NY. Now Hating

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Siigne

Indlæg af Siigne » 21. feb 2010 10:26

Lungebetændelse  :(
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 21. feb 2010 11:17

NH: mit hår!!!! det bliver så pokkers elektrisk på den her årstid
men kan jeg finde ud af at komme til frisør inden vinteren nej da.
så fordi jeg har mange men tynde hårstrå kan jeg gå og ligne en puddelhund medmindre jeg bruger ½-1 timer hver morgen på at glatte det
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 21. feb 2010 12:13

Kender det godt :wink:  Lige for tiden sidder mit hår alle vejne :lol:  :?
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

burrus

Indlæg af burrus » 21. feb 2010 14:15

derfor er jeg glad for at være korthåret  8-)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 23. feb 2010 23:22

NH: Vandskade! Og en vicevært som vil se på det når han får tid!

Kæmpe plet på mit gipsloft, 40cm gange over 1 meter. Det er tilmed begyndt at dryppe langs væggen og ned fra loftet ved pletten.

Ringer til min vicevært i morgen og  fortæller ham en sandhed eller to. Sådan en nar!

Vandskaden skal være i kontrol til lørdag når jeg tager til København, ellers må turen blive udskudt til om mandagen eller tirsdagen.

Ville ikke risikere en total vandskadet lejlighed og møbler.

Stress!! Overhovedet ikke det her jeg har brug for!!
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

burrus

Indlæg af burrus » 24. feb 2010 07:28

NH: mine øjne er trætte - så trætte at jeg bestemt ikke skal begive mig i skole via bil (og har heldigvis lige få et "undervisning aflyst" email)
men mega nedern at sidde og gætte sig til, hvad man skriver.... (så lover intet ift stavefejl i dag...)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 25. feb 2010 12:41

NH: At blive truet af en stjerne psykopat :(
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Wampi

Indlæg af Wampi » 26. feb 2010 17:07

NH: at A-kassen igen er underlig og kun har sendt mig halvdelen af mine penge.. lidt frusterende da vores budgetkonto kører på at vi overfører et fast beløb p.r mdr så der er til de måneder hvor regningerne er større end indtægten..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

burrus

Indlæg af burrus » 2. mar 2010 20:45

NH: det har bare været en ægte møgdag...
hvis jeg får bare det MINDSTE skidt ind med det her hø, så ved jeg ikke hvad jeg gør mere  :(    så er jeg ude i at tage nogle valg, jeg helst ikke vil tage  :(
Pia B

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 2. mar 2010 20:50

burrus skrev:NH: det har bare været en ægte møgdag...
hvis jeg får bare det MINDSTE skidt ind med det her hø, så ved jeg ikke hvad jeg gør mere  :(    så er jeg ude i at tage nogle valg, jeg helst ikke vil tage  :(
Forstår ikke, hvad du mener, men lyder ret dumt :) Noget jeg kan hjælpe med?
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

burrus

Indlæg af burrus » 2. mar 2010 21:20

Chagos Mutti skrev: Forstår ikke, hvad du mener, men lyder ret dumt :) Noget jeg kan hjælpe med?
Det er bare en ægte møgdag...
Først vågnede jeg og ønskede, at jeg ikke var en kvinde lige den dag på måneden! feber, kvalme og giga ondt i maven...
Da jeg så endelig fik det nogenlunde så fik jeg jordens største chok i eftermiddags da jeg ville ordne bure og tage billeder af nogle af hamsterne...
Jeg fik taget billeder af rotterne og ville lige tage lidt af Ike...
I går eftermiddags fik Ike, Kong Vinter og Constantine hver sin tot af det sidste hø - bare fordi de elsker at lege i det...
da jeg så kommre ind i dag har der været en eller anden form for "utøj" i høet for Ike har kradset sig til døde natten over  :shock:  :cry:  
alle er behandlet og ALLE bure er tømt, rengjort og fået nyt af alt ind...
så nu er min dag bare ekstremt ødelagt...
Mine lunger er "sarte" og reagerer på nogle stoffer - bl.a. nogle stoffer som er i både røg fra cigaretter, alm. bål, trafikos osv - affaldsstoffer...
Men nu reagerer mine lunger også på hø  :(  
jeg er begyndt at blive allergisk overfor det også på min hud - jeg kan have ildrøde arme resten af dagen efter jeg har ordnet marsvine buret... :(  

i morgen skal jeg til tjek af lungerne (skal jeg hver 3. måned) og have tjekket om mine lungekapacitet er blevet forværret af høet osv. osv. siden sidst og have lavet nogle åndsvage tests inde på sygehuset og taget blodprøve også...  men jeg kan godt mærke allerede nu, hvad de lungetests vil vise i morgen  :(  mine lunger piver (altså piver rigtig med lyd på) hvis jeg lige har stået med hovedet i høet....

Men jeg holder jo af både kanin og marsvin og har virkelig ikke lyst til at gå af med dem... Hurley og Stanley betyder VIRKELIG meget for mig! og Eddie er jo Sofies dreng... Men især Stanley er jeg endelig ved at komme "ind til" og han er virkelig ved at have knyttet sig til mig og stoler endelig på mig.. det har bare været en giga lang kamp, mn har jo været det hele værd, når man ser resultatet...

MEN! jeg magter heller ikke at skulle behandle hamstere og rotter med frontline hver 4. uge og sætte mit og deres helbred på spil... Frontline er jo bestemt ikke sundt at behandle smådyr med konstant...
Det er en meget meget dum situation jeg er kommet i - for det er jo f.eks. ikke al hø der har utøj med sig, men man kan aldrig vide sig sikker  :(  
Og nok kan jeg tage antihistaminer, for at afhjælpe, at det klør på mine arme, men mine lunger kan jeg ikke bare tage antihistaminer til...  
håber virkelig lægen kan fortælle mig et eller andet i morgen som får min dag til at blive bare lidt bedre! ellers ved jeg virkelig ikke hvad jeg gør mere :cry:
Pia B

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 2. mar 2010 21:51

burrus skrev:
Chagos Mutti skrev: Forstår ikke, hvad du mener, men lyder ret dumt :) Noget jeg kan hjælpe med?
Det er bare en ægte møgdag...
Først vågnede jeg og ønskede, at jeg ikke var en kvinde lige den dag på måneden! feber, kvalme og giga ondt i maven...
Da jeg så endelig fik det nogenlunde så fik jeg jordens største chok i eftermiddags da jeg ville ordne bure og tage billeder af nogle af hamsterne...
Jeg fik taget billeder af rotterne og ville lige tage lidt af Ike...
I går eftermiddags fik Ike, Kong Vinter og Constantine hver sin tot af det sidste hø - bare fordi de elsker at lege i det...
da jeg så kommre ind i dag har der været en eller anden form for "utøj" i høet for Ike har kradset sig til døde natten over  :shock:  :cry:  
alle er behandlet og ALLE bure er tømt, rengjort og fået nyt af alt ind...
så nu er min dag bare ekstremt ødelagt...
Mine lunger er "sarte" og reagerer på nogle stoffer - bl.a. nogle stoffer som er i både røg fra cigaretter, alm. bål, trafikos osv - affaldsstoffer...
Men nu reagerer mine lunger også på hø  :(  
jeg er begyndt at blive allergisk overfor det også på min hud - jeg kan have ildrøde arme resten af dagen efter jeg har ordnet marsvine buret... :(  

i morgen skal jeg til tjek af lungerne (skal jeg hver 3. måned) og have tjekket om mine lungekapacitet er blevet forværret af høet osv. osv. siden sidst og have lavet nogle åndsvage tests inde på sygehuset og taget blodprøve også...  men jeg kan godt mærke allerede nu, hvad de lungetests vil vise i morgen  :(  mine lunger piver (altså piver rigtig med lyd på) hvis jeg lige har stået med hovedet i høet....

Men jeg holder jo af både kanin og marsvin og har virkelig ikke lyst til at gå af med dem... Hurley og Stanley betyder VIRKELIG meget for mig! og Eddie er jo Sofies dreng... Men især Stanley er jeg endelig ved at komme "ind til" og han er virkelig ved at have knyttet sig til mig og stoler endelig på mig.. det har bare været en giga lang kamp, mn har jo været det hele værd, når man ser resultatet...

MEN! jeg magter heller ikke at skulle behandle hamstere og rotter med frontline hver 4. uge og sætte mit og deres helbred på spil... Frontline er jo bestemt ikke sundt at behandle smådyr med konstant...
Det er en meget meget dum situation jeg er kommet i - for det er jo f.eks. ikke al hø der har utøj med sig, men man kan aldrig vide sig sikker  :(  
Og nok kan jeg tage antihistaminer, for at afhjælpe, at det klør på mine arme, men mine lunger kan jeg ikke bare tage antihistaminer til...  
håber virkelig lægen kan fortælle mig et eller andet i morgen som får min dag til at blive bare lidt bedre! ellers ved jeg virkelig ikke hvad jeg gør mere :cry:
Lyder virkelig som verdens største møgdag du har haft!

Ike, hvem er det af dyrerne? Du har jo et par stykke :-)
Troede virkelig ikke de kunne klø sig ihjel, lyder virkelig forfærdeligt. Hvordan klare de andre sig?

Lyder lidt a la en slem astma du har? Du kan vel ikke risikere at blive allergisk for selve dyrerne?
Med Venlig Hilsen

burrus

Indlæg af burrus » 2. mar 2010 23:34

Ike var min 8½ måneder gamle blå campbells han  :(  totalt yndlings dreng  :(  

Astma er det ikke i følge de læger som undersøger mig - for astmatikere får ofte vejrtrækningsproblemer, hvor jeg "bare" hoster så meget at jeg hoster blod når det er rigtig slemt (f.eks. vil man ALDRIG se mig på cykel i myldretiden uden et "filter" for næse og mund :oops:  :lol: )

mine lunger "lukker ned" ift. hvor meget luft jeg hiver ind, når jeg er i "giftige omgivelser", så f.eks. hvis der er ekstreme ammoniak eller andre gift mængder i luften, er jeg nogle gange nede i 1/4 vejrtrækning, medmindre jeg "tvinger" mig til at tage fuld vejrtrækning, men gør "ondt" på en underlig måde i lungerne.
astmatikere kan sjældent få vejret - altså tvinge sig til at tage fuld vejrtrækning, og de der tingester som astmatikere altid har på sig ti lat trække vejret i (kan ikke huske hvad de tingester hedder) har 0 effekt på mine lunger... det er skam prøvet og testet...

det er "enkelt forklaret" allergisk reaktion ude i mine bronkier...
I starten troede de at jeg havde kronisk bronkitis, men så simpelt var det desværre ikke  :(  
Og antihistaminer har ingen effekt på denne reaktion desværre :(

nej dyrene sku jeg helst ikke blive allergisk overfor - jeg et opvokset med dyr omkring mig og mit immunforsvar har til dato aldrig vist problemer overfor nogle typer dyr overhovedet.
hø har jeg altid haft "ubehag" helt tilbage fra jeg gik på i gårdbørnehave og gik på rideskolen i mange år... men det er først nu hvor jeg har fået det ind i samme hus som jeg bor i, at det er begyndt at give mig problemer...
Pia B

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 3. mar 2010 07:51

Åh Pia, føler virkelig med dig. Lyder bare som en sand lorte-dag og puha, kan godt forstå hvordan du må have det, hvis der er risiko for, at du skal af med dine dyr, fordi du er allergisk overfor høet ...  :cry:
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 3. mar 2010 08:11

Krydser fingre for det går godt ved lægen! Selvom det ser lidt sort ud.
Med Venlig Hilsen

Besvar