sandbad=vidundermiddel??

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Tiina

sandbad=vidundermiddel??

Indlæg af Tiina » 7. jun 2009 22:42

Okay der er lige sket noget meget underligt! Min dværghammi, Müslie på knap 2 mdr brugte sit sandbad så meget, at sandet lå ud over hele buret. Derfor fjernede jeg det omkring i går aftes (dvs et døgn siden). Men her for et kvarter siden sad hun inde i sit hus på platformen og var bare helt pjusket, og kløede sig som en gal. Hun reagerede slet ikke på nogle duftende lækkerier som feks kattetørfoder som ellers er stor favorit.

Tænkte, det måske kunne ha noget at gøre med at hun indtog omkring en dråbe madolie i går, ved et uheld da jeg "smurte" hjulet..  :oops:  Men så kunne det være det hjalp på den pjuskede pels med et sandbad, derfor satte jeg sandbadet ind i buret, som hun straks gik ned og brugte.
Derefter var hendes pels stor set helt fin og blød (altså helt normal) og så begyndte hun at spæne rundt i buret, løbe i hjulet og hamstre alle de godbidder jeg havde lagt!  :shock:

Synes bare det er så underligt, at hun sad i sit hus, og jeg kunne bare skubbe det hen ad platformen uden hun ligesom gad gøre noget ved det fordi hun var så sløv, men efter få badeture i sandbadet er hun bare fit for fight og kravlede endda ud af lågen, og videre ud af buret da jeg ville tjekke hendes pels på nært hold..

Er det sandsynligt at et sandbad kan få en hamster, der pludselig ligner en på 2 år og opfører sig som døende, til at blive til sit normale 2 mdr + lidt ekstra energi?!

Her er lige nogle billeder:

Billede
Billede

^ Her kan man se hun er pjusket. Det lignede også at pelsen var blevet tynd nogen steder  :?

Og sådan så hun ud i går. Så vidt jeg kan se nu, ser hendes pels næsten lige så fin ud nu :
Billede
Billede

Det er altså underligt! Hvad siger i?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 7. jun 2009 22:47

Førhen hvor jeg smurte mine hjul med madolje så kom nogen af dyrene også til at se sådan ud fordi de fik gnedet oljen ind i pelsen. :)
det er aldeles ufarligt, men sandbadet har da helt sikkert været orsag til at dens pels er blevet normal så hurtigt igen. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Tiina

Indlæg af Tiina » 7. jun 2009 22:51

Ja jeg tænkte også at sandbadet hjalp på pelsen :)
Men hvordan kan det mon være at hun virkede helt syg lige inden hun fik sandbadet, og lige pludselig bare begynder at løbe rundt og være total over-nysgerrig? Blev godt nok bange da hun bare sad derinde i huset og var ved at gnave sit eget ben af(så meget kløede hun sig virkelig!), så skyndte mig bare at tænde for pc'en for at spørge herinde, og ligge billederne ind..

Tiina

Indlæg af Tiina » 7. jun 2009 22:52

Så der er slet ingen grund til panik, eller?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 7. jun 2009 22:53

Tiina skrev:Så der er slet ingen grund til panik, eller?
hvis den opfører sig normalt og hvis det bare er madoljen der er skyld i dens pels udseende som jeg er ret sikker på så nej der er ingen grund til panik. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Tiina

Indlæg af Tiina » 7. jun 2009 23:06

Okay godt, hun opfører sig helt normalt nu..
Men så kan jeg da vidst godt ligge mig til at sove, havde ellers lige forestillet mig hvad min mor vil sige til at blive vækket for at køre mig til dyrlægevagten fordi min hamster er lidt pjusket  :lol:
Så mange tak for hurtigt svar! :D

Låst