Ny vovse i familien :)

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Kenneth TS

Ny vovse i familien :)

Indlæg af Kenneth TS » 14. aug 2009 05:49

Hun hedder Gaia, selvom hun ikke har store intentioner om at lystre endnu :lol:

Hun er født d. 10/6-'09 og kæresten og jeg hentede hende her d. 12/8-'09.

Hun er ren Amerikansk Staffordshire Terrier, og har indtil nu vist sig at være noget af en lille kylling :D Bliver bange når hamsterne i mit akvarie er ude og bevæger sig hurtigt op ad glasset, og fuglene er haven er jo også farlige for en hund på 6-7 kilo :)

Hun kommer allerede når man kalder på hende, hvis hun kan se en... Så det er jo en god start... Hun er så godt som renlig; men er jo stadig en lille hvalp, så uheld vil jo ske lidt endnu.

Hun er rigtig sød, og kan ikke undvære en. Hun kan sidde ved siden af en og pive, hvis man ikke snakker med hende og kæler hende...

Der er intet farligt over hende, tværtimod... Så vil ikke høre på negativt om hende, for er der ingen grund til... Jo hun snapper og bider under leg; men hun er stadig en hvalp, og sådan leger hvalpe jo nu engang.

Svarer gerne hvis I har spørgsmål :D

Billede

Billede

Billede
Når vejret er godt udenfor, så får hun sin mad kastet rundt ude i haven. Så hun bliver aktiveret og får brugt sin snude (den får 330g mad om dagen fordelt på 3 måltider, morgen/middag/aften).

Billede
Sidder man ned eller bare gør tegn til at sku sidde ned, så kommer hun og vil op og putte. Men skal lære at den ikke skal op på skødet (og møbler ligeså); men kan være svært at sige nej til hende :D

Billede

Billede
Der er jo intet farligt over en hund, som vælger at spise sig selv først :D  :wink:

Billede

LUX

Indlæg af LUX » 14. aug 2009 07:39

Hun er da voldsomt bedårende :mrgreen:
Tillykke med hende..

Og det ville nærmest være unaturligt hvis hun ik snappede, gnavede og tyggede i alting - hun er en hundehvalp!
Sofie

Meddie

Indlæg af Meddie » 14. aug 2009 07:42

Hvor er hun bare nuser :love:
Tillykke med hende :D
~ Mvh. Mette og Clean

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 14. aug 2009 09:12

ej hvor er hun bare dejlig
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 14. aug 2009 10:14

Ja, hun er dejlig... Svært at forstille sig, at sådan en lille vovse bliver meget større og kommer til at veje mellem 40 og 50 kilo :shock:

Dem der har bruger på hundegalleri.dk kan følge hende derinde også.
Kæresten har oprettet hende, bare søg efter racen og navnet, og bingo, så er hun der :)

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 14. aug 2009 12:33

Hvor er hun dog bare sød :D Hun er bare en dejlig lille hund, især der hvor hun bider i sig selv, elsker det billede så meget :D :D :D
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 14. aug 2009 20:05

Dejlig hvalp , super nuttet  :D
mvh Desiree

laurashamster

Indlæg af laurashamster » 14. aug 2009 21:30

Hun er bare så dejlig :love4:
Hilsen Laura
Albert, Blacki, Daysi, Elvis & Flipper

Himmelbjerget:
CHIP du var bare den dejligste lille fyr. Jeg elskede dig højere en op til solen. Du var bare lyset for mig! Altid i mit hjerte<3

liv

Indlæg af liv » 15. aug 2009 09:24

neej hvor er hun nuttet :D og ja det er svært at forestille dig de kan vokse så meget! har selv en voksen Golden retriever :] og det er jo helt normalt de gnaver i alt ting :P deres tænder kløer jo indtil de har tabt dem :p og så. leger de jo også bare

Spot

Indlæg af Spot » 15. aug 2009 15:41

Rigtig sød!
Du siger man bare skal spørge så det gør jeg altså!!
Er hun med stamtavle? og har i overvejet konsekvenserne af alle de diskutioner der er om kamp/muskelhunde lige nu? der er folk der finder gift i deres haver fordi naboer osv har håbet på at slå hunden ihjel!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Siigne

Indlæg af Siigne » 15. aug 2009 16:40

Hun er meget bedårende! Så længe I har hende fra en god opdrætter I har tillid til, mener jeg bestemt ikke der er nogen grund til at se skeptisk til jer, fordi I har valgt den race I har. Hun er meget meget smuk...  :)
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 15. aug 2009 19:00

Spot skrev:Rigtig sød!
Er hun med stamtavle? og har i overvejet konsekvenserne af alle de diskutioner der er om kamp/muskelhunde lige nu? der er folk der finder gift i deres haver fordi naboer osv har håbet på at slå hunden ihjel!
Desværre uden tavle. Går ikke op i tavler, som så mange andre gør. Ved den er ægte, for har set forældrene og billeder af bedsteforældrene. Og de er alle amstaff'er.

Ved det måske lyder dumt; men ingen vil få mig til af få den aflivet. Ved mange frygter denne specifikke race; men det er opdragelsen og ejerne der er fejlen. Dette er en af mest trofaste og kærligste racer man kan købe.
Alle racer kan jo angribe. Selvfølgelig har denne race et "angrebs-gen"; men det er altså muligt at få hunden til at "glemme" dette gen. Og det kræver kun kærlighed, lær/træn ved hjælp af leg, undgå vold/magt og andre negative metoder for at opdrage hunden.
Så får man en super-kærlig hund.

Jeg frygter ikke forgiftning og hvad alle de sygelige mennesker kan finde på mod disse hunde. For bor et meget stille og roligt sted, hvor naboerne har både rottweilere, schaeffere og andre store hunde. Så har intet at frygte.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 15. aug 2009 19:16

Kenneth TS skrev:
Desværre uden tavle. Går ikke op i tavler, som så mange andre gør. Ved den er ægte, for har set forældrene og billeder af bedsteforældrene. Og de er alle amstaff'er.

Ved det måske lyder dumt; men ingen vil få mig til af få den aflivet. Ved mange frygter denne specifikke race; men det er opdragelsen og ejerne der er fejlen. Dette er en af mest trofaste og kærligste racer man kan købe.
Alle racer kan jo angribe. Selvfølgelig har denne race et "angrebs-gen"; men det er altså muligt at få hunden til at "glemme" dette gen. Og det kræver kun kærlighed, lær/træn ved hjælp af leg, undgå vold/magt og andre negative metoder for at opdrage hunden.

Jeg frygter ikke forgiftning og hvad alle de sygelige mennesker kan finde på mod disse hunde. For bor et meget stille og roligt sted, hvor naboerne har både rottweilere, schaeffere og andre store hunde. Så har intet at frygte.
Med den indstilling ved jeg hun har fået et godt hjem :wink: Som du selv siger, hun skal bare opdrages ordenligt, og det er nok liiidt ekstra opdragelse der kræver, men det jo altid sjovt for hund og ejer :D

Det folk frygter ved dem, er jo at de angriber uden "grund", men det passer ikke helt, de viser bare ikke tegn først (knure, vise tænder, rejse pelsen) og derfor skal ejeren kende alle tegn hunden viser, og derfor skal de havde en ejer der forstår det. Og det virker det bestemt til i gør (efter det du har skrevet)

Vi kender selv to mega dejlige hunde og de er begge amstaff, det er virkelig en god hund, hvis den bliver opdraget godt nok. Men vi lader ikke vores hunde lege med fremmede muskel hunde, da vores gør pænt meget efter leg og så kender vi ikke hundens reaktion. Så vi ved godt hvis hund der vil ende ved doktoren hvis der sker noget, vores små 4-6 kg's hunde :lol: Første og sidste gang de legede med en muskel hund, var ejeren dum og hunden angreb min mor. Ejeren sagde bare "den gør ikke noget" efter min mors ben var blevet rødt af blod, NOT FUN :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

liv

Indlæg af liv » 15. aug 2009 20:28

jamen din indstilling er helt rigtig!  :wink: hun bliver sikkert en meget dejlig hund!  :wink:  :D altså min golden har jo også et jagtgen i sig  :wink: men han er blevet opdraget til familie hund uden jagt og sådan  .. og for at sige det lige ud er han faktisk meget doven  :lol: han gider ikke en gang hente en bold  :lol:

Kenneth TS

Indlæg af Kenneth TS » 15. aug 2009 21:49

BittéHamstereN skrev:
Kenneth TS skrev:

Med den indstilling ved jeg hun har fået et godt hjem :wink: Som du selv siger, hun skal bare opdrages ordenligt, og det er nok liiidt ekstra opdragelse der kræver, men det jo altid sjovt for hund og ejer :D

Det folk frygter ved dem, er jo at de angriber uden "grund", men det passer ikke helt, de viser bare ikke tegn først (knure, vise tænder, rejse pelsen) og derfor skal ejeren kende alle tegn hunden viser, og derfor skal de havde en ejer der forstår det. Og det virker det bestemt til i gør (efter det du har skrevet)

Vi kender selv to mega dejlige hunde og de er begge amstaff, det er virkelig en god hund, hvis den bliver opdraget godt nok. Men vi lader ikke vores hunde lege med fremmede muskel hunde, da vores gør pænt meget efter leg og så kender vi ikke hundens reaktion. Så vi ved godt hvis hund der vil ende ved doktoren hvis der sker noget, vores små 4-6 kg's hunde :lol: Første og sidste gang de legede med en muskel hund, var ejeren dum og hunden angreb min mor. Ejeren sagde bare "den gør ikke noget" efter min mors ben var blevet rødt af blod, NOT FUN :wink:
Den er så kælen og kontaktsøgende (hvis den får et klask eller skæld ud), så sidder man på knæ kravler den helt op i ansigtet på en og gemmer sig :D

Præcis... De varsler ikke overhovedet (eller jo det gør de; men det er forskelligt fra hund til hund). De går bare til angreb når de en dag har fået nok. Og det fortæller jo bare lidt om ejerne til hundene.

Det er en utrolig kærlig hund, og vores er så også ret doven samtidig. Den ligger og spiser, og sover næsten hele tiden (den er dog legesyg; men bliver hurtig træt heldigvis). Og kan finde at så snart den har været ude og besørge, hvis den lige har sovet, så går den måske en meter og lægger sig på græsset i solen og sover videre :lol:

Jeg vil aldrig lade mindre hunde lege med denne, jo hvis den har kendt dem fra hvalp af, så den ved hvad de kan tåle osv. (fx. min mosters og onkels puddel som er 2 gange større end vores lille vovhund). Ellers vil jeg ikke lade små hunde lege med den, når den er voksen. For ved hvordan slutningen kan blive, og vil gå ud over begge hundeejere og hunde selvfølgelig.
Dernæst vil den få monteret mundkurv og sele, hvis den er med i byen og ude blandt mange mennesker; men sele generelt. Går ikke ind for snore til den type hund.

Besvar