Bøger om guldhamstere
Bøger om guldhamstere
Jeg har en enkelt hamsterbog selv - "Hamster" af David Alderton. Jeg syntes den har været/er ret god. . . men vil gerne lære mere om specielt guldhamstere. Kan nogen anbefale gode bøger der kan lånes på biblioteket? 

Kenneth Worm (Kwo herinde) har skrevet bogen "hamster" som er rigtig god
men der findes vist ikke nogle dybdegående tykke bøger om guldhamstere
der må du lede på nettet hvor mest er tysk eller engelsk med lidt held 

men der findes vist ikke nogle dybdegående tykke bøger om guldhamstere

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Hvis du tænker på danske bøger, så kan jeg kun anbefale min egen. ;)
Jeg har i hvert fald ikke fundet andre bøger på dansk, som jeg vil kunne anbefale. Af en eller anden grund synes de fleste at det er vigtigere med en masse farvestrålende billeder af hamstere i en række unaturlige stillinger, end korrekt fakta om dyrene.
Går du på nettet og leder efter bøger på engelsk (man vil ofte kunne købe sådanne på ebay for under 50 kr, og det er inklusive portoen), så er der et par stykker jeg synes er udmærkede.
Lorraine Hill er en kendt engelsk hamster-ekspert og hendes bøger er ganske gode. (Bogen "The really useful hamsterguide" er samtidig illustreret med nogle fantastisk humoristiske tegninger)
Så er der bogen Hamsterlopedia, der også kommer godt omkring.
Og endelig bogen "Hamster, the complete guide" af Jimmy McKay synes jeg også har meget med.
Jeg har i hvert fald ikke fundet andre bøger på dansk, som jeg vil kunne anbefale. Af en eller anden grund synes de fleste at det er vigtigere med en masse farvestrålende billeder af hamstere i en række unaturlige stillinger, end korrekt fakta om dyrene.

Går du på nettet og leder efter bøger på engelsk (man vil ofte kunne købe sådanne på ebay for under 50 kr, og det er inklusive portoen), så er der et par stykker jeg synes er udmærkede.
Lorraine Hill er en kendt engelsk hamster-ekspert og hendes bøger er ganske gode. (Bogen "The really useful hamsterguide" er samtidig illustreret med nogle fantastisk humoristiske tegninger)
Så er der bogen Hamsterlopedia, der også kommer godt omkring.
Og endelig bogen "Hamster, the complete guide" af Jimmy McKay synes jeg også har meget med.
Kenneth Worm
Bøger på dansk er jo nr. et! Så det er dejligt en rigtig "hamsterentusiast" som dig bruger tid og energi på at skrive sådan en!
(jeg glæder mig til jeg får købt den og kan komme igang). Jeg vil holde udkig efter de andre bøger du nævner. . . for engelsk kan jeg vist lige klare! 
Tak for hjælpen. . . .

Tak for hjælpen. . . .