Hvor mange etager?

Beskrivelse mangler
Loan

Indlæg af Loan » 13. jul 2010 12:29

Mahonia skrev:
Loan skrev:Husk nu den høflige tone overfor hinanden ^^

- Der er ikke så meget mere at sige i denne tråd, jeg synes I skal passe på ikke at angribe hinanden selvom det er ment som hjælp. Jeg tror budskabet er sivet ind, og skulle der begynde at herske tvivl hos Charlotte selv, om hvorvidt det leg eller alvor, må hun tage tråden op igen hvis der er behov for vejledning.
Loan, jeg forstår godt, du gerne vil lukke denne tråd, men jeg vil også gerne lige sige, at ingen bliver "angrebet". En ny hamsterejer har da krav på at få at vide, hvordan virkeligheden også kan være dyrene imellem. Er det ikke det vi er her for?!
Hvis vi ikke kan tillade os at svare ærligt på et givent emne, er dette ikke stedet for mig mere, hvis jeg bliver beskyldt for at angribe folk. Jeg tror, du kender mig godt nok til at vide, at det ikke er min hensigt.

Jeg synes bare ikke, en ny hamsterejer skal opleve noget trist med sine første små puslinger og så bagefter kunne sige: "Hvorfor sagde ingen, at det kunne ske?"
Hvad jeg mener er, at det er blevet en tråd mellem jer og AnnaKatrine, istedet for til Charlotte. Der er blevet pointeret flere gange at det kan gå galt at have flere sammen, og det tror jeg er gået op for Charlotte, og jeg er også overbevist om hun vil være forberedt på det kan ændre sig.
Hvad jeg mener med angrebet er at det er i mine øjne blevet en tråd hvor flere diskutere med én om hvorvidt man kan kende sine dyr eller ej, og det hjælper ikke Charlotte med hendes dyr.

Jeg har selv set, og hørt om mange tilfælde hvor det pludselig kan vende, har selv mistet en Campbells han til det.
Hilsen
Loan Vejby

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 13. jul 2010 19:43

AnnaKatrine skrev:
Saharaspunk skrev:Hamstere er ikke flokdyr og har ikke brug for en burkammerat
HVIS du meget gerne vil have dem samme, skal du have et ekstra bur klar, hvis de begynder at slås, men de vil have bedst af at få hver sit bur.
Det passer BESTEMT ikke!!!
Gå lige ind og læs om roborovskier før du udtaler dig!
de har BESTEMT ikke bedre af at gå hver for sig!!!
lige med roborovskier såå er du heeelt skævt på den.
Rolig nu..  :shock:

Charlotte

Indlæg af Charlotte » 14. jul 2010 21:09

For lige at komme tilbage til emnet  :wink:  så slås/leger de ved at "bokse" til hinanden med forpoterne. Dette sker indtil den ene bliver væltet og enten rejser den sig op og de fortsætter, eller den rejser sig op og bliver "jagtet" af den anden og bliver væltet igen og bidt/vasket (jeg kan ikke helt se hvad den gør men det foregår i stilhed). Om det er at lege eller slås aner jeg ikke men jeg bryder mig ikke om at se på det da jeg mener de slås. Jeg ved hvad AnnaKatrine mener (at de leger), men hvad mener I andre?  :?

Charlotte

Indlæg af Charlotte » 14. jul 2010 21:10

Jeg glemte at skrive at jeg har et ekstra bur hvis de skal skilles. :D

Charlotte

Indlæg af Charlotte » 16. jul 2010 15:08

Det er blevet værre og værre så idag tog jeg dem med til en dyrehandel hvor jeg fik lov til at bytte dem til en guld hun. Jeg købte roborovskier fordi jeg havde læst og fik at vide at de kunne gå sammen. Hvis de alligevel skal gå alene vil jeg hellere have noget jeg kan tage ud og sidde lidt med. Så jeg har valgt en guld hamster istedet.  :(

De fine bure jeg købte til roborovskierne er for små til en guld så nu må jeg sælge dem. Det var ikke lige det der var meningen med det hele.  :(

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 16. jul 2010 18:14

Ej hvor trist. Man binder sig hurtigt til sine dyr, så må sikkert have været en hård beslutning for dig.

Håber du bliver glad påsigt for din guldhamster  :)
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 16. jul 2010 20:43

At roboer tit kan gå sammen 2 og 2 er rigtig nok i nogen tilfælde, men ikke alle, selv har jeg mistet 1 han ved at jeg ikke var hurtig nok til at få dem skilt ad i tide.

Min holdning er at vil man have 2 skal der være 2 af alt i buret, således at de ikke er "tvunget" til at kæmpe om tingene. og at man altid skal have et ekstre bur stående.

glæder mig meget til at hører mere om din nye guldhams.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Charlotte

Indlæg af Charlotte » 17. jul 2010 09:46

Tak for støtten piger.  :D

Jeg kan bare ikke forstå at der alle steder står at roboer er sociale  når de ikke altid er det? Så burde der jo stå at de for det meste er men at der er undtagelser. Havde jeg vidst det, så havde jeg købt en guld pige fra starten.

Låst