Havregryn ?
Havregryn ?
Hej med jer
Blev den heldige ejer af et dejligt dværghamster i lørdags, han er helt ny lige taget fra moren.
Så lurer man jo på om det lille pus nu spiser noget og det syntes jeg jo egentlig ikke han (måske en hun) har gjort.
I går aftes prøvede jeg så at lokke med lidt havregryn og det røg hurtigt ned og i dag så knækkede jeg en hasselnød og der røg da så en kvart ned,¨så det var jo rart at se det lille pus spise lidt.
Men er det ok med havregyn som supplement også ??
Ellers får han Vitakraft Emotion Beauty, til dværghamstere og så får han noget kattetørfoder.
Har prøvet med agurk og med orange peber og med banan men det intressere ikke herren.
Blev den heldige ejer af et dejligt dværghamster i lørdags, han er helt ny lige taget fra moren.
Så lurer man jo på om det lille pus nu spiser noget og det syntes jeg jo egentlig ikke han (måske en hun) har gjort.
I går aftes prøvede jeg så at lokke med lidt havregryn og det røg hurtigt ned og i dag så knækkede jeg en hasselnød og der røg da så en kvart ned,¨så det var jo rart at se det lille pus spise lidt.
Men er det ok med havregyn som supplement også ??
Ellers får han Vitakraft Emotion Beauty, til dværghamstere og så får han noget kattetørfoder.
Har prøvet med agurk og med orange peber og med banan men det intressere ikke herren.
-
de små pus spiser ikke så meget i den alder.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
havregryn er fint, men det suger jo en masse væske, så man skal passe på med ikke at give for meget, det vil jo kunne give forstoppelse i for store mængder
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
En melorme kultur har en bund der kan bestå havregrynm hvedeklid, eller specielle blandninger basseret på korn/hvede man kan købe til fårmålet.PlayEasy skrev:Hva' lever melorme egentlig af?
Det har man så at ligge i bunden af sin kultur og det bor melormene så i og deraf spiser de så af bundlaget.
Så skal melormen også bruge noget væske det ordner man med en bid æble i ny og næ som man ligger ned i bunden af kulturen som ormene så spiser.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Ok...Benjamin skrev:En melorme kultur har en bund der kan bestå havregrynm hvedeklid, eller specielle blandninger basseret på korn/hvede man kan købe til fårmålet.PlayEasy skrev:Hva' lever melorme egentlig af?
Det har man så at ligge i bunden af sin kultur og det bor melormene så i og deraf spiser de så af bundlaget.
Så skal melormen også bruge noget væske det ordner man med en bid æble i ny og næ som man ligger ned i bunden af kulturen som ormene så spiser.
Men hvad er en kultur?
Hvor kan man købe dem?
Får de unger, så man ikke behøves at købe flere?
Hva er ca. prisen??
Melorme yrk yrk :shock: :lol:
Nå men det må jo så også prøves.
Hvor i alverden får jeg så skaffet sådan noget syntes ikke jeg har set det hos min dyrhandel hvor jeg købte nuser, men jeg må da spørge dem ad.
Jeg ved at de har levende græshopper.
Hvor længe kan man holde liv i sådan nogen i en beholder ??
Udvikler de sig til andet ?? fluer eller lignende ??
Ja undskyld jeg spørger dumt men aner intet om melorme.
Nå ja lige et bonus spørgsmål, vil regnorme være lige så godt om sommeren ?
Hvor i alverden får jeg så skaffet sådan noget syntes ikke jeg har set det hos min dyrhandel hvor jeg købte nuser, men jeg må da spørge dem ad.
Et insekthold kaldes for en kultur.PlayEasy skrev:Ok...Benjamin skrev:En melorme kultur har en bund der kan bestå havregrynm hvedeklid, eller specielle blandninger basseret på korn/hvede man kan købe til fårmålet.PlayEasy skrev:Hva' lever melorme egentlig af?
Men hvad er en kultur?
Hvor kan man købe dem?
Får de unger, så man ikke behøves at købe flere?
Hva er ca. prisen??
De kan købes på nettet på forskellige hjemmesider, og ellers kan man spørge efter dem i dyrehandleren, for der sælges de som regl også.
Melormene forpubber sig og bliver til små sorte biller, inden billerne dør lægger de æg som klækker senere, i starten er ormene så små så de knabt kan ses så man skal have tålmodighed efter kulturen er død før der dukker nyt liv op.
Prisen afhænger af hvor man køber dem.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
Melrome kan som regl købes hos dyrehandleren, Melorme forpubber sig og bliver til små sorte biller, hvis man vælger at have en kultur.Tobiasmor skrev:Melorme yrk yrk :shock: :lol:
Man kan også købe dem i dvale, køber man dem sådan skal de opbevares i køleskabet så bliver de ikke til biller.
Når de så skal bruges til foder så tager man dem ud i varmen og lader dem vågne før man bruger dem til foder.