Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
-
Benjamin
darkangel87 skrev:minimus skrev:BittéHamstereN skrev:Du kan da få/låne et billede af min Tjalfe, kinesisk dværg hamster

Kan de gå sammen som par eller er det bedst at havde dem hver for sig

det bedst er at tjekke den side mahonia har givet dig den giver den bedste beskrivelse du umiddelbart kan finde på nettet ellers skulle du kontakte benjamin angående de kinesiske han har vist godt forstand på dem
Som andre dværg arter kan kineserne også godt gå i par, dog kan de også lynhurtigt blive uvenner så derfor skal man være klar til at adskille dem ad med det samme.
to dyr af samme køn går ikke.
Men egentlig syntes jeg ikke at mine har været så forfærdeligt sociale i det hele taget.
Hvis man skal have et avlspar skal de helst sættes sammen når de er unge for de er meget svære at sammenføre når de først er voksne.
Mine går ikke sammen for mange folk finder arten frastødende så derfor vil jeg ikke lave for mange unger af dem som jeg ikke kan komme af med, så derfor sætter jeg hunnen ind i hannens bur når hunnen er i brunst og så kan de som regl enes hele natten og af og til flere dage frem men til sidst bliver de som regl uvenner.
Nu er kineseren den eneste art hvor jeg har et par stykker på mit soveværelse fordi kineseren er den art der lugter mindst, så når disse parringer fåregår sker det på mit soveværelse så jeg kan adskille dem hvis de kommer op at slås.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
BittéHamstereN
^ Hvorfor finder folk dem frastødende? Synes da Tjalfe er noget af det sødeste
Er dine kinesere hånd tamme? Kan virkelig ikke få Tjalfe tam, er det helt normalt de er "kigge på" dyr???
(mange spøgsmål, i know it)
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side:
www.bittesworld.skysite.dk
-
Benjamin
BittéHamstereN skrev:^ Hvorfor finder folk dem frastødende? Synes da Tjalfe er noget af det sødeste
Er dine kinesere hånd tamme? Kan virkelig ikke få Tjalfe tam, er det helt normalt de er "kigge på" dyr???
Folk syntes at hannerne er grimme fordi 2-3 cm af deres kropslængde består af testikler, og så er de i det hele taget meget aflange og musseagtige i kropsbygningen og det er der mange mennesker der finder frastødende, så derfor er arten ikke den letteste at komme af med.
De kan godt være meget livlige og ekstremt hurtige og især når de er unge, men de voksne dyr er meget lette at håndtere så jo de bliver tamme men det er ikke en art der selv gider at kravle op i hånden på en.
Man skal ofte selv fange den men når de så er oppe er de skam meget rolige hvis de er vant til at blive håndteret.

Senest rettet af
Benjamin 31. jul 2009 18:37, rettet i alt 2 gange.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

-
minimus
Benjamin skrev:BittéHamstereN skrev:^ Hvorfor finder folk dem frastødende? Synes da Tjalfe er noget af det sødeste
Folk syntes at hannerne er grimme fordi 2-3 cm af deres kropslængde består af testikler, og så er de i det hele taget meget aflange og musseagtige i kropsbygningen og det er der mange mennesker der finder frastødende, så derfor er arten ikke den letteste at komme af med.
De kan godt være meget livlige og ekstremt hurtige og især når de er unge, men de voksne dyr er meget lette at håndtere så jo de bliver tamme men det er ikke en art der selv gider at kravle op i hånden på den.
Man skal ofte selv fange den men når de så er oppe er de skam meget rolige.

Benjamin
Er det ok jeg skriver det på min hjemmeside

-
Benjamin
Minimus: det må du godt men jeg har lige redigeret indlæget lidt for stavefejl og tilføjet lidt mere.
Du kan også se de billeder der er på min hjemmeside, hvis du kan bruge nogen af dem kan du skrive til mig og så kan jeg sende dem til dig.

-
minimus
Benjamin skrev:Minimus: det må du godt men jeg har lige redigeret indlæget lidt for stavefejl og tilføjet lidt mere.
Du kan også se de billeder der er på min hjemmeside, hvis du kan bruge nogen af dem kan du skrive til mig og så kan jeg sende dem til dig.

Det super Benjamin

jeg tjekker den lige ud, så skriver jeg til dig når jeg finder noget jeg kan bruge
du er også meget velkommen til at kigge på min hjemmeside, det kunne være du også kunne give mig nogle ideer

-
Benjamin
under syrisk guldhamster, omtaler de blandt andet arten som værende en syrisk dværghamster, det er en fejl formoder jeg.
Desuden står der også den er den største art, det passer ikke den er den største art man holder i fangenskab, men der er også større arter endnu.
Den største hamster er den europæiske hamster som er på størrelse med et marsvin:
http://images.encarta.msn.com/xrefmedia ... 71051A.jsm
http://www.ecologie.gouv.fr/IMG/685-3.jpg

-
minimus
Okay er der det vidste jeg ikke der var

jeg retter hurtigt fejlen tak

-
Desiree
Mine kinesere har absolut ikke været sociale.
mvh Desiree
-
minimus
Desiree skrev:Mine kinesere har absolut ikke været sociale.
okay har også skrevet at de er bedst at de ikke går sammen to og to