Tillykke!!!Spot skrev:Tysk er overstået!!!
Jeg har altid hadet tysk, og bestod også kun med nød og næppe i gymnasiet. Jeg har ikke haft brug for det siden, og kan nu nærmest ikke huske et ord tysk mere :lol:
okay er det blevet et tvangsfag? da jeg gik i folkeskole kunne man vælge det fraSpot skrev:Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
Du kan vælge mellem: Tysk, fransk eller ingenting. men du skal have 1 sprog for at komme i gymnasiet så jeg vil kalde det tvangdarkangel87 skrev:okay er det blevet et tvangsfag? da jeg gik i folkeskole kunne man vælge det fraSpot skrev:Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
nå ja det er rigtigtSpot skrev:Du kan vælge mellem: Tysk, fransk eller ingenting. men du skal have 1 sprog for at komme i gymnasiet så jeg vil kalde det tvangdarkangel87 skrev:okay er det blevet et tvangsfag? da jeg gik i folkeskole kunne man vælge det fraSpot skrev:Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
Sådan er det også på den skole hvor jeg tog 8. og 9. klasse. Men fordi jeg kom ind i 8. havde klassen allerede haft tysk i et år, og derfor slap jeg med kun at have fransk. Jeg har desværre fransk på B i gymnasiet nu, det sucksliv skrev:på min skole er tysk et fag ALLE får :shock: og så har man valgfag med fransk
så det kan man kalde tvang!! :lol:
hihi vi starter tysk i 6. :shock: and i HATE it!!!1 :lol: :lol:Siigne skrev:Sådan er det også på den skole hvor jeg tog 8. og 9. klasse. Men fordi jeg kom ind i 8. havde klassen allerede haft tysk i et år, og derfor slap jeg med kun at have fransk. Jeg har desværre fransk på B i gymnasiet nu, det sucksliv skrev:på min skole er tysk et fag ALLE får :shock: og så har man valgfag med fransk
så det kan man kalde tvang!! :lol:
Tjah... Nu er jeg heller ikk den store fan af tysk, men......... De er nu engang vores nabo og største samarbejdspartner i EU.liv skrev:det gad jeg også godt videSpot skrev:Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
jeg har aldrig fattet en skid af tysk ihvertfald ikke af alt det der gramatik, men bestod da heldigvis lige tysk i gymnasiet hehe, men det var godt jeg ikke skulle til eksamen i det, for fik lidt meget hjælp med mine afleveringer i tysk. så holder jeg mig hellere til engelsk gå til eksamen næsten uden stemme og trække en tekst jeg kunne huske udenad og så få 9 wee.Desiree skrev:Tysk er godt for folk der kan lide at lære skemaer udenad og gentage remser i det uendelige.... Det er så absolut IKKE mig. Jeg er mere til Engelsk hvor jeg synes jeg kan 'høre' om det lyder rigtigt eller ej.
Latin er så tysk i tredje potens, som jeg var så smart at vælge på mellemniveau i gymnasiet (hvad gik der lige galt for mig der???)
Engelsk og Tysk på højniveau, Latin og fransk på mellemniveau- man er vel sprogidiot :oops:
Har da haft rigeligt brug for mit tysk: Når jeg skovlede fritter på tallerknerne på rødby-puttgarden overfarten :lol:
nu arbejder jeg i en af de steder i DK som noker mest besøgt af tyskere i sommerperioden - Sydthy svømmebad hvor stort set alle sommerhus gæster svømmer gratis...ZannDra skrev:Tjah... Nu er jeg heller ikk den store fan af tysk, men......... De er nu engang vores nabo og største samarbejdspartner i EU.liv skrev:det gad jeg også godt videSpot skrev:Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
Derfor er det ret vigtigt at folk lærer at tale tysk, da en hel del af vores fremtid afhænger af et godt samarbejde med tyskerne.
Så selvom det er træls sprog, så er det nødvendigt at nogen kan tale tysk. (jeg kan ikke snakke tysk - kun lige forstå det.)