Er det normalt? (:

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
jeanettk

Er det normalt? (:

Indlæg af jeanettk » 11. jul 2009 16:58

Hej. :)

Min venindes hamstre unger har nu åbnet øjnene og er i gang med at udforske buret. De er også begyndt at spise selv.
Jeg ved ikke præcis hvornår de er født, men de skulle gerne være 10-12 dage gamle når de åbner øjne.

Er det normalt at de allerede spiser selv og sådan?
Vedhæftede filer
DSC01147_skaleret_komprimeret.JPG
DSC01147_skaleret_komprimeret.JPG (33.82 KiB) Vist 1622 gange

burrus

Indlæg af burrus » 11. jul 2009 17:06

guldhamstere åbner øjnene omkring de 14 dage :wink:  ikke 10-12 :wink:

men ja - det er ganske normalt at de spiser fast føde allerede der :wink:  de gør de meget tidligt faktisk, fordi moren henter mad ind i reden, så så snart de får bare lidt tænder så begynder de at smage på fast føde inde i reden :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 11. jul 2009 17:23

burrus skrev:guldhamstere åbner øjnene omkring de 14 dage :wink:  ikke 10-12 :wink:

men ja - det er ganske normalt at de spiser fast føde allerede der :wink:  de gør de meget tidligt faktisk, fordi moren henter mad ind i reden, så så snart de får bare lidt tænder så begynder de at smage på fast føde inde i reden :wink:
det er vist dværge der er tale om så vidt jeg husker og de åbner øjnene tidligere ca. omkring de er 10 dage
men de begynder allerede at spise fast føde før de får øjne for hamstermor tager mad med hen i reden til dem, det ser utroligt sødt ud når en lille hamster på 7 dage spise et stykke kattemad
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 11. jul 2009 17:32

Ja det er dværge hehe

Ungerne spiser allerede grønt også, er det okay ?

Spot

Indlæg af Spot » 13. jul 2009 15:13

Ungerne skal bare have lov at spise så meget de vil! Grønt er helt fint! Mine har altid fået i enorme mængder!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 15. jul 2009 12:01

Okay det lyder godt.
De spiser allerede fra madskålen og elsker gulerødder! :D

Låst