gubier...?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
liv

gubier...?

Indlæg af liv » 19. aug 2009 16:50

Kan gubi leve i bowle? og en uden låg eller skal der være låg ?  :D

Siigne

Indlæg af Siigne » 19. aug 2009 17:16

Jeg har engang hørt, at det er synd at have fisk i en bowle.. Jeg kan bare ikke huske hvorfor  :roll:
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 19. aug 2009 17:41

En bowle skulle gøre fisken skør og forvirret fordi den kun kan svømme rundt og rundt og rundt, så derfor ville jeg aldrig holde fisk i en bowle.
det er en ting der er opfundet for ejeren og ikke for dyrets skyld. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

liv

Indlæg af liv » 19. aug 2009 18:02

Okay  :D jeg troede ikke fisken ville blive forvirret... de husker jo ikke mere en 10 sek eller noget...  :? troede godt de kunne være der fordi de husker så lidt og derfor troede de hele tiden opdagede noget nyt?  :lol:

jamen godt bowlen er gamel en vi har haft til en fisk.. så forbliver den bare tom og jeg må så leve uden fisk ( vi har et stort firkantet på min storebrors værelse -han tåler ikke hamstere) så tænkte bare jeg kunne få mine 4 gubier eller 2 tilbage i en bowle hvis det var :wink:  :)

eshol

Indlæg af eshol » 19. aug 2009 20:30

Jeg har engang hørt at det er guldfisk der ikke må være i en bowle, fordi de vokser hele livet. Når de er i en bowle holder deres ydre op med at vokse, pga. pladsmangel, men deres indre organer bliver ved og de eksploderer til sidst.

Det skal dog lige nævnes, at jeg intet aner om fisk og det er noget jeg har hørt. Hvor ved jeg ikke, jeg husker bare mærkelige ting.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 19. aug 2009 21:30

Du kan godt holde skørhaler i en bowle, den skal bare være stor nok og så skal du være klar over de ikke vokser sig store.

Vi har selv gubbier i en lidt mærkelig formet bowle og en kamp fisk (meget sød han der ikke jager gubbier, som nogle andre kamp fisk) De yngler ikke i bowlen, men kan sagtens leve der.. Der skal bare være ting/planter og plads nok :wink:

En gubbi = 2 liter vand, så 5 gubbier = 10 liter vand. 50 gubbier = 100 liter vand.. (den sidste overvejer vi faktisk, når vores slørhaler engang dør :roll:  :oops: )
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Desiree

Indlæg af Desiree » 19. aug 2009 23:12

Jeg ville kun have labyrintfisk i en bowle, med mindre vandet bliver renset og tilført ilt på en eller anden måde, hvilket jo også kan lade sig gøre i en bowle, de koster bare en halv bondegård- eller ser dumt ud.
Labyrintfisk (kampfisk osv) har et organ de kan stikke op over vandet så de kan trække ren luft. Hvis der ikke er filter osv kommer der ikke så meget ilt i vandet, så skal der i hvert fald en del planter til, og MANGE vandskift.
Så, personligt ville jeg ikke have guppier i en bowle. Tror slet ikke jeg ville have nogle fisk i en bowle- med mindre nogle syntes de ville forære mig sådan en halv bondegård en på 50 l eller mere  :lol: Det sker nok aldrig.
mvh Desiree

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 20. aug 2009 17:37

eshol skrev:Jeg har engang hørt at det er guldfisk der ikke må være i en bowle, fordi de vokser hele livet. Når de er i en bowle holder deres ydre op med at vokse, pga. pladsmangel, men deres indre organer bliver ved og de eksploderer til sidst.

Det skal dog lige nævnes, at jeg intet aner om fisk og det er noget jeg har hørt. Hvor ved jeg ikke, jeg husker bare mærkelige ting.
Har haft fisk på et tidspunkt i 4 år, og dét rygte kan jeg med det samme aflive.
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 21. aug 2009 11:56

Bowler er generelt slet ikke fiskevenlige! De er lavet for at se dekorative ud og det må diverse stakkels fisk lide under.
Ja jeg er modstander af dem, for som med så meget andet, er de til for menneskets skyld og tager slet ikke hensyn til dyrenes natur.

Guppy'er er søde og nemme fisk, men de har alligevel krav på et godt liv, så et mindre og mere almindeligt akvarie, ville være meget bedre.  :wink:

Ellers er der mulighed for, at have et par pæne vandplanter i noget grus og med nogle pyntesten i bowlen. Det er ikke sikkert, det holder så længe, men det ser godt ud, så længe det varer.  :)

STRØH

hej

Indlæg af STRØH » 23. aug 2009 12:25

jeg ville hvis du gerne vil ha noget i bovlel vælge er kampfisk,den er nem,den er flot, behøber ikke ilt i vandet, det er også den enest fisk jjeg ville putte i

Miss-CFK

Indlæg af Miss-CFK » 23. aug 2009 17:39

BittéHamstereN skrev: En gubbi = 2 liter vand, så 5 gubbier = 10 liter vand. 50 gubbier = 100 liter vand.. (den sidste overvejer vi faktisk, når vores slørhaler engang dør :roll:  :oops: )
Man siger nu, at for hver cm. fisk skal der være 1 liter :wink:
Mvh. Miss-CFK/ Chelle
http://cfk-rats.weebly.com/

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 23. aug 2009 18:53

Miss-CFK skrev:
BittéHamstereN skrev: En gubbi = 2 liter vand, så 5 gubbier = 10 liter vand. 50 gubbier = 100 liter vand.. (den sidste overvejer vi faktisk, når vores slørhaler engang dør :roll:  :oops: )
Man siger nu, at for hver cm. fisk skal der være 1 liter :wink:
Lyder faktisk rigtigt nu du siger det, men de største gubbier jeg har set var nu heller ikke over de 2 cm :roll:  :oops:  :wink:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. aug 2009 11:21

Jeg ville heller ikke byde en kampfisk det liv, kun at kunne svømme rundt og rundt i en uendelighed.  :(  
At dyrehandlerne ofte har dem i små glas, har vist smittet af, så det er blevet den alm. opfattelse, at disse flotte fisk sagtens kan leve med minimum plads og så ellers bare fungere som pynt! Jeg har diskuteret med mange dyrehandlere om de små glas.
Fiskene viser heller ikke deres flotte finner, hvis de ikke har det godt.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 27. aug 2009 18:20

Mahonia skrev:Jeg ville heller ikke byde en kampfisk det liv, kun at kunne svømme rundt og rundt i en uendelighed.  :(  
At dyrehandlerne ofte har dem i små glas, har vist smittet af, så det er blevet den alm. opfattelse, at disse flotte fisk sagtens kan leve med minimum plads og så ellers bare fungere som pynt! Jeg har diskuteret med mange dyrehandlere om de små glas.
I virkeligheden lever en kampfisk nogenlunde sådan. De kan risikere at komme til at leve hele deres liv i en vandput, da de trækker vejret over vandet. Nogle kampfisk er så heldige at de finder et sted med mere vand, men det meget naturligt de lever i en lille vandput hele deres liv i naturen :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 29. aug 2009 14:24

BittéHamstereN skrev:
Mahonia skrev:Jeg ville heller ikke byde en kampfisk det liv, kun at kunne svømme rundt og rundt i en uendelighed.  :(  
I virkeligheden lever en kampfisk nogenlunde sådan. De kan risikere at komme til at leve hele deres liv i en vandput, da de trækker vejret over vandet. Nogle kampfisk er så heldige at de finder et sted med mere vand, men det meget naturligt de lever i en lille vandput hele deres liv i naturen :wink:
Det ved jeg, men ser du på en fisk i et lille glas/bowle vil den ofte hænge i vandet og se trist og sløv ud, hvorimod mere plads får den til at live op og svømme omkring. Er det ikke meningen med at holde fisk?  :wink:

Besvar