Spørgsmål om drægtighed?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Jeanne

Indlæg af Jeanne » 16. apr 2009 08:01

Lykke skrev:
Jeanne skrev:Derfor mener jeg stadig, at man bør tilstræbe, at dyret har så gode betingelser som muligt gennem hele livet - og det sker kun, hvis der handles på dyrets præmisser  :wink:
Jeg er ikke uenig i at det er bedst at vente.
Men hvad dyrets præmisser er kan altså diskuteres. Man kan også mene at det hele skal foregå så tæt på naturens gang som muligt.
Ja, det kan man da - men hvis det er dét man gør med et dyr i fangenskab, bliver det næppe ret gammelt - og så handler det jo ikke om dyret - men om menneskets behov, og intet ligger mig fjernere end at skulle have dyr på dén måde  :?
Mange hilsner fra Jeanne.

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 16. apr 2009 21:39

Benjamin skrev:Jeg syntes det ville være forkert af dig at parre den så tidligt bare fordi du er utålmodig.
Undskyld mig, men jeg har da aldrig skrevet jeg var utålmodig?
- Jeg bryder mig ikke om at blive dømt for noget jeg aldrig har skrevet jeg var - og det er jeg ikke - det er jo slet ikke dét.

Jamen så venter jeg bare, jeg ønsker også det bedste for min hamster :wink: I får det helt til at lyde som om jeg vil det VÆRSTE for  mine hamstere, sådan er det jo ikke :oops:   Jeg var bare nysgerrig - det var bare et spørgsmål og det er helt fint I har besvaret det :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 18. apr 2009 13:30

HamsterMiaah skrev:
Benjamin skrev:Jeg syntes det ville være forkert af dig at parre den så tidligt bare fordi du er utålmodig.
Undskyld mig, men jeg har da aldrig skrevet jeg var utålmodig?
- Jeg bryder mig ikke om at blive dømt for noget jeg aldrig har skrevet jeg var - og det er jeg ikke - det er jo slet ikke dét.
Undskyld det var nu heller ikke for at være den onde dømmende person, du virkede bare lidt utålmodig da du skrev det, utålmodig var også et godt ord for at sige at selvom det er spændende med kuld så vent til hamsteren er mindst 3 måneder. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 18. apr 2009 13:32

Jeanne skrev:Jeg mener nu, at uanset hvad grunden er, så er det dyret, man må tænke på  :wink: - Jeg ville aldrig parre en hun under 3 mdr.
Ja og Svenskerne mener jo faktisk ikke at man skal parre dem før de er mindst 4 måneder og nogengange først når de er 5 måneder alt afhængig af deres størrelse.
Men ifølge svenskerne er det tidligst ved 4 måneder så derfor syntes jeg heller ikke der er grund til at parre dem før de er mindst 3 måneder. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 18. apr 2009 15:49

Benjamin skrev:
Jeanne skrev:Jeg mener nu, at uanset hvad grunden er, så er det dyret, man må tænke på  :wink: - Jeg ville aldrig parre en hun under 3 mdr.
Ja og Svenskerne mener jo faktisk ikke at man skal parre dem før de er mindst 4 måneder og nogengange først når de er 5 måneder alt afhængig af deres størrelse.
Men ifølge svenskerne er det tidligst ved 4 måneder så derfor syntes jeg heller ikke der er grund til at parre dem før de er mindst 3 måneder. :D
men svenskerne mener jo så også igen så pokkers meget andet hvor man mest har lyst til at :roll:   ( :oops:  :lol: )

jeg mener helt klart at man bør vente til 3 måneder som hovedregel, men hele tiden være obs på hunnens kondition og ikke bare parre fordi at nu er den 3 måneder, men også se om den i virkeligheden er klar til at få unger som 3 måneders...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst