seriøst ordentlig dyrebutik i Ikast+link

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Lillejyde

seriøst ordentlig dyrebutik i Ikast+link

Indlæg af Lillejyde » 6. feb 2010 18:17

hunner hanner HVER FOR sig! robo og vinter ikke BLANDET :) også har ejeren af butikken lagt skilte ved hamsterne's bure "Hamstere er asociale dyr og skal holde hver for sig selv".
De fleste hamster-sager er lavet af naturlig stoffer og der er mindre af plastsager :). hun har osse hundesalon nedeunder butikken

www.dyrenesbutik-ikast.dk
Tlf. 97153423
v/veterinærsygeplejerske Anne Mette R. Mikkelsen
læst fra visit-kortet :)

xDeamp

Indlæg af xDeamp » 6. feb 2010 18:26

Der har jeg lige været nede idag og købe 2 nye Guldhamster hanner + bur. Og jeg er enig i at det er en serøst god butik!  :D

burrus

Indlæg af burrus » 6. feb 2010 18:30

ja umiddelbart er det en af de bedre steder - men ting der fanger mig, er at hun i sin "vejledning" skriver ting som
Det er en god idé at give et vitamintilskud  - Vitafit – 1 gang om ugen. Giv også hamsteren en mineralsten til at gnave og skrabe i og evt. en saltsten til at slikke på.
= PENGETRÆKKERI!  eller dumhed! vælg selv...
Nogle hamstere kan gå sammen, hvis de er vokset op sammen

både og - men aldrig en ting jeg ville skrive i en hamstervejledning som skal "ramme bredt"
Ungerne dier hos moderen til de er 15-21 dage gamle, hvorefter de fjernes og adskilles i hanner og hunner

hvis hun nu havde specificeret  at guldhamstere ska være 4 uger - så lade gå... men det gør hun jo ikke  :?   Guldhamstere skal være 4 uger - ikke 15-21 dage!  :shock:  
generelt er der ingen hamstere som er flytteklar i en alder af 15 dage...
Det ideelle bundlag til en hamster er ca. 10 cm  sand/grus blandet med strøelse, som den kan grave gange i.

sand?  hvor har hun den fra?
Jeg prøvede sand en gang - det var en stor fejl og det røg ud samme dag som det kom ind!

og bare lige for at det ikke kun er om hamstere
Kaniner er flokdyr og har brug for selskab

BAH! FAIL!  forkert! de er kolonidyr! stor stor stor forskel...  

hvis man ikke kan vejlede korrekt om dyr - så ska man lade være! og så bare holde sig til at sælge dem fra ordentlige forhold! for det kan hun nemlig :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 6. feb 2010 18:53

hendes vejledning er ik den bedste  :( men dyrene har det som grever og baroner derude, har 1 enkelt gang måtte aflevere næsten et helt kuld guldhamster hos en dyrehandler, og valgte at køre til Ikast med  dem, da jeg forinden havde ringet til hende hvor hun fortalte at dyrene går adskildt i hunner og hanner.
Og sikke en lækker butik, dejligt at se så godt dyrene har det.

Lillejyde

Indlæg af Lillejyde » 6. feb 2010 19:23

Det er en god idé at give et vitamintilskud  - Vitafit – 1 gang om ugen. Giv også hamsteren en mineralsten til at gnave og skrabe i og evt. en saltsten til at slikke på.
= PENGETRÆKKERI!  eller dumhed! vælg selv...
Nogle hamstere kan gå sammen, hvis de er vokset op sammen

;-) dumhed tror jeg men hun har osse gammel uddannelse. Jeg tror næste gang jeg smutter over til min far i Ikast så vil jeg fortælle om dyrenes update ;-) til hende:-)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 6. feb 2010 20:00

har været der en enkelt gang, ikke noget jeg blev imponeret for de ansatte kunne ikke finde ud af at se forskel på han og hun, og dengang gik hanner og hunner sammen, men det er også 1½ år siden

men det ville nok være en god ide hvis hun blev gjort opmærksom på fejlene i sine vejledninger også
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 6. feb 2010 20:54

Ud fra, hvad jeg har kunne læse mig til på hjemmesiden og i pasningsvejledningen ville jeg gerne købe en hamster ved hende.
Jeg synes det er et skridt i den rigtige retning, bare det alene, at kunderne får en pasningsvejledning med og når man læser den i sammenhæng, er der klart lagt vægt på, at de skal gå alene.
Det er måske også lige en tand for hårdt at sige, at hun er dum eller bare vil tjene penge, især i et forum, hvor hun ikke er opmærksom på det sker og derfor ikke har mulighed for at forklare og forsvare sig :wink:
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 6. feb 2010 21:13

Fatter helt ærligt ikke hvis nogen vil fortælle en som sælger dyr hvordan en "vejledning" på en hjemmeside bør være, det er da "kun" en vejledning, hvis man anskaffer sig et dyr har man da selv pligt til at sætte sig lidt ind i hvad det pågældende dyr kræver og hvordan det skal passes,Hvis man vil blande sig , syntes jeg at man skulle blande sig de steder hvor de lader han og hun guldhamster gå sammen.
Hende som har butikken i ikast er uddannet veterinærsygeplejeske, så ved nok godt hvad hun har med at gøre, og dyrene har det godt derude, det er ski da det vigtigste, det er det i "min verden".

burrus

Indlæg af burrus » 6. feb 2010 23:12

malthesmor skrev:Fatter helt ærligt ikke hvis nogen vil fortælle en som sælger dyr hvordan en "vejledning" på en hjemmeside bør være, det er da "kun" en vejledning, hvis man anskaffer sig et dyr har man da selv pligt til at sætte sig lidt ind i hvad det pågældende dyr kræver og hvordan det skal passes,Hvis man vil blande sig , syntes jeg at man skulle blande sig de steder hvor de lader han og hun guldhamster gå sammen.
Hende som har butikken i ikast er uddannet veterinærsygeplejeske, så ved nok godt hvad hun har med at gøre, og dyrene har det godt derude, det er ski da det vigtigste, det er det i "min verden".
ikke desto mindre så "praler" hun jo selv på hendes hjemmeside, om at man skal købe dyr hos folk som kan vejlede ordentligt - og hvis ikke hun selv kan det, så taler hun jo så imod sin egen forretning  :wink:  
når vejledningen hun giver er direkte forkert eller meget tvivlende - så bør hun slet ikke vejlede!  :wink:  
så skal hun pille
Derudover bør man selvfølgelig altid selv sikre sig, at dyrene i butikken ser sunde og velpassede ud og holdes under ordentlige forhold, samt at man får en faglig og detaljeret vejledning om det dyr, man køber.

Dette opfylder hun desværre ikke selv!  :wink:  

men ja - udover at hun ikke selv opfylder det hun mener er vigtigt ved salg af dyr (vejledningsdelen!) - så er hun en fin dyrhandel!  :wink:  
men jeg køber ikke hamster derfra, hvis hun tager fra i en alder af 15-21 dage :shock:   15 dage er uanset art ALT for tidligt - og guldhamstere skal også være ældre end de  21 dage!
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 6. feb 2010 23:25

Har ikke nær studeret hendes vejledning, får min viden andre steder fra,men mener bare ikke at det nytter noget at alle mulige henvender sig til hende for at fortælle at hendes vejledning ikke er up to date, syntes man fra DHF kunne henvende sig til hende på en pæn måde og give hende en pasningsvejleding som er opdateret.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. feb 2010 00:12

er det ik hende jeg skrev til engang sidste år? også ang vejledning?

Synes nemlig du fortalte om hende Hanne.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lillejyde

Indlæg af Lillejyde » 7. feb 2010 00:43

Citat fra mit tidligere indlæg!: "Jeg tror næste gang jeg smutter over til min far i Ikast så vil jeg fortælle om dyrenes update til hende"

Besvar