Uddannelses plan

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
BittéHamstereN

Uddannelses plan

Indlæg af BittéHamstereN » 12. feb 2010 15:25

Jeg har lige siddet og udfyld sådan en uddannelses plan. Hvad jeg vil efter 9. ved jeg godt, jeg ved også nogenlunde hvad jeg vil derefter, men jeg er stadig så forvirret omkring det hele. Jeg tænker lidt "det er min fremtid jeg lige har udfyldt". :roll: Altså hvis man nu vælger forkert og spilder 3 år af ens liv på noget, som jeg ikke kan bruge senere hen :oops:

Men hvor stor er min chance for at komme der hen hvor jeg vil (HTX) og hvornår for jeg svar på det?? Jeg regner med mit gennemsnit er højt nok, så der ikke er tale om den der "skrammende" optagelses prøve :wink:

Håber der er nogen eksperter, der kan hjælpe mig - "den skramte pige" lidt :lol:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Bella

Indlæg af Bella » 12. feb 2010 15:37

Jeg kan fortælle dig, at jeg først i en alder af 29 år, fandt den rette uddannelse. Har været omkring forskellige uddannelser og jobs. Det har givet mig MASSER af livserfaring- ville ikke undværre det.

Du skriver: "det er min fremtid jeg lige har udfyldt"

Ja, både og. For man kan ALTID tage flere kurser og bevæge sig i en anden retning, eller som mig, helt vælge en anden uddannelse.
Men kan SAGTENS forstå at du synes det er skræmmende- man føler ligesom at man stiger på et tog, som man ikke kan stige ud af- sådan lidt fanget. Men sådan behøver det altså ikke at være  :)

HTX har jeg ingen erfaring eller viden om, så der kan jeg ikke hjælpe dig.
Krydser fingre for at du bliver optaget på HTX :)
Held og lykke :)
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne :-)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. feb 2010 17:05

altså da jeg lavede den hed den gymnasiet og så dyrlæge.
gennemførte da også gymnasiet, men gik tilbage til en teknisk skole uddannelse.
har både haft gang i landbrugs uddannelse, dyrepasser, multimedie designer
og begynder som kok til april
man behøver ikke vide hvad man vil nu og her,
men det hele er en bagage som man kan bruge senere hen
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 12. feb 2010 19:24

Jamen er det ikke sent hvis man først finder arbejde når man er over 30 år? Jeg tænker, man arbejder jo kun til man er 67 år (hvis ikke der sker noget før) så hvor for samfundet lige penge fra til alle dem der ikke arbejder :roll:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. feb 2010 19:31

hellere vøælge sent med små jobs inden end at skulle arbejde med noget man ikke har lyst til.
hvis du ender med noget du ikke har lyst til et par år efter, jamen så er risikoen for at du tager en ekstra sygedag en gang imellem større, fordi man ikke har lysten til at tage på arbejde
og så gør man heller ikke sit optimale fordi det ikke interessere en
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 12. feb 2010 19:52

Ja det er vel rigtig nok. Det er virkelig svært, kunne skolen ikke vare evigt :lol:

Lige et heeelt andet spørgsmål:
Hvor meget mere for man lige for på gym. Har fået at vide, at man for viiildt meget for og mindst en aflevering om ugen og sådan noget :shock:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. feb 2010 20:23

BittéHamstereN skrev:Ja det er vel rigtig nok. Det er virkelig svært, kunne skolen ikke vare evigt :lol:

Hvor meget mere for man lige for på gym. Har fået at vide, at man for viiildt meget for og mindst en aflevering om ugen og sådan noget :shock:
du skal regne med mindst 10 sider dagligt plus en aflevering i ugen.
3.g havde jeg 3 afleveringer hver uge, nogle gange 7, men jeg havde også 3 a-niveau valgfag (det var da det hed matematisk og sproglig)
men ja der er meget at læse, men det er det værd.
jeg fortryder aldrig den tid jeg gik på gymnasiet fordi det gjorde så meget for min personlige udvkling også
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 12. feb 2010 21:06

darkangel87 skrev:
BittéHamstereN skrev:Ja det er vel rigtig nok. Det er virkelig svært, kunne skolen ikke vare evigt :lol:

du skal regne med mindst 10 sider dagligt plus en aflevering i ugen.
3.g havde jeg 3 afleveringer hver uge, nogle gange 7, men jeg havde også 3 a-niveau valgfag (det var da det hed matematisk og sproglig)
men ja der er meget at læse, men det er det værd.
jeg fortryder aldrig den tid jeg gik på gymnasiet fordi det gjorde så meget for min personlige udvkling også
Wow jeg kommer sent i seng så.. Hvis jeg er hjemme 15.30 eller sådan noget, har jeg 1,5-2 timer der hjemme inden 3 timers karate (gælder mandag og onsdag) Mon det kan overleves :lol:  :lol:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 12. feb 2010 21:32

helene, du skal ikke være bekymret, om du vælge gymnasiet ellet HTX har ikke den store betydning, det er noget andet hvis du havde valgt hg eller hf, hvis man vil tage en videre gående uddannelse er det lettest for dig med HTX eller gym.

At du senere finder ud at at du have en anden uddaelse er hvad det er, jeg bliver først færdig med min BA når jeg er 30 + yderligere 2 år hvis jeg vil tage en kandidat så det er 5 år ud i fremtiden.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 12. feb 2010 22:14

AnetteFrost skrev:helene, du skal ikke være bekymret, om du vælge gymnasiet ellet HTX har ikke den store betydning, det er noget andet hvis du havde valgt hg eller hf, hvis man vil tage en videre gående uddannelse er det lettest for dig med HTX eller gym.

At du senere finder ud at at du have en anden uddaelse er hvad det er, jeg bliver først færdig med min BA når jeg er 30 + yderligere 2 år hvis jeg vil tage en kandidat så det er 5 år ud i fremtiden.
Det er nu svært ikke at være bekymret :oops: Især fordi min mor var så dum at aflevere begge karakter blade tilbage til skolen (vi fik to, en til os og en tilbage til skolen) så jeg aner virkelig ikke hvor mit gennemsnit er. Jeg har fundet ud af hver gang man har en 4'er, skal man havde en 7'er, så gennemsnittet bliver 5,5 +. Kan huske der var nogen 4 taller i dansk, men der var også det der fantastiske 12 tal, det SKRAMMER mig..  :oops: Og så den der optagelses prøve, nej tak, det gennemsnit skal bare være der :lol:

Jeg må jo bare krydse fingre for det var det rigtige valg, ligesom da jeg valgte at skifte karate skole og skole, det fortryder jeg jo aldrig, så mon ikke HTX også er et godt valg :scratch:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRRRRRRRHHHHHHHHH jeg forvirre mig selv mere og mere :lol:  :lol:  :lol:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. feb 2010 22:34

det er da vist lavet meget om, da jeg begyndte på gymnasiet skulle man kun til prøve hvis lærerne mente man ikke var egnet
Billede

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 12. feb 2010 22:38

darkangel87 skrev:det er da vist lavet meget om, da jeg begyndte på gymnasiet skulle man kun til prøve hvis lærerne mente man ikke var egnet
UU-vejlederen sagde mindst et gennemsnit på 5,5 (gad vide hvad det ville havde været på den gamle skala :scratch: ) og så selvfølgelig lærenes mening :wink:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 12. feb 2010 22:42

BittéHamstereN skrev:
darkangel87 skrev:det er da vist lavet meget om, da jeg begyndte på gymnasiet skulle man kun til prøve hvis lærerne mente man ikke var egnet
UU-vejlederen sagde mindst et gennemsnit på 5,5 (gad vide hvad det ville havde været på den gamle skala :scratch: ) og så selvfølgelig lærenes mening :wink:
dengang var der ikke en karakter adgang, der var fri adgang, bare man havde haft tysk, og var bestået 9. eller 10. klasse
så var der så at lærerne kunne skrive på ens ansøgnng at de mente man skulle til optagelses prøve, men ellers var der intet
Billede

Siigne

Indlæg af Siigne » 13. feb 2010 09:39

Jeg går i 2.g på almindeligt gymnasie nu, og da jeg skulle videre efter folkeskolen, var der altså ikke noget der hed gennemsnit. Det var udelukkende om man hed egnet eller ikke egnet i lærernes øjne, og selv hvis du er ikke egnet, kan du altid tage optagelsesprøven (som langt de fleste består...)

Gymnasiet er hårdt, ingen tvivl om det. Der er mere arbejde end i folkeskolen, men den store forskel ligger i, at du selv har ansvaret for din undervisning. Lærerne guider dig ikke igennem alt, og der er meget mere selvstændigt arbejde.

Dermed ikke sagt at jeg fortyder - for gymnasiet er det bedste valg jeg kunne have taget! Man udvikler sig SÅ meget på de 3 år, og det er en stor fordel at der er så mange mennesker på ens alder, også udenfor en egen klasse. Der ud over er der altid studievejledere der kan hjælpe dig med om du har valgt de rigtige fag, og langt de fleste gymnasier tilbyder lektiehjælp hvor enten lærere eller ældre elever hjælper dig ovre på skolen, det er en super service!

Hvis man ikke ved hvad man vil være, vil jeg klart vælge gymnasiet, fordi det giver flest muligheder bag efter :)
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 13. feb 2010 18:24

Siigne skrev:Jeg går i 2.g på almindeligt gymnasie nu, og da jeg skulle videre efter folkeskolen, var der altså ikke noget der hed gennemsnit. Det var udelukkende om man hed egnet eller ikke egnet i lærernes øjne, og selv hvis du er ikke egnet, kan du altid tage optagelsesprøven (som langt de fleste består...)

Gymnasiet er hårdt, ingen tvivl om det. Der er mere arbejde end i folkeskolen, men den store forskel ligger i, at du selv har ansvaret for din undervisning. Lærerne guider dig ikke igennem alt, og der er meget mere selvstændigt arbejde.

Dermed ikke sagt at jeg fortyder - for gymnasiet er det bedste valg jeg kunne have taget! Man udvikler sig SÅ meget på de 3 år, og det er en stor fordel at der er så mange mennesker på ens alder, også udenfor en egen klasse. Der ud over er der altid studievejledere der kan hjælpe dig med om du har valgt de rigtige fag, og langt de fleste gymnasier tilbyder lektiehjælp hvor enten lærere eller ældre elever hjælper dig ovre på skolen, det er en super service!

Hvis man ikke ved hvad man vil være, vil jeg klart vælge gymnasiet, fordi det giver flest muligheder bag efter :)
Lige hvad jeg havde brug for at høre, tusind tak :thumb:  :D  :oops:

Besvar