pjuske har født. HJÆLP

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
matal

pjuske har født. HJÆLP

Indlæg af matal » 27. jun 2009 06:06

jeg er så den heldig ejer af en sort og hvid guldhamster.
fik den for 3 uger siden, og i mandags da jeg kom hjem havde hun så født.
Hvad skal man og ikke ikke gøre nå man ha unger.
jeg er meget grøn i det her, og vil bare gerne have alt den hjælp jeg kan få.

hvornår må jeg holde dem?
må jeg gør rent?
hvad med fodder?
noget eg skal være obs på ang Pjuske
nogt jeg skalvære obs på ang ungerne???

alt info jeg kan få er guld vær for mig.

contraria

Indlæg af contraria » 27. jun 2009 06:44

en god ide er at gå ud på forsiden af hamster land og læse hores artikler der omkring pasning og plaje af guldhamstere samt avls artiklen. du vil også kunne finde svar på mange af dine spørgsmål hvis du bruger forumets søge funktion.

når du har læst og søgt, og hvis du stadig har spørgsmål så vil vi seføljeligt gerne uddybe meget mere.

hvad angår rengøring hos din hamster. vil jeg vente med at gøre rent der inde til ungerne er 12-14 dage gamle. er der et hjørne i buret som virkelig tranger (tisse hjærnet) må du seføljeligt gerne skifte dette bare at du undlader at fjerne redematriale. har du brugt hamster vat eller hamster bedding, vil jetg fjerne det omgående da det er skyld i at mange hamster enten mangler et ben eller er blevet kvalt.

du skal huske at give ekstre ekstre animalsk protein. hamstere har brugt for animalsk protein, og når de er gravide og har unger har de ekstre megeret brug for disse. som ungerne vokser behøves der mere ogt mere mad.
de venligste hilsner amanda

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. jun 2009 19:42

Animalsk protein, som Amanda nævner, kan du give via katte-tørfoder. bland evt. lidt i hamsterens foder. :wink:
Til redemateriale kan du bruge toiletpapir revet i strimler, køkkenrulle (strimler) eller blødt hø.

Tag ikke ungerne op endnu, da dette kan stresse moderen. Rod ikke i reden og lad hende bare få den ro omkring sig, hun behøver lige nu.
Tal stille med hende og giv hende godbidder, hvis hun har lyst, når hun er oppe/ude af reden hen ad aften.

Låst