Kostfornægter???

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Kostfornægter???

Indlæg af Majlund » 6. jul 2009 13:37

Min dværg er jo en ældre herre på 1 1/2 år. . . jeg har endnu ikke haft ham i en uge. . . jeg kan simpelthen ikke forstå han spiser så lidt! :?
Han har en fuglefoderklokke hængende - ingen tegn på han spiser af den. Han har hans normale foderblanding - heller ingen søk i den. Han får en græskarkerne om dagen - glider heller ikke ned. Agurkstykke igår - tog to små bidder. Jeg kan heller ikke finde et foder depot hos ham. . . er det ikke unormalt at en hamster ikke hamstrer???? :shock: Det eneste han udviser lidt interesse for, er det stykke kattetørfoder jeg giver ham en af om dagen - den ryger lige ind! Han har også taget en enkelt bid af den æblegren han har. Jeg har lagt en lille hundekiks i buret - og den regner jeg med måske også kan friste lidt. . . men det duer da ikke han kun er interesseret i katte og hundemad? Er det normalt det her????? :scratch:
I det hele taget er der så lidt gang i ham at jeg undrer mig! :( Troede han var ved at dø igår. . . og billedet er lidt det samme idag. Han dirrer hele tiden, virker lidt konfus. . . kan sidde lidt ude med halvåbne øjne og være ved at vælte - og vakler så ind og sover igen. I det hele taget er han næsten ikke vågen overhovedet. . .  heller ikke sent på aftenen. Har jeg ham ude, løber han ikke rundt som i de første par dage. . . han sidder bare helt stille oppe ved halsen af mig og halvvejs putter sig. Ville ønske jeg havde mere erfaring med dværghamstere! :|

Spot

Indlæg af Spot » 6. jul 2009 13:42

Lyder til han er på den sidste 'etape' af livet...
Mine hamsterer nu heller ikke hvis de får en skålfuld mad (de gør hvis jeg spreder det på bunden)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 6. jul 2009 14:02

det lyder deværre ikke for godt :cry:
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. jul 2009 18:29

Det kan være fordi han er gammel og ikke har langt igen, som en skriver.

Men det kan også være han bare er kræsen, eller at der er noget i vejen med hans tænder, eller at han bare er "mærkelig" fordi han lige er flyttet.

Sørg for at han indtager væske: vand i flaske, vand i skål, vand i pipette, agurk, andre grønsager...
Du må ikke give ham alt for meget grønt, hvis han ikke har fået det før.

Og hvis han gerne vil spise kattetørfoderet, så giv ham lidt mere af det.

Du kan også prøve med killingevådfoder, ærte-mos, baby-mos - eller med lidt friskt hakket kød. De bløde sager er gode, hvis der er problemer med tænderne eller hvis han er lidt svag (så skal han nemlig ikke arbejde så meget for føden).

Tjek også at der ikke er tegn på diarre.

Majlund

Indlæg af Majlund » 6. jul 2009 19:02

Hej. Jeg tog ham til dyrlægen. . . og som jeg regnede med aflivede dyrlægen min lille Smølf :cry2:
Smølf var ganske enkelt gammel. . . kroppen kunne ikke mere. Dyrlægen sagde han ville være død af sig selv indenfor kort tid. . . men at det var fint jeg kom med ham og fik det afsluttet, da han ikke havde det så godt. Han havde ikke haft det godt igår. . . og billedet var hen ad det samme idag. Han faldt i søvn med hovedet på sin madskål og med hovedet på sin trappe :( . Han ligesom dirrede og havde besvær med vejrtrækningen (hvilket også var alderdomsbetinget). Smølf har fred nu :engel2: Synd han skulle nå at flytte - når der nu kun var så få dage tilbage af hans liv. . . men det kunne ingen jo vide! Jeg skal så til at kigge mig om efter en anden hamster. . måske en yngre udgave denne gang. . . selvom "GammelSmølf" var værd at lære at kende! :hearts2
Sov godt lille Smølf! :lys  :heart: Jeg er ked af vi ikke fik længere tid sammen :cry2:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 6. jul 2009 21:08

hvil i fred smølf :lys
:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Senest rettet af kathrine8D 6. jul 2009 21:11, rettet i alt 1 gang.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 6. jul 2009 21:11

Nåå.. Det var nu trist.  :cry:

Håber I finder en ny lille ven, I kan blive glade for og som har et godt og langt hamsterliv for sig.  :)

Sov sødt, lille Smølf.  :cry:  :lys

Majlund

Indlæg af Majlund » 6. jul 2009 21:28

kathrine8D skrev:hvil i fred smølf :lys
:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Tak Kathrine! :heart:

Majlund

Indlæg af Majlund » 6. jul 2009 21:29

Mahonia skrev:Nåå.. Det var nu trist.  :cry:

Håber I finder en ny lille ven, I kan blive glade for og som har et godt og langt hamsterliv for sig.  :)

Sov sødt, lille Smølf.  :cry:  :lys
Tak Mahonia! :heart:

Spot

Indlæg af Spot » 7. jul 2009 07:57

Tror du tog den rette beslutning.. Nu kan du også bedre mindes ham som en sund og glad hamster ...
Hvil i fred du lille <3
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 7. jul 2009 08:59

Spot skrev:Tror du tog den rette beslutning.. Nu kan du også bedre mindes ham som en sund og glad hamster ...
Hvil i fred du lille <3
Tak Kathrine! :heart:

STRØH

Indlæg af STRØH » 9. jul 2009 20:44

hvil i fred lille smølf :lys

Majlund

Indlæg af Majlund » 11. jul 2009 17:24

STRØH skrev:hvil i fred lille smølf :lys
Tak STRØH! :heart:

Låst