Lugter guldhamstere mere?

Beskrivelse mangler
FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. jul 2009 17:02

Jeg har været alt for tidligt oppe ii dag så var vist lidt træt da jeg læste og skrev - derfor jeg ikk forstod det som det skulle :oops:

Men ja, der er jo altid mange meninger om tingene :D
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. jul 2009 18:41

Ift. tis synes jeg ikke der er den store lugtforskel.

Jeg har kun nogle få gange oplevet, at mine guldhunner lugtede meget, når de var i brunst - og det var tydeligvis, fordi de så lige sprøjtede en dunst ud i hånden på mig...

Jeg synes til gengæld at selve hamsteren lugter lidt forskelligt. Mine guldhamstere lugter slet ikke (øh lugtede...), men Campbells har en sjov lugt af ... pels...

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 6. jul 2009 21:23

FrkHoumann skrev:
Mahonia skrev:
FrkHoumann skrev:Jeg har næsten lige fået en guldhamster ..
Og jeg synes bestemt han lugter mere end mine to dværge..
Det er kun en uge siden jeg skiftede hans bur og han er allerede godt på vej til at lstinke igen :?
Okay. Hvilken strøelse bruger du? Bruger din hams toilet?  :)
Bruger hemp eller biobase.
Den har et toilet hjørne, men regner med at ta ud og købe et hamstertoilet idag og så få noget chinchillasand deri ;)
Så bruger vi det samme strøelse.  :)  Jeg tror også, det vil hjælpe meget med et toilet. Så må vi bare håbe, han vil bruge det.  :wink:

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 6. jul 2009 22:25

Mahonia skrev:
FrkHoumann skrev:
Mahonia skrev: Okay. Hvilken strøelse bruger du? Bruger din hams toilet?  :)
Bruger hemp eller biobase.
Den har et toilet hjørne, men regner med at ta ud og købe et hamstertoilet idag og så få noget chinchillasand deri ;)
Så bruger vi det samme strøelse.  :)  Jeg tror også, det vil hjælpe meget med et toilet. Så må vi bare håbe, han vil bruge det.  :wink:
Ja okaay :D
Men ja, var ude og købe et toilet til ham idag, og indtil videre ser det ud til at han gern vil bruge det :D
Så håber det hjælper lidt på lugten :D
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Desiree

Indlæg af Desiree » 9. jul 2009 09:34

Benjamin skrev:Nej Dværghamstere Campbells, Vinterhvide og Roborovskierne lugter altså værre end guldhamstere, men den kinesiske dværghamster er nok den mest lugtfrie art man kan få så den lugter mindst. :D
Hos mig er det kineserne der lugter mest... Men det kan have noget at gøre med at de elsker at tisse i deres rør  :roll:
jeg synes overhovedet ikke guldhamstre lugter. Hunnerne kan lugte moskusagtigt når de er i brunst, men ellers ikke
mvh Desiree

burrus

Indlæg af burrus » 9. jul 2009 09:39

Desiree skrev:Men det kan have noget at gøre med at de elsker at tisse i deres rør  :roll:
derfor har mine ikke de plasticrør mere  :lol:  :lol:  de er et helvede at gøre rene og de lugter SÅ grumt når der blir tisset i dem  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 9. jul 2009 09:43

burrus skrev:
Desiree skrev:Men det kan have noget at gøre med at de elsker at tisse i deres rør  :roll:
derfor har mine ikke de plasticrør mere  :lol:  :lol:  de er et helvede at gøre rene og de lugter SÅ grumt når der blir tisset i dem  :lol:
Det er KUN kineserne der har rør, de er bandlyst i alle andre bure. Hader som pesten at pille dem fra hinanden og vaske dem, men med to går det lige  :lol:
mvh Desiree

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 9. jul 2009 13:29

Mine dyr har så slet ikke rør for det er alt for besværligt både når man skal fange dyrene men også når de skal renses.
Jeg kan se det er meget sjovt når man har en hamster men når man har 50 så er det altså ikke så praktisk mere. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Majlund

Indlæg af Majlund » 11. jul 2009 17:28

Benjamin skrev:Mine dyr har så slet ikke rør for det er alt for besværligt både når man skal fange dyrene men også når de skal renses.
Jeg kan se det er meget sjovt når man har en hamster men når man har 50 så er det altså ikke så praktisk mere. :lol:
:shock: Det tror jeg på!!! :lol:  :wink:

liv

Indlæg af liv » 11. jul 2009 17:38

Jeg har også haft guld og dværg...

men har aldrig oplevet nogen af dem har lugtet....  :wink:  og jeg har haft 1 guldhamster og 7 dværge inde på mit ejet værelse jeg sover på  :wink:

nu ved jeg så ikke om unger ikke lugter for der var altså 6 dværg unger  :lol:  :lol:

men synes ikke det lugtede  :wink:  heller ikke hvis man stikker hovedet ned i buret for at tjekke om der er varmt  :oops:  :oops:  :lol:

Majlund

Indlæg af Majlund » 11. jul 2009 17:42

liv skrev:heller ikke hvis man stikker hovedet ned i buret for at tjekke om der er varmt
:lol: (Kan se det for mig. . . Ikke helt små bure du har så! :hwink:).

liv

Indlæg af liv » 11. jul 2009 17:44

Majlund skrev:
liv skrev:heller ikke hvis man stikker hovedet ned i buret for at tjekke om der er varmt
:lol: (Kan se det for mig. . . Ikke helt små bure du har så! :hwink:).
nej har terrarier og havde en stor plast kasse til guldbassen  :lol:

Majlund

Indlæg af Majlund » 14. aug 2009 09:33

Nu har jeg jo haft både guldhams og dværghams et stykke tid. . . og her er billedet det, at der OVERHOVEDET ikke lugter ved guldhamsteren (Abrikos er simpelthen så god til at bruge sit sandbad til både bad og toilet :D ). . .

Til gengæld kommer det hurtigt til nærmest at stinke hos dværghamsen!  :shock:  Jeg kan overhovedet ikke greje hvor han har toilet  :scratch:  . . . jeg tror det er over det hele! :? - så selvom jeg sikkert investerer i et toilet til ham snarest, har jeg virkelig ingen anelse om hvor jeg skal stille det! :oops:

Billedet ligner når Abrikos og Mandarin er ude. Abrikos tisser ALDRIG ude. . . mens Mandarin nærmest sætter en ære i at tisse på alt hvad han kan komme i nærheden af! :roll:  :lol:

. . . Kan man mon "pottetræne" en utæt lille dværghams? :potty:
Sjovt at jeg har sådanne "yderpunkter" :heart:  :heart: Abrikos (guld) er sådan en rigtig smuk, fredelig lille dame  :hkiss: og Mandarin (dværg) er en skurkagtig, fingernappende, lille, storrodende gris!  :hevil: :lol:

. . . . . og vi på det nærmeste forguder dem begge her!  :oops:  :lol: :pinklove2:  :hearts2 :wink:

asn

Indlæg af asn » 17. aug 2009 11:29

Tihi... mon ikke det lige så meget er kønnet som racen som spiller ind! :lol: Min hankanin Leonardo :nar: skal altid op og pisse i min mands del af sengen når han er løs på gulvet. Min hunkaninen Flora :queen:  er altid helt tæt.
Hilsen Annemette
Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 17. aug 2009 12:17

:lol: . . . Og det sætter Peter sikkert rigtig meget pris på! :angry:  :wink: Kan godt være kønnet spiller ind. . . og er forklaringen på den lille gris` noget mere tvivlsomme adfærd! :roll: Han syntes eksempelvis det er rigtig lækkert at tisse på taget/toppen af hans "keramik" hus. . . og hvis man så derefter sandbader og løber tilbage og kravler op igen. . . så knaser det så sjovt af fastsiddende (ildelugtende!) sand under poter og bagdel. . . :shock:  :lol:

Låst