Hamsterhjul - er de små dumme..

Beskrivelse mangler
Låst
BittéHamstereN

Hamsterhjul - er de små dumme..

Indlæg af BittéHamstereN » 10. okt 2009 20:08

Hvad er grunden til hamstere vil løbe i hjul - eller de fleste vil??
Det var virkelig undret min mor og mig længe, hvorfor de dog vil løbe i hjul. De kommer jo ingen steder og hvad skulle det havde med deres natur at gøre? De lever vel det meste af tiden unden jorden i naturen? Tror de at de kommer et nyt sted hen, når de løber i hjulet?

F.eks. min Tjalfe er ikke så glad for hænder, så nogle gange når han skal op, løber han ind i hjulet og løber rundt. (så han bare nem at fange :lol: )

Tror han virkelig han kan komme væk fra mig i hjulet, eller hvorfor gør han dog det?

Ja en del spøgsmål, men kort og godt: 1. tror de mon de kommer frem til et nyt sted? 2. Hvorfor vil de løbe i et hjul? 3. Hvad har det med deres natur at gøre? 4. hvis der er andet sjovt info om hjul??

PS. hvis jeg har lagt det forkert, så bare flyt det, synes bare hjul hører under "bur, indretning og tilbebør"
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 10. okt 2009 20:59

Hamstere bevæger sig utrolig langt i naturen for at finde føde, og dette kan de jo ikke rigtig i et lille bur. Derfor løber de i hjulet - så det er hvad det har med deres natur at gøre ;)

Resten kan jeg desværre ikke lige svarer dig på.
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Wampi

Indlæg af Wampi » 10. okt 2009 21:09

jeg vil gerne påstå at der i hvert fald var nogen af mine hamstere der troede de kom et nyt sted hen når de havde ræset i deres hjul..

måske det hænger sammen med deres korte hukommelse?
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Lykke

Indlæg af Lykke » 11. okt 2009 10:28

De løber jo også i gange under jorden. Det kan vel godt minde om at løbe i hjulet.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 11. okt 2009 11:17

Wampi skrev:jeg vil gerne påstå at der i hvert fald var nogen af mine hamstere der troede de kom et nyt sted hen når de havde ræset i deres hjul..

Jordegern og mus kan også løbe i hjul, har de så også en kort hukommelse?
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

Wampi

Indlæg af Wampi » 11. okt 2009 13:26

BittéHamstereN skrev:
Wampi skrev:jeg vil gerne påstå at der i hvert fald var nogen af mine hamstere der troede de kom et nyt sted hen når de havde ræset i deres hjul..

aner jeg desværre ikke noget om.. men jeg ved at der er blevet skrevet at hamstere ikke lige har den længste hukommelse.. og så stillede jeg et spørgsmål om det med at mine i hvert fald troede de kom et nyt sted hen hang sammen med deres korte hukommelse...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 11. okt 2009 15:33

BittéHamstereN skrev:

Jordegern, mus, rotter, chinchillaer, flyveegern, hamster, pindsvin, surikater :)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Spot

Indlæg af Spot » 13. okt 2009 19:06

hvorfor løber mennesker på løbebånd når man kan løbe i naturen?  :wink:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 13. okt 2009 19:25

Spot skrev:hvorfor løber mennesker på løbebånd når man kan løbe i naturen?  :wink:
Mennesker ved jo de taber sig eller bliver i bedre form af det, så kloge er hamstere da heller ikke :lol:

Amanda

Indlæg af Amanda » 15. okt 2009 17:02

Måske syntes de bare at det er helt ufatteligt sjovt   :D  '
Feline har løbet ca. 3-4 timer uden (næsten) stop, da hun fik sit nye hjul  :shock:  Kommer jo til at svede af at tænke på alt den motion XD
Hilsen Amanda Og Feline ;-D

R.I.P. Felix <3

Spot

Indlæg af Spot » 18. okt 2009 12:04

BittéHamstereN skrev:
Spot skrev:hvorfor løber mennesker på løbebånd når man kan løbe i naturen?  :wink:
Mennesker ved jo de taber sig eller bliver i bedre form af det, så kloge er hamstere da heller ikke :lol:
Ja men de kunne ligeså godt gå ud af døren og løbe ganske gratis i den smukke natur. Den mulighed har dyret ikke så derfor vælger den den tilgængelige løsning
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

joanhs

Indlæg af joanhs » 5. nov 2009 12:42

Jeg tror også det er en blanding af alle de nævnte grunde. Fordi de jo ikke kan løbe i naturen, og gerne vil. Jeg tror også at de på en eller anden måde er bekendt med at skulle holde sig selv i form så de kan slippe væk fra fjender og gemme sig hurtigt.

Mit hamster, Elvis, ser ud til at bruge det til at træne sine reflekser, for det er som om han stikker snuden uden for hjulet og prøver at undgå midterstangen inden den rammer ham i ansigtet.

Spot

Indlæg af Spot » 7. nov 2009 13:46

Johans: Lyder til din hamsters hjul er for lille!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst