Tut er hidsig?
Tut er hidsig?
Hej alle.
Nogen der kan hjælpe/berolige mig lidt med hensyn til min ny indkøbte dværghamster Tut?
Vi købte hende i Fredags.
Vi har ikke taget hende op af hendes bur og jeg syntes ikke vi har "generet" hende.
Vi har da skiftet vand og vi har kigget til hende en gang i mellem.
Hun har ikke været så meget ude af hendes hus.
Hun er begyndt at "hvæse" af os bare vi forsøger at skifte vand, Give mad og lægge godbidder til hende, selvom hun ligger inde i hendes hus.
Er det fordi det stadig er nyt for hende, eller har vi kommet til at skræmme hende siden hun gør det?
Vi vil hende kun det bedste og vi er simpelthen så bekymrede for at hun ikke har det godt her hos os, eller at vi gør noget forkert.
Nogen der kan hjælpe/berolige mig lidt med hensyn til min ny indkøbte dværghamster Tut?
Vi købte hende i Fredags.
Vi har ikke taget hende op af hendes bur og jeg syntes ikke vi har "generet" hende.
Vi har da skiftet vand og vi har kigget til hende en gang i mellem.
Hun har ikke været så meget ude af hendes hus.
Hun er begyndt at "hvæse" af os bare vi forsøger at skifte vand, Give mad og lægge godbidder til hende, selvom hun ligger inde i hendes hus.
Er det fordi det stadig er nyt for hende, eller har vi kommet til at skræmme hende siden hun gør det?
Vi vil hende kun det bedste og vi er simpelthen så bekymrede for at hun ikke har det godt her hos os, eller at vi gør noget forkert.
efter min mening er dyrhandler hamstere ofte meget stressede og forvirrede efter alt den ret hårdhændede behandling i butikken, hvor ejeren jo skal nå at passe mange dyr.
Giv tid.
Men hvis du gerne vil have hende tam så når du kan se hun er vågen i reden så tag hende op og sid på sengen eller sofaen hvor hun kan løbe rundt uden at blive væk
Hurtigt vil de forbinde håndtering med at komme ud og vil springe op i dine hænder
Giv tid.
Men hvis du gerne vil have hende tam så når du kan se hun er vågen i reden så tag hende op og sid på sengen eller sofaen hvor hun kan løbe rundt uden at blive væk
Hurtigt vil de forbinde håndtering med at komme ud og vil springe op i dine hænder
Altså efter min mening er der to måder at gøre det på. The hard way or the easy way. The hard way er at du bare tager hende op, selv om hun væser. Sid med hende på sofaen og sæt hende og tag hende op flere gange. Så hun lære at det ikke er farligt og hun kommer ned igen. Start med meget kort tid og øg tiden hver gang. Nogle gange kommer man bare længere hurtigere end hvis man skal lade hamsen besteme tempoet. The easy way er tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed. Lokke lokke og vente på hun gider.
Prøv at lokke med noget frisk grønt eller nødder i stedet, har en teori om at det dufter bedre end "godbidder".
Du kan også tage nogle handsker på i starten hvis hun skulle bide, det er der flere der har haft held med. Har også selv brugt det når hunner har unger.
Held og lykke med det.
Prøv at lokke med noget frisk grønt eller nødder i stedet, har en teori om at det dufter bedre end "godbidder".
Du kan også tage nogle handsker på i starten hvis hun skulle bide, det er der flere der har haft held med. Har også selv brugt det når hunner har unger.
Held og lykke med det.