Terrariekloge folk søges :)

Beskrivelse mangler
Låst
KS

Terrariekloge folk søges :)

Indlæg af KS » 27. mar 2010 15:52

Skal bruge noget lys som agerer månelys og bliver enten alm. blå dioder; men da jeg ikke ved om de vil forstyrre små gnavere, så overvejer jeg istedet en pære, som bruges til terrarier.

Men har problemer med at finde en fatning til en pære (fra Exo Terra), som er en t10 rørpærer :?

Nogle der kan hjælpe?

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 27. mar 2010 17:15

Fik du læst mit indlæg under dit tidligere emne? For jeg mener IKKE du bør sætte en pære i dit hamster bo.
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. mar 2010 17:18

Har du prøvet at spørge ude i Zoo Zity? De skulle have nogle gode terrariefolk derude. Ellers kan du måske finde en klub/forening på nettet, hvor de ved noget om det.

Håber, du finder ud af det.  :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. mar 2010 17:21

Okay, hvis det er til dine hamstere, så er det helt unødvendigt. Troede, du havde terrarie i samme rum som hamsterne og at du ville vide, om det kunne forstyrre dem.  :)

KS

Indlæg af KS » 27. mar 2010 17:52

Problemet løst...

Og nu er der jo ingen, som sætter en pære, som bliver varm og hvor der er trukket ledning til, hvor dyrene kan få fat i det.

Jeg har godt nok ikke haft nogle hamstere, som kan kravle op af glatte sider og komme op i toppen af deres bo :wink:

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 27. mar 2010 17:55

Du snakkede om at beklæde siderne, er primært derfor jeg er så meget imod den lampe.
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

burrus

Indlæg af burrus » 27. mar 2010 21:04

altså så vidt jeg har læst fra flere krybdyrsfolk, så kan hamstere heller ikke se det blålys fra "månelamperne" som man kan købe fra exoterra.
Jeg har også set disse
http://www.websteen.dk/product_info.php ... cts_id=102
som skulle kunne agere "månelys" også  :wink:  

men jeg ville ALDRIG sætte lys inde i samme terrarie som en hamster - for mange hamstere kan komme op af meget mere end man tror  :lol:  
hvis du har hamstere i terrarie med glas/net for oven, så sæt lampen ovenpå terrariet  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst