Diæt(staves?) og lidt andre spørgsmål;)

Beskrivelse mangler
kathrine8D

Diæt(staves?) og lidt andre spørgsmål;)

Indlæg af kathrine8D » 13. aug 2009 19:07

hej:D
jeg ville gerne vide hvordan man kunne gå på en diæt med sin hamster eksempel: hvad man skulle spare på og forskellige motions typer :?:  :D
og hvad er en dværg hamsteres "nomale" vægt..?
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Lykke

Indlæg af Lykke » 13. aug 2009 19:26

Det kommer lidt an på hvilken slags dværghamster der er tale om. Jeg mener at vægten på vinterhvide, Campbells og hybrider af dem typisk vejer 35-60g. Hanner er større end hunner.

Du kan ikke tvinge en hamster til at motionere, men du kan sørge for at den har et hjul at løbe i og gerne andre aktiviteter også (rør, klatrestativer osv.).
Du kan også give den maden spredt rundt i strøelsen, så den skal bruge lidt energi på at finde og samle det, istedet for at det bare ligger i en madskål.

Hvis en hamster vejer for meget, kan man sørge for at den ikke får ret mange fede ting (f.eks. solsikkekerner, nødder, banan) eller sukkerholdige ting (f.eks. tørret frugt).

Hvis en hamster vejer for lidt, kan man give den killinge-vådkost, ærtemos, babymos, kokosflager, frisk banan (mens solsikkekerner og nødder med skal kræver en del arbejde for hamsteren, som de flydende eller små ting ikke gør).

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 13. aug 2009 19:32

Lykke skrev:Det kommer lidt an på hvilken slags dværghamster der er tale om. Jeg mener at vægten på vinterhvide, Campbells og hybrider af dem typisk vejer 35-60g. Hanner er større end hunner.

Du kan ikke tvinge en hamster til at motionere, men du kan sørge for at den har et hjul at løbe i og gerne andre aktiviteter også (rør, klatrestativer osv.).
Du kan også give den maden spredt rundt i strøelsen, så den skal bruge lidt energi på at finde og samle det, istedet for at det bare ligger i en madskål.

Hvis en hamster vejer for meget, kan man sørge for at den ikke får ret mange fede ting (f.eks. solsikkekerner, nødder, banan) eller sukkerholdige ting (f.eks. tørret frugt).

Hvis en hamster vejer for lidt, kan man give den killinge-vådkost, ærtemos, babymos, kokosflager, frisk banan (mens solsikkekerner og nødder med skal kræver en del arbejde for hamsteren, som de flydende eller små ting ikke gør).
okay tak!.. :D men så må jeg jo have min lille hamster på diæt (tror jeg da  :oops: ) den vejer nemlig 70 g. :oops:  :shock: er det meget for en hybrid..? for så må jeg jo gå på en lille diæt :wink: mener det er en hun. og hun er c. 7/8 måneder gammel 8-) eller er det bare nomalt..? den er livlig nok og ret smidig såå.... og dens mad ligger allerede rundt i strøelsen 8-)
Senest rettet af kathrine8D 13. aug 2009 19:45, rettet i alt 1 gang.

Lykke

Indlæg af Lykke » 13. aug 2009 19:36

Det er nok lige i overkanten, men jeg er ikke sikker. Nogle hamstere er jo også større af bygning end andre.

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 13. aug 2009 19:38

Lykke skrev:Det er nok lige i overkanten, men jeg er ikke sikker. Nogle hamstere er jo også større af bygning end andre.
jep :D  men vil lige prøve at skære lidt ned på maden altså det fede mad :wink:

liv

Indlæg af liv » 13. aug 2009 19:39

der er rimlig stor forskel på hybrider campells og vinterhvide :wink: nogen er store andre er små  :wink: men prøv at tage billede af hende  :D mine vejer gerne 40-50 ... nu vejer min gamle hun så 30g men hun har også tabt sig så hun skal tage på  :wink:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 13. aug 2009 19:42

liv skrev:der er rimlig stor forskel på hybrider campells og vinterhvide :wink: nogen er store andre er små  :wink: men prøv at tage billede af hende  :D mine vejer gerne 40-50 ... nu vejer min gamle hun så 30g men hun har også tabt sig så hun skal tage på  :wink:
ok!.. :D  
her er lige to billeder.
Billede
Billede

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 13. aug 2009 20:11

hold da op den er stor (kan ik se om den er fed :oops: ) mine lille hybrid er magen til i farve, men fylder bestemt ikke så meget i skåle som din sidder i.

Jeg har også døjet med at mine var store, så jeg gik over på en meget kedelig foderblandning der bestod af, korn, lidt solsikkekerner og så "kanin" piller og det hjalp da en hel del og så er det bare at trappe over på noget andet lige så stille da de havde en god vægt. At de så tate sig igen her på de gamle dage er så noget andet. Men det her over virkede for mine.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 14. aug 2009 11:44

AnetteFrost skrev:hold da op den er stor (kan ik se om den er fed :oops: ) mine lille hybrid er magen til i farve, men fylder bestemt ikke så meget i skåle som din sidder i.

Jeg har også døjet med at mine var store, så jeg gik over på en meget kedelig foderblandning der bestod af, korn, lidt solsikkekerner og så "kanin" piller og det hjalp da en hel del og så er det bare at trappe over på noget andet lige så stille da de havde en god vægt. At de så tate sig igen her på de gamle dage er så noget andet. Men det her over virkede for mine.
:roll:  min har også været en lile bitte hybrid men nu er hun jo blevet lidt større også er billedet taget fra siden så hun ser lidt større ud :wink:  men jeg prøver ikke at fornægte at hun faktisk er blevet lidt større end "nomalt"

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 14. aug 2009 11:47

tak for alle jeres svar!:D
jeg prøve lidt af hvert så den måske kommer lidt længere ned i vægt men på den anden side som lykke og liv siger nogle større end andre :wink:

Wampi

Indlæg af Wampi » 14. aug 2009 16:47

jeg synes ikke hun ser fed ud.. hun er lidt stor ja men sys ikke der er rigtig noget overskydende fedt... min Gizmo der var vinterhvid han vejede 80 g i sine bedste dage.. han var en stor flot fyr.. enorm tyk og blød pels..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Spot

Indlæg af Spot » 15. aug 2009 15:25

Synes han ser normal ud.. Ligesom min hybrid
Min vinterhvide pige vejer derimod 24 g!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 16. aug 2009 09:52

Wampi skrev:jeg synes ikke hun ser fed ud.. hun er lidt stor ja men sys ikke der er rigtig noget overskydende fedt... min Gizmo der var vinterhvid han vejede 80 g i sine bedste dage.. han var en stor flot fyr.. enorm tyk og blød pels..
ok men det var da dejligt at høre :D

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 16. aug 2009 09:54

[quote="Spot"]Synes han ser normal ud.. Ligesom min hybrid
Min vinterhvide pige vejer derimod 24 g![/quote/]

okay det lyder godt :D  men det er godt nok en pige :lol:

Spot

Indlæg af Spot » 16. aug 2009 17:09

undskyld  :oops:
Mvh. Katrine