbrouse (aa bb Ee ll Pp Toto Uu)
Amor er mørk øret hvid (cdcd ll )

ud fra Amor's mostre og frabrødre, vil der komme

gylden
gylden umbrouse
gule drenge og gylden tortie piger
gulumbrouse drenge og gylden tortie umbrouse drenge
sort
sortgule drenge og sort tortie piger

der er muglighed for at kunne komme:

creme og zobel

big overreskelser: er rød øjet varianter og rust variander.

alle unger vil være split for sort og rust og cd

så er der nogen som gerne er interreseret i en unge så kan man resaver allerade nu.
Senest rettet af contraria 23. mar 2009 09:06, rettet i alt 1 gang.
de venligste hilsner amanda

Æda

Indlæg af Æda » 22. mar 2009 19:06

Det er jeg ked af at høre!  :(  hvor sørgeligt  :(  :(  stort trøstekram til jer begge to  :kram:
Hilsen Ida <3

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 19:15

men man må så gå ud fra at når du laver en parring inde i din karantæne - at karantænen forlænges?!  :?

ja undskyld - men jeg synes det er dyt godnat at lave en parring og sætte et kuld i verden inden en karantæne er overstået!  :?   taget i betragtning af HVORFOR du holder karantæne :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 22. mar 2009 19:17

Det var synd, det skulle ske. Stakkels små pus.
Det har heller ikke været rart at komme hjem til for dig.  :(

contraria

Indlæg af contraria » 22. mar 2009 20:05

ja Karentænen vil blive forlænget for Amor og Cleos vedkommen. men ikke for de andre.
jeg ved det vil virke dybt usaiøst og uansvarligt for mange af jer. men mit tilbud om en erstatnings unge til Anette på denne måde, har været stærkt og grundigt overvejet. der er set på hvilken kondition forældrene er i og hvor langt i forløbet de entligt er. der er ingen syge dyr hos mig. og de er 6 uger fra at være ude af karentænen. det vil sige over havdelen ag den ekstre oven i tid, DHF har lagt før de må blive transporteret over længer afstande og kontakt med hamstre ude fra.

burrus

Indlæg af burrus » 22. mar 2009 21:14

contraria skrev:ja Karentænen vil blive forlænget for Amor og Cleos vedkommen. men ikke for de andre.
:?  :?  :?  øhhh smitterisikoen er der OGSÅ for de andre hamstere ud over Amor og Cleo  :?  

men fair nok  - håber evt. købere er indforstået med at ungerne er født under en karantæne pga. mider.... det er potentielt smittekilde i en sådan grad at "det gør ondt"...  :?
men det må du jo selv stå inde for...  :?  

erstatningsunge eller ej :roll:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 22. mar 2009 21:34

En karantæne periode er en karantæne periode indtil den er helt afsluttet.
Der er ikke noget der hedder halvvejs eller lignende. Det er enten eller.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

contraria

Indlæg af contraria » 23. mar 2009 09:06

hej venner.

Anette og jeg er blevet eninge om at der er en anden løsning som er lige så god. derfor har vi besluttet at lade denne paring falde fra igen.

havde jeg vist denne parring ville skabe så meget påstyr. så havde jeg ikke tilbudt denne parring.

Storega

Indlæg af Storega » 23. mar 2009 13:13

Øv bøv :(

Låst