Hvordan lærer man ham at drikke af dunken?

Beskrivelse mangler
Låst
Tine Clausen

Hvordan lærer man ham at drikke af dunken?

Indlæg af Tine Clausen » 26. apr 2010 14:17

Min nye lille dværghamsterunge, Whopper, drikker ikke af sin drikkedunk - Pia, som jeg har købt ham af, siger at han er vant til det, men denne flaske er nok lidt anderledes - det er den som følger med i et bur fra ferplast.

Hvordan lærer jeg ham at drikke af den?  :roll:

Jeg har sat en lille skål ind med vand så jeg er sikker på han får noget - men jeg synes generelt ikke han drikker særlig meget i forhold til hans søster! Han virker ellers glad og tilfreds.
Mvh. Tine - og Whopper, Kimmie og Cirkeline.

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 26. apr 2010 15:55

Jeg tror at han selv finder ud af det... Det tager næsten altid lidt tid, i starten. Før de finder ud af det.
Men det er hvis noget med  de kan lugte vandet? :wink: Du skriver også at han er glad og tilfreds, så måske drikker han allerede.
Og til sidst, så er det også meget forskelligt hvor meget de drikker, fra hams til hams.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Majlund

Indlæg af Majlund » 26. apr 2010 19:15

Jeg ville nok vælge at fjerne vandskålen igen. .  det kan blive enormt snasket med sådan en i buret. Han skal nok finde drikkeflasken. . . du behøver slet ikke bekymre dig :wink:

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 26. apr 2010 19:21

Mener I virkelig at jeg kan være sikker på at han nok skal finde vandet hvis han ikke får det andre steder fra? Hvad nu hvis han ikke kan finde vandet? :(

Jeg er jo en overbeskyttende og meget bekymret mor  :oops:  :roll:

Loan

Indlæg af Loan » 26. apr 2010 19:24

Du kan evt prøve at vise ham vandet ved at flytte ham derhen og trykke noget vand ud på fingerspidsen. Er ganske sikker på han nok skal finde det hurtigt, jeg har aldrig oplevet eller hørt om andet. ;)
Hilsen
Loan Vejby

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 26. apr 2010 19:29

Det har jeg prøvet mange gange, men han gider ikke rigtig holde koncentrationen på det jeg vil vise ham  :roll:  Sådan en vild teenager... Har også prøvet at tage den ud og vise ham den når han er uden for buret - det gider han heller ikke...

Jeg har aldrig set ham bare snuse til den, derfor er jeg noget nervøs for han ikke selv finder ud af det?

Loan

Indlæg af Loan » 26. apr 2010 19:33

Jeg er sikker på han nok skal finde frem til det når han bliver tørstig. Vil tro han i nattens løb nok skal finde ud af det.
Hilsen
Loan Vejby

golillefod98

Indlæg af golillefod98 » 26. apr 2010 19:48

Syntes du skal lade vand skålen være! min hamster Sesam tabte sig 20 gram :shock: på 14 dage fordi han ikk kunne finde ud af at drikke han fik skæld på huden, jeg syntes du skal lade den blive ;)

burrus

Indlæg af burrus » 27. apr 2010 09:36

er det sådan en "sippy" flaske?
Hans far kan i hvert fald finde ud af at bruge den, men ungerne har aldrig set den slags flaske før...

hvis du er meget nervørs, så prøv at købe en "standard"flaske med kugle ude i spidsen  :wink:   de kan oftest købes enormt billigt...

de sippy flasker kan godt være lidt tricky med den stift der skal trykkes op...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

burrus

Indlæg af burrus » 27. apr 2010 09:36

er det sådan en "sippy" flaske?
Hans far kan i hvert fald finde ud af at bruge den, men ungerne har aldrig set den slags flaske før...

hvis du er meget nervørs, så prøv at købe en "standard"flaske med kugle ude i spidsen  :wink:   de kan oftest købes enormt billigt...

de sippy flasker kan godt være lidt tricky med den stift der skal trykkes op...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 27. apr 2010 12:19

Ja det har jeg også tænkt på, men ved ikke helt hvordan jeg skal sætte den fast på buret, men det må jeg jo finde ud af  :)

Vil lige prøve at vise ham den lidt mere tror jeg. Han må da kunne lære det  :wink:

Låst