Lilje er begyndt at være agressiv

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
HamsterMiaah

Lilje er begyndt at være agressiv

Indlæg af HamsterMiaah » 20. maj 2009 18:56

Ja, Lilje Vanille skulle jo meget gerne føde her fredag, d. 22. maj.
Dog er hun begyndt at reagere meget agressivt, og har bidt både min papfar og min mor, tror dog de kom lidt for tæt på hende.
Er det fordi hun er lidt sart over fødslen, og irritabel over at rende rundt med en tennisbold? Er det normalt at hun er agressiv inden fødslen?
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 20. maj 2009 19:21

det er normalt at en hun er mere aggressiv omkring fødslen og de første par uger af ungernes liv
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Loan

Indlæg af Loan » 20. maj 2009 19:38

Jeg ved nu ikke om jeg ville kalde det normalt, for det har jeg aldrig oplevet. Det har nærmere været en forbedring ved en af mine damer at hun fik unger.

- Men jeg tror nogle reagere sådan, mere agrresivt.
Hilsen
Loan Vejby

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 20. maj 2009 19:49

mine de er blevet mere pågående og beskyttende overfor reden og unger når de har haft unger
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 20. maj 2009 19:57

Dejligt at høre, at det er normalt, og blir forbedrende :D
Jah, for Lilje Vanille er jo en lidt ung mor - hun føder faktisk samme dag hun fylder 3 måneder :oops:  Så var bange for at fordi hun er lidt ung, at hun så er uerfaren siden hun er agressiv, men efter jeres svar er jeg slet ikke bekymret mere :D Er sikker på at hun bliver en rigtig god mor, trods alderen :D
Billede

Spot

Indlæg af Spot » 21. maj 2009 08:09

Rubin skrev:Jeg ved nu ikke om jeg ville kalde det normalt, for det har jeg aldrig oplevet. Det har nærmere været en forbedring ved en af mine damer at hun fik unger.

Enig i det her.
Men rent naturligt vil det jo være mere logisk at de blev aggresive. Især overfor 'fremmede' mennesker (går ikke ud fra de der blev bidt passer hende normalt?)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Loan

Indlæg af Loan » 21. maj 2009 09:42

Spot skrev:
Rubin skrev:Jeg ved nu ikke om jeg ville kalde det normalt, for det har jeg aldrig oplevet. Det har nærmere været en forbedring ved en af mine damer at hun fik unger.

Enig i det her.
Men rent naturligt vil det jo være mere logisk at de blev aggresive. Især overfor 'fremmede' mennesker (går ikke ud fra de der blev bidt passer hende normalt?)
Det kan der selvfølgelig være noget om, nu ved jeg ikke hvor længe du har haft Lilje, om det kan være fordi båndet mellem jer ikke er vildt godt endnu at det måske er derfor hun kan føle sig truet ved nogen nærmer sig reden.
Hilsen
Loan Vejby

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 21. maj 2009 10:29

Rubin skrev:
Spot skrev:

Enig i det her.
Det kan der selvfølgelig være noget om, nu ved jeg ikke hvor længe du har haft Lilje, om det kan være fordi båndet mellem jer ikke er vildt godt endnu at det måske er derfor hun kan føle sig truet ved nogen nærmer sig reden.
Nej, min mor og papfar passer hende ikke, det er jo min hamster :lol:
Men min papfar kan slet ikke lide hamstere, så undrer mig over hvad han lavede i hendes bur :?
Jeg fik Lilje d. 23. marts :D Hun er ikke så meget for at komme op, men hun har ALDRIG bidt mig, nok fordi jeg forsøger at være mindst grænseoverskridende så mulig, og forsøger at snakke med hende, hun kommer da ihvertfald når man kalder :P
Uha, det er i morgen, jeg er spændt 8-)
Billede

Låst