lidt forskellige foderspørgsmål
lidt forskellige foderspørgsmål
hvornår kan jeg begynde at introducere den nye unge for grøntfoder, self. med tanke om at den skal starte med helt små mængder og ikke for varieret :)
hvor ofte giver i jeres hamster grøntfoder?
hvor meget skal et hamster have af spise?, og skal jeg forøge mængden med alderen eller skal en unge have det samme som en voksen?
har hørt at hamstere skal have kattemad og melorme en gang imellem, hvor ofte er det? og hvor søren kan man købe melorme
hvor meget skal et hamster have af spise?, og skal jeg forøge mængden med alderen eller skal en unge have det samme som en voksen?
har hørt at hamstere skal have kattemad og melorme en gang imellem, hvor ofte er det? og hvor søren kan man købe melorme
melorme købes hos dyrehandleren
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Re: lidt forskellige foderspørgsmål
Det kommer an på om ungen er vant til at få grønt. Hvis den er vant til det, kan du give den det med det samme. Ellers giver du den lidt efter et par dage. Men I helt små mængder (f.eks. 1/4 skive agurk) til at begynde med.zenta skrev:hvornår kan jeg begynde at introducere den nye unge for grøntfoder, self. med tanke om at den skal starte med helt små mængder og ikke for varieret :)
Jeg giver mine grønt hver dag, hvis jeg har husket at købe ind til det.
En unge der er klar til at flytte hjemmefra spiser vist stort set det samme som en voksen. Du må kigge efter i buret om den spiser op - er maden væk, skal den have mere. Hvis forrådskammeret bare vokser, kan du give den mindre.
Jeg giver typisk en håndfuld hamsterblanding hver dag plus grønt og kattetørfoder/-vådfoder.
Re: lidt forskellige foderspørgsmål
Lykke skrev:zenta skrev:
Jeg giver typisk en håndfuld hamsterblanding hver dag plus grønt og kattetørfoder/-vådfoder.
En håndfuld hver dag?? Det lyder da vildt, og det bliver spist??
men skal der hele tiden være mad i skålen????
altså lige for at sammenligne med kaniner (jeg ved godt at man ikke skal sammenligne dyr) så bliver de nemt for fede, så de skal have afmålte mængder ellers kan de blive syge......mine kaniner på 2 kg. får hvad der svarer til en stor håndfuld skal et hamster virkelig have den samme mængde????
altså lige for at sammenligne med kaniner (jeg ved godt at man ikke skal sammenligne dyr) så bliver de nemt for fede, så de skal have afmålte mængder ellers kan de blive syge......mine kaniner på 2 kg. får hvad der svarer til en stor håndfuld skal et hamster virkelig have den samme mængde????
En hamster skal hele tiden have mad. De laver jo forråd - det er en vigtig del af deres natur. Men det skal ikke nødvendigvis ligge i en skål - mange hamstere tømmer f.eks. en skål med det samme og flytter det over der hvor de vil have deres forråd.
Hamsteren spiser ikke mere end den kan/ har brug for. Hvis den bliver for tyk, er det fordi maden er for fed eller den ikke bevæger sig.
Hamsteren spiser ikke mere end den kan/ har brug for. Hvis den bliver for tyk, er det fordi maden er for fed eller den ikke bevæger sig.