Flere hamstere i samme rum..?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Tiina

Flere hamstere i samme rum..?

Indlæg af Tiina » 10. nov 2009 17:34

Går og tænker på at få en til hamster (har i forvejen en vinterhvid dværg - hun på 7mdr.) har endnu ikke fundet ud af hvilken art eller køn. MEN, kunne godt tænke mig at vide hvad der ville være smartest.. For hvis jeg køber en han, vil min han så ikke blive helt vild i varmen når han kan lugte min hun? Må nemlig kun ha hamstere på mit værelse, så burene er nødt til at stå lige ved siden af hinanden (tremmebure) da mit værelse er ret lille.
Hvis jeg nu vælger en hun, vil de to hunner så ikke blive "sure" over at kunne lugte en anden hun? Og hvis min nuværene dværghamsterpige bliver aggresiv overfor mig, fordi jeg har været så streng at købe en anden hun, og sætte den i "hendes rum" (altså de får selvfølgelig hver deres bur) eller det gør hun måske slet ikke?

Det korte af det lange; hvad ville i vælge/anbefale at købe når man har en hun-dværg i forvejen: Guldhamster han/hun eller dværghamster han/hun?
- Som selvfølgelig får hvert deres bur!

Håber der er nogen der har erfaringer med sådan noget, for vil nødig ha at min(e) hamster(e) bliver hormonelt forstyrret, eller hvad man kan kalde det ;)
.. Hilsen Tina, lykkelig ejer af kaninerne Birger og Nayomi

Siigne

Indlæg af Siigne » 10. nov 2009 17:37

Jeg har en han dværghamster og en hun guldhamster stående lige ved siden af hinanden, i hvert deres tremmebur. Nogen gange kravler de begge op i tremmerne, og hænger med 2 centimeters mellemrum, og sniffer hinanden.. Jeg er overbevist om at de ikke er irriterede af hinandens tilstedeværelse  :)
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 10. nov 2009 17:43

jeg har 20 hamstere i samme rum + inger der er taget fra mor og delt i køn, så man kan sagtens have hamstere i samme rum og ved siden af hinanden uanset art og køn, dog kan hanner godt blive lidt elektriske når hunner i nærheden af dem kommer i brunst, men synes det variere en hel del :oops:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 10. nov 2009 18:07

jeg har over 40 hamstere (hvis man tæller unger der ikke er solgt endnu med( i samme rum og det går helt fint
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lykke

Indlæg af Lykke » 10. nov 2009 18:15

Allerførst, hvis du har en vinterhvid hamster, så hedder arten vinterhvid. Det kan du dog kun regne med, hvis du har købt hamsteren hos en opdrætter og fået stamtavle på den. Hvis din hamster er hvid, er den ikke nødvendigvis vinterhvid. I de fleste tilfælde er de almindelige dværghamstere det vi kalder hybrider, nemlig en blanding af de to arter vinterhvid og campbell. Man kan godt holde dem som kæledyr, men man bør ikke parre dem.
Du skriver i øvrigt også, at du ikke kender kønnet på din nuværende hamster og alligevel kalder du den for din hun.

Sålænge du ikke vil sætte den nye hamster i samme bur (eller på anden måde lade dem løbe sammen), gør det ikke noget hvilken art eller køn din nye hamster bliver. Hamstere reagerer individuelt, og som en anden skrev går nogle hanner helt amok, når de kan lugte hunner i brunst. Andre bliver forskrækkede over, at et dyr pusler i nærheden.
Det eneste du kan gøre er at se, hvordan den nye hamster reagerer, og så evt. stille den i den anden ende af rummet, hvis den ikke vænner sig til at stå lige ved siden af den anden hamster.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 10. nov 2009 18:18

Lykke skrev:Allerførst, hvis du har en vinterhvid hamster, så hedder arten vinterhvid. Det kan du dog kun regne med, hvis du har købt hamsteren hos en opdrætter og fået stamtavle på den. Hvis din hamster er hvid, er den ikke nødvendigvis vinterhvid. I de fleste tilfælde er de almindelige dværghamstere det vi kalder hybrider, nemlig en blanding af de to arter vinterhvid og campbell. Man kan godt holde dem som kæledyr, men man bør ikke parre dem.
Du skriver i øvrigt også, at du ikke kender kønnet på din nuværende hamster og alligevel kalder du den for din hun.

Sålænge du ikke vil sætte den nye hamster i samme bur (eller på anden måde lade dem løbe sammen), gør det ikke noget hvilken art eller køn din nye hamster bliver. Hamstere reagerer individuelt, og som en anden skrev går nogle hanner helt amok, når de kan lugte hunner i brunst. Andre bliver forskrækkede over, at et dyr pusler i nærheden.
Det eneste du kan gøre er at se, hvordan den nye hamster reagerer, og så evt. stille den i den anden ende af rummet, hvis den ikke vænner sig til at stå lige ved siden af den anden hamster.
hun skriver hun ikke ved hvad art eller køn den hamster hun overvejer at få er, hun skriver jo selv den hun har er en vinterhvid hun på 7 mdr
Billede

Tiina

Indlæg af Tiina » 10. nov 2009 21:27

Når i skriver, at nogle hanner "går amok" eller bliver "elektriske" mener i så agressive overfor mennesker? Eller hvordan amok? :)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 10. nov 2009 21:29

Tiina skrev:Når i skriver, at nogle hanner "går amok" eller bliver "elektriske" mener i så agressive overfor mennesker? Eller hvordan amok? :)
nej det bliver ikk aggressive bare meget ivrige efter at komme over til hunnen
Billede

Tiina

Indlæg af Tiina » 10. nov 2009 21:41

Lykke skrev:Allerførst, hvis du har en vinterhvid hamster, så hedder arten vinterhvid. Det kan du dog kun regne med, hvis du har købt hamsteren hos en opdrætter og fået stamtavle på den.
Min hamster har stamtavle og er købt hos en opdrætter.
Så hun er vinterhvid, og undskylder "vinterhvid hamster" fejlen, men jeg lærer det alligevel aldrig..  :oops:
Lykke skrev:
Jeg mener at jeg skrev at jeg har en hun (og kunne tænke mig en til hamster hvis køn jeg endnu ikke har besluttet mig for)
Ellers står det ihvertfald i min underskrift ;)
Lykke skrev:Sålænge du ikke vil sætte den nye hamster i samme bur
Tiina skrev: "så burene er nødt til at stå lige ved siden af hinanden "
"(altså de får selvfølgelig hver deres bur) "
"- Som selvfølgelig får hvert deres bur!"
Det er ikke for at være flabet at jeg laver alle de citater,
men lidt irriterende at få en masse "anklager" når jeg på forhånd har forklaret præcis hvad jeg mener  :)

Tiina

Indlæg af Tiina » 10. nov 2009 21:42

darkangel87 skrev:
Tiina skrev:Når i skriver, at nogle hanner "går amok" eller bliver "elektriske" mener i så agressive overfor mennesker? Eller hvordan amok? :)
nej det bliver ikk aggressive bare meget ivrige efter at komme over til hunnen
Okay, så forstår jeg bedre  :)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. nov 2009 16:57

jeg har nok 50 hamstere på mit hamster-værelse, og jeg har aldrig
haft problemer med at de skulle reagere på hinanden på nogen måde.
Og dværge er ikke så beviste om hvad der er uden for buret så du kan roligt købe en dværg til de vil ikke stresse hinanden, og selvom de måske kan lugte hinanden skal de nok hurtigt vende sig til hinanden. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Lykke

Indlæg af Lykke » 12. nov 2009 11:46

Tiina skrev:
Lykke skrev:Allerførst, hvis du har en vinterhvid hamster, så hedder arten vinterhvid. Det kan du dog kun regne med, hvis du har købt hamsteren hos en opdrætter og fået stamtavle på den.
Min hamster har stamtavle og er købt hos en opdrætter.
Så hun er vinterhvid, og undskylder "vinterhvid hamster" fejlen, men jeg lærer det alligevel aldrig..  :oops:
Lykke skrev:
Jeg mener at jeg skrev at jeg har en hun (og kunne tænke mig en til hamster hvis køn jeg endnu ikke har besluttet mig for)
Ellers står det ihvertfald i min underskrift ;)
Lykke skrev:Sålænge du ikke vil sætte den nye hamster i samme bur
Tiina skrev: "så burene er nødt til at stå lige ved siden af hinanden "
"(altså de får selvfølgelig hver deres bur) "
"- Som selvfølgelig får hvert deres bur!"
Det er ikke for at være flabet at jeg laver alle de citater,
men lidt irriterende at få en masse "anklager" når jeg på forhånd har forklaret præcis hvad jeg mener  :)
Jeg mente skam ingen anklager  :)

Tværtimod var meningen i mit svar, at at når du ikke vil sætte dem i samme bur (som jeg havde forstået at du ikke ville), så betyder det ikke noget, hvad du vælger.

Jeg misforstod til gengæld den første sætning, som at det var den nuværende hamster du ikke vidste art og køn på.  Undskyld.

Tiina

Indlæg af Tiina » 12. nov 2009 15:05

Lykke skrev:Jeg mente skam ingen anklager  :)

Tværtimod var meningen i mit svar, at at når du ikke vil sætte dem i samme bur (som jeg havde forstået at du ikke ville), så betyder det ikke noget, hvad du vælger.

Jeg misforstod til gengæld den første sætning, som at det var den nuværende hamster du ikke vidste art og køn på.  Undskyld.
Det er helt i orden, du behøver ikke undskylde.
Tror også bare jeg misforstod dit indlæg, det sker jo når man "taler" over skrift  :wink:

Og tak for alle svarene.
Jeg glemte vidst at nævne, at min mor også lige skal overtales men den tid den sorg  :lol: (skal lige finde en lækker hams før jeg begynder at plage)  :hgrin:

Pixie007

Indlæg af Pixie007 » 27. nov 2009 16:50

Det skal jo være samme køn og også helst samme rase.. men hvis du har haft din hamster i over 3 måneder eller noget hen af vejen er det ikke nogen dårlig ide men hvis du har haft den i under 3 måneder skal du bare købe den i samme butik du købte din nuværende hamster. :wink:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 27. nov 2009 17:18

Pixie007 skrev:Det skal jo være samme køn og også helst samme rase.. men hvis du har haft din hamster i over 3 måneder eller noget hen af vejen er det ikke nogen dårlig ide men hvis du har haft den i under 3 måneder skal du bare købe den i samme butik du købte din nuværende hamster. :wink:
er nødt til at rette dig
1 det er Arter ved hamstere ikke racer
2 det er lige meget hvor gammel den er så vil det være lige så svært at få den til at gå med en fra samme butik som hvis den er købt et helt andet sted, de har glemt dem de gik sammen med i løbet af ingen tid

men nu var der slet ikke tale om at sætte dem sammen, hvilket jo heller ikke er nødvendigt fordi hamstere ikke er videre sociale så de har ikke brug for at gå sammen med andre, og guldhamstere prøver at slå hinanden ihjel hvis de bliver sat i samme bur når det ikke er for at parre sig
Billede

Besvar