Tut tager på :/

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Bittet

Tut tager på :/

Indlæg af Bittet » 24. mar 2010 01:15

Min dværg tager på!

Før vejede hun 63g. Jeg lavede en tråd herinde om hende vægt tidligere hvor hun vejede de 63g. og der kom nogle billeder med, og der fik jeg afvide at hun ikke måtte blive større. Nu er hun oppe på 73g. Har prøvet at give hende lidt mindre mad. Hun gider ikke rigtig løbe i sit hjul mere.

Hvad skal jeg gøre?

Bella

Indlæg af Bella » 24. mar 2010 07:03

Hvad bruger du af foder til hende ?
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne :-)

Bittet

Indlæg af Bittet » 26. mar 2010 20:52

Kan ikke huske hvad det hedder. og har smidt posen ud. Det er en grøn pakke fra Rema 1000 mener det koster omkring de 30 kr.
og så har hun fået en smule solsikkekerner. Men da jeg ved at de indeholder meget fedt, er det meget begrænset hvad hun har fået af dem her på det sidste.

hun gider ikke spise frugt og grønt. og hun spiser kun det "gode" fra hendes foder blanding. hun spiser aldrig de der, der ligner kattemad som er i pose, i grøn og rød farve.

hun er også begyndt at vrælte lidt med numsen når hun går.

hun bruger som sagt ikke hendes hjul.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 26. mar 2010 20:55

min erfaring er at dværghamstere tager utroligt let på, derfor skal de ikke have alt for meget fedende i deres mad
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 26. mar 2010 21:27

Du kunne prøve at købe en løbebold og lade hende komme der ud og løbe hver dag. Du kan også lave en løbegård hun kan løbe i hver dag, så hun for løbet lidt.

Har du prøvet at ligge noget i hjulet og se om det er væk næste dag, da nogen først løber sent ud på natten :wink: Men ellers find en masse andre aktiviterer som æbeltræne at kravle i.

Hvad angår mad, så kan du jo prøve altromin. Jeg har aldrig selv prøvet det, men det skulle være rigtig godt og så kan hun ikke undgå at spise alt det hun skal bruge :wink: Jeg ville nok stoppe med alt fedende mad, så kan det også være hun for løst til noget frugt :roll:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Låst