Køb af melorme
Køb af melorme
Hvor er det billigst at købe melorme..?
Har idag givet 31,- for en meget lille bøtte hos en dyrehandler, og synes jeg er lidt dyrt for orme
Kan man evt. selv "avle" dem på en eller anden måde..?
Har idag givet 31,- for en meget lille bøtte hos en dyrehandler, og synes jeg er lidt dyrt for orme
Re: Køb af melorme
ja, man kan sagtens selv avle dem, men et par dværghamstere spiser ikke ret mange. Jeg har læst beskrivelser af hvad man skal gøre, men kan ikke lige give det videre. Det kan f.eks. Benjamin nok.Kenneth TS skrev:Hvor er det billigst at købe melorme..?
Hvad angår priser tror jeg man skal tjekke rundt omkring. Jeg tror nok f.eks. at Maxizoo er billigere end dyrehandleren i Køge.
Nej gør de ikke; men kan man spare lidt, så gør jeg det gerneLykke skrev:ja, man kan sagtens selv avle dem, men et par dværghamstere spiser ikke ret mange. Jeg har læst beskrivelser af hvad man skal gøre, men kan ikke lige give det videre. Det kan f.eks. Benjamin nok.Kenneth TS skrev:Hvor er det billigst at købe melorme..?
Hvad angår priser tror jeg man skal tjekke rundt omkring. Jeg tror nok f.eks. at Maxizoo er billigere end dyrehandleren i Køge.
Ja, dyrehandleren i Køge tager nemlig 31,- Og har opdaget at størstedelen af dem er døde...
Hvordan døde? Hvordan var de da du fik dem?Kenneth TS skrev:Nej gør de ikke; men kan man spare lidt, så gør jeg det gerneLykke skrev:ja, man kan sagtens selv avle dem, men et par dværghamstere spiser ikke ret mange. Jeg har læst beskrivelser af hvad man skal gøre, men kan ikke lige give det videre. Det kan f.eks. Benjamin nok.Kenneth TS skrev:Hvor er det billigst at købe melorme..?
Ja, dyrehandleren i Køge tager nemlig 31,- Og har opdaget at størstedelen af dem er døde...
Hvordan opbevarer du dem?
I køleskab går de nemlig tit i dvale, men vågner op og bevæger sig lidt, når de kommer ud i stuetemperatur. Hvis de ikke gør det, ville jeg smide dem ud.
Det er ok nemt at starte sin egen kultur af melorme (nu har jeg et stort behov, fordi en del af mine krybdyr, samt mit afrikanske pygmæ pindsvin, også spiser dem, så det kan hurtigt gå hen og blive dyrt, hvis jeg hele tiden skal købe).
Jeg har dem i en faunaboks med ca. 6 cm. havregryn i bunden. Jeg lader dem forpuppe sig til der kommer melbiller som er hurtige til at lægge æg = nye melorm. Indimellem køber jeg så 50 gram og tilføjer kulturen.
Sørg for de lever i tørre omgivelser.
Jeg fodrer med skiver af frugt og grønt.
Jeg har dem i en faunaboks med ca. 6 cm. havregryn i bunden. Jeg lader dem forpuppe sig til der kommer melbiller som er hurtige til at lægge æg = nye melorm. Indimellem køber jeg så 50 gram og tilføjer kulturen.
Sørg for de lever i tørre omgivelser.
Jeg fodrer med skiver af frugt og grønt.
Jeg tror jeg giver 29 kr for 100 orme. Jeg synes også det er dyrt, men hvis du "gør rent" ved dem ca hveranden måned, så holder de blandt andet op med at lugte.
Det sorte smulder som ligger i bunden er ekskrementer og det lugter fæææælt, synes jeg.
Jeg lægger 1 stk toilet papir i bunden - brækker lidt æggebakke i stykker, en teske fuld havregryn, sådan . Næste gang du gør rent ved dem, vil du se at du har fået baby melorme, ganske gratis.
Mine står under min reol. :lol:
Det sorte smulder som ligger i bunden er ekskrementer og det lugter fæææælt, synes jeg.
Jeg lægger 1 stk toilet papir i bunden - brækker lidt æggebakke i stykker, en teske fuld havregryn, sådan . Næste gang du gør rent ved dem, vil du se at du har fået baby melorme, ganske gratis.
Mine står under min reol. :lol:
hmm måske man sku OVERVEJE at starte sin egen melorme"koloni" når jeg flytter - så kan jeg jo "bare" stille dem på gnaver værelset :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
jeg tror ikke de har lyst til at stoppe en levende orm i posen - de bider bare igen :lol:juju skrev:risikere man ikke, at hamsteren stopper melormene i poserne
ej ofte så har de så travlt med at spise dem, fordi de smager så godt, at de ikke tænker på at gemme til senere
Pia B
Det er altså kun kæmpe melorme der bider, dem man køber til hamstere er vist rimelig harmløse...burrus skrev:jeg tror ikke de har lyst til at stoppe en levende orm i posen - de bider bare igen :lol:juju skrev:risikere man ikke, at hamsteren stopper melormene i poserne
ej ofte så har de så travlt med at spise dem, fordi de smager så godt, at de ikke tænker på at gemme til senere