hvilke farver kan mine unger blive
hvilke farver kan mine unger blive
hej for første gang har jeg oplevet en parring og det var mellem min hun som er 5 måneder og hun er sort genkode aa og min vens han som enten er sølvgrå/offwhite satin og jeg vil spørge om i vidste hva for nogen farver der kunne komme ud af en sort hun og en sølvgrå han. eller en sort hun og en offwhite satin eller er det mere kompliceret 

Det er mere kompliceret end som sådan for hvis du er sikker på at din sorte han kun er aa og intet andet og ikke bærer andre skjulte recessive gener og hvis din sølvgrå ligeledes kun er Sg_ så bliver alle ungerne gyldne og Sølvgrå.
Men hvis den sølvgrå nu bærer skjulte recessive gener som Aa eller hvis begge forældre bærer på Ee ja så kan du pludselig også få sorte og creme unger.
Men hvis du ikke kender forældrenes baggrund og deres nøjagtige genkode så kan man aldrig med sikkerhed vide hvad der vil komme, men der er uden tvivl mulighed for Gyldne i den parring.
Men hvis den sølvgrå nu bærer skjulte recessive gener som Aa eller hvis begge forældre bærer på Ee ja så kan du pludselig også få sorte og creme unger.
Men hvis du ikke kender forældrenes baggrund og deres nøjagtige genkode så kan man aldrig med sikkerhed vide hvad der vil komme, men der er uden tvivl mulighed for Gyldne i den parring.

Senest rettet af Benjamin 7. jun 2009 22:11, rettet i alt 1 gang.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

og sølvgråBenjamin skrev: men der er uden tvivl mulighed for Gyldne i den parring.

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Re: hvilke farver kan mine unger blive
Der er stor forskel på en sølvgrå og en offwhite. En off-white er helt ensfarvet hvidlig, mens en sølvgrå er grå med sorte kindtegninger.ian2009 skrev:hej for første gang har jeg oplevet en parring og det var mellem min hun som er 5 måneder og hun er sort genkode aa og min vens han som enten er sølvgrå/offwhite satin og jeg vil spørge om i vidste hva for nogen farver der kunne komme ud af en sort hun og en sølvgrå han. eller en sort hun og en offwhite satin eller er det mere kompliceret