Rengøring af brugt bur?

Beskrivelse mangler
Majlund

Indlæg af Majlund » 29. jul 2009 14:04

BittéHamstereN skrev:
Majlund skrev:Hmm. . . opvaskemaskinen må konstaters værende for lille til buret!  :| Så igang med at skolde godt og grundigt :veryhot: . . . og derefter iskoldt vand. . . :hundekoldt:  :lol:  :wink:
Når du siger skolde godt, hvor varmt skal vandet så være :roll:  :oops:
Elkeddelvarmt! :lol: - og maaaaange opfyldninger tror jeg!

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 29. jul 2009 14:06

Majlund skrev:
BittéHamstereN skrev:
Majlund skrev:Hmm. . . opvaskemaskinen må konstaters værende for lille til buret!  :| Så igang med at skolde godt og grundigt :veryhot: . . . og derefter iskoldt vand. . . :hundekoldt:  :lol:  :wink:
Når du siger skolde godt, hvor varmt skal vandet så være :roll:  :oops:
Elkeddelvarmt! :lol: - og maaaaange opfyldninger tror jeg!
Altså kågende vand :?:
spørger lige fordi jeg skal til det samme i morgen eller over morgen :oops:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Majlund

Indlæg af Majlund » 29. jul 2009 17:32

BittéHamstereN skrev: Altså kågende vand :?:
Ja. . . Simpelthen bare kogende vand. . . men brug evt. elkeddel OG en stor gryde! Ellers tager det 100 år fandt jeg ud af! :oops:  :lol:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 29. jul 2009 17:41

Majlund skrev:
BittéHamstereN skrev: Altså kågende vand :?:
Ja. . . Simpelthen bare kogende vand. . . men brug evt. elkeddel OG en stor gryde! Ellers tager det 100 år fandt jeg ud af! :oops:  :lol:
Fik overtalt min far til at hente buret i dag og det gik fint med en kande kogende vand, men hvor det dog damper :roll:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Majlund

Indlæg af Majlund » 29. jul 2009 19:31

Her skulle der godt nok MEGET kogende vand til! :shock: Meen. . . nu er det gjort. . . så venter jeg lige et par dage før jeg giver det gamle bur samme tur! :roll: (Det er heldigvis mindre! :lol: ). Abrikos er nu kommet i det nye bur. . . men hun er lidt overvældet tror jeg. . . verden ses - ihvertfald lige nu - helst i små portioner inde fra en tom køkkenrullerør! :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. jul 2009 10:08

Kogende vand klarer rigtigt meget. Men hvis man vil være helt sikker, bør man bruge Rodalon eller klorin (ifølge min dyrlæge). Jeg har i hvert fald fået at vide at det ikke var sikkert det kogende vand tog æg.
(så jeg har selv brugt en kombi af først kogende vand og derefter klorin)

Majlund

Indlæg af Majlund » 30. jul 2009 12:25

Lykke skrev:Kogende vand klarer rigtigt meget. Men hvis man vil være helt sikker, bør man bruge Rodalon eller klorin (ifølge min dyrlæge). Jeg har i hvert fald fået at vide at det ikke var sikkert det kogende vand tog æg.
(så jeg har selv brugt en kombi af først kogende vand og derefter klorin)
Tak for tippet! :) Nu er det for sent at gøre med det store bur. . . men så får det lille også en tur med klorin. . .  :hsmile:

Låst