Hvordan aktiverer jeg mine dværghamstre bedst?

Beskrivelse mangler
Låst
Line Pedersen

Hvordan aktiverer jeg mine dværghamstre bedst?

Indlæg af Line Pedersen » 18. jul 2010 10:08

Hej
Jeg vil gerne kunne aktivere mine to dværg hamstre lidt mere, ved at gøre deres burer mere spændende.
Hvordan kan jeg gøre det?
Billeder vil være en stor hjælp

Hilsen Line

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 18. jul 2010 10:48

Enten kan du sprede deres mad rundt omkring i buret, så de selv skal lede efter den eller også placere madskålen i modsat ende af der, hvor deres rede er, sådan, at de er nød til at rende fra den ene ende af buret til den anden :)

Du kan også midt i buret lave en samling af toiletruller, sådan at de skal igennem dem a la en labyrent(staves?).

Jeg har også et par gange haft en træbro til at føre op til vandflasken, som jeg så placere lidt højere end normalt, og så på den måde får de også brugt det stykke legetøj :wink:
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 20. jul 2010 19:52

En rigtig god måde at aktivere sine dværge og hamstere er generalt at sørge for at de har et hjul i deres bur, og er det dværge og man har 2 til at gå samme bør man have 2 hjul sådan at de kan løbe i hver deres hvis det er (ikke altid sikkert at de gør)

Ellers plejer jeg selv at sprede maden rundt i buret.

forskellige grene fra stenfrie frugttræer kan også være en god aktivitet, ellers vil jeg bare anbefale at man gemmer paprullerne fra køkkenrulle og toiletpair, dem plejer mine at elske.

Man kan også købe forskelligt andet i dyrehandlerne, som f.eks. vipper og gynger eller noget reb eller stiger man kan hænge i burets tremmer i toppen hvis det har sådan nogle.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Låst