lidt forskellige foderspørgsmål

Beskrivelse mangler
Låst
zenta

lidt forskellige foderspørgsmål

Indlæg af zenta » 7. apr 2010 20:16

hvornår kan jeg begynde at introducere den nye unge for grøntfoder, self. med tanke om at den skal starte med helt små mængder og ikke for varieret  :)

hvor ofte giver i jeres hamster grøntfoder?

hvor meget skal et hamster have af spise?, og skal jeg forøge mængden med alderen eller skal en unge have det samme som en voksen?

har hørt at hamstere skal have kattemad og melorme en gang imellem, hvor ofte er det? og hvor søren kan man købe melorme

01Kami

Indlæg af 01Kami » 7. apr 2010 20:32

Ved ikke med det andet..
Men hvis du vælger at give den kattetørkost, såe
plejer jeg at blande en smule i den foder..
Hvis du gir den orme, skal den ha ca hver uge(:
Men den må ikke få for mange, for de feder(:
-mener du kan få dem ved sådan nogle løstfisker butikker..
Hvid du ved hvad jeg mener?(:

burrus

Indlæg af burrus » 7. apr 2010 20:52

melorme købes hos dyrehandleren
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

01Kami

Indlæg af 01Kami » 7. apr 2010 20:56

Kan de ikke os hos de der fiske hallø?
Mener at jeg har set dem der..
Eller det kan os godt være mig der tager fejl(:

zenta

Indlæg af zenta » 7. apr 2010 21:07

okay

er der nogle der har svar på de andre spørgsmål

Lykke

Re: lidt forskellige foderspørgsmål

Indlæg af Lykke » 7. apr 2010 22:14

zenta skrev:hvornår kan jeg begynde at introducere den nye unge for grøntfoder, self. med tanke om at den skal starte med helt små mængder og ikke for varieret  :)

hvor ofte giver i jeres hamster grøntfoder?

hvor meget skal et hamster have af spise?, og skal jeg forøge mængden med alderen eller skal en unge have det samme som en voksen?

har hørt at hamstere skal have kattemad og melorme en gang imellem, hvor ofte er det? og hvor søren kan man købe melorme
Det kommer an på om ungen er vant til at få grønt. Hvis den er vant til det, kan du give den det med det samme. Ellers giver du den lidt efter et par dage. Men I helt små mængder (f.eks. 1/4 skive agurk) til at begynde med.

Jeg giver mine grønt hver dag, hvis jeg har husket at købe ind til det.

En unge der er klar til at flytte hjemmefra spiser vist stort set det samme som en voksen. Du må kigge efter i buret om den spiser op - er maden væk, skal den have mere. Hvis forrådskammeret bare vokser, kan du give den mindre.
Jeg giver typisk en håndfuld hamsterblanding hver dag plus grønt og kattetørfoder/-vådfoder.

lukaspoul

Re: lidt forskellige foderspørgsmål

Indlæg af lukaspoul » 8. apr 2010 19:43

Lykke skrev:
zenta skrev:

Jeg giver typisk en håndfuld hamsterblanding hver dag plus grønt og kattetørfoder/-vådfoder.

En håndfuld hver dag?? Det lyder da vildt, og det bliver spist??

Lykke

Indlæg af Lykke » 9. apr 2010 07:32

Måske ikke altid, men så springer jeg over, hvis jeg kan se, at der er et stort forråd.

zenta

Indlæg af zenta » 9. apr 2010 07:34

men skal der hele tiden være mad i skålen????

altså lige for at sammenligne med kaniner (jeg ved godt at man ikke skal sammenligne dyr) så bliver de nemt for fede, så de skal have afmålte mængder ellers kan de blive syge......mine kaniner på 2 kg. får hvad der svarer til en stor håndfuld :) skal et hamster virkelig have den samme mængde????

01Kami

Indlæg af 01Kami » 9. apr 2010 08:39

Nej..
Den skal bare ha en lille håndfuld, eller bare sådan
at skålen er halvt fyldt og en lille smule til..
Men ik hvis den har vildt meget mad på dens madlager..
-de har ik brug for en stor håndfuld.. De spiser jo ik såe
meget ;b

Lykke

Indlæg af Lykke » 9. apr 2010 08:43

En hamster skal hele tiden have mad. De laver jo forråd - det er en vigtig del af deres natur. Men det skal ikke nødvendigvis ligge i en skål - mange hamstere tømmer f.eks. en skål med det samme og flytter det over der hvor de vil have deres forråd.

Hamsteren spiser ikke mere end den kan/ har brug for. Hvis den bliver for tyk, er det fordi maden er for fed eller den ikke bevæger sig.

Låst