(Guldhamster) Min hamster har fået unger og de er idag ca. 11 dage gamle, har lige fundet en død, men det er ikke så meget det.
har haft hende i tremmebur, men en af unger lå på gulvet i morges, den er stadig i live.. men har måtte flytte dem over i et plastik bur pågrund af det :S er det noget i normalt ligger og døjer med, eller har i dem i bure uden tremmer når jeres hunner er drægtige?
nå men jeg tror måske at hun ikke kan give dem det optimale mad de har brug for, kan man give dem noget andet mælk eller på en anden måde hjælpe de små stakler?
tak på forhånd
hjælp :(
Normalt er tremmebure helt ok til (guld-)hunner med unger. Det lyder ret uheldigt, at én af ungerne skulle være kommet ud af tremmerne. Det eneste, du kan gøre, er at få den tilbage i reden og håbe at den klarer det.
Og det er helt normalt, at der falder nogle fra.
Man skal dog sørge for at fjerne hamsterens hjul, så den ikke løber i det med ungerne inden i...
Det er meget hårdt for hunnen at have unger. Og jo flere der er, jo hårdere tager det på hende. Du skal tænke lige så meget på, hvad hun får at spise som hvad ungerne får. Protein er vigtigt, og adgang til vand er vigtigt.
Når ungerne er 11 dage gamle, er de begyndt at spise andet end modermælk - og de spiser forbavsende meget!
Du kan tilbyde killingemælk (fra en god dyrehandel). Men du kan også give mor og unger ærtemos (kogte mosede frost-ærter), kokosflager, og kattevådfoder. Jeg bruger selv de tre sidstnævnte ting.
Og så selvfølgelig det almindelige tørfoder.
Og det er helt normalt, at der falder nogle fra.
Man skal dog sørge for at fjerne hamsterens hjul, så den ikke løber i det med ungerne inden i...
Det er meget hårdt for hunnen at have unger. Og jo flere der er, jo hårdere tager det på hende. Du skal tænke lige så meget på, hvad hun får at spise som hvad ungerne får. Protein er vigtigt, og adgang til vand er vigtigt.
Når ungerne er 11 dage gamle, er de begyndt at spise andet end modermælk - og de spiser forbavsende meget!
Du kan tilbyde killingemælk (fra en god dyrehandel). Men du kan også give mor og unger ærtemos (kogte mosede frost-ærter), kokosflager, og kattevådfoder. Jeg bruger selv de tre sidstnævnte ting.
Og så selvfølgelig det almindelige tørfoder.
hjælp :(
ved godt det er normalt at der er nogle der falder fra, men synes ikke det virker normalt at ud af 11 unger at der så kun er 4 tilbage nu?
hun får masser af mad og lækkerier med protein og har adgang til en stor flaske vand.
da jeg prøvede at give ungerne flydene kattemad, ville de ikke spise det :S
men jeg vil da prøve med de gode råd, tak
hun får masser af mad og lækkerier med protein og har adgang til en stor flaske vand.
da jeg prøvede at give ungerne flydene kattemad, ville de ikke spise det :S
men jeg vil da prøve med de gode råd, tak

Hvor mange der falder fra kan afhænge af mange ting. Det er svært at sige noget generelt om hvad der er normalt.
Det er vigtigt at holde øje med om hunnen er stresset, og selvfølgelig om der er nok mad - for det er de ting, man bedst kan gøre noget ved
Jeg ved ikke hvornår du har prøvet at give kattemad, men ungerne skal jo være gamle nok til at indtage andet end modermælk - og det er de nok ikke før ca. 7 dage gamle.
Det er vigtigt at holde øje med om hunnen er stresset, og selvfølgelig om der er nok mad - for det er de ting, man bedst kan gøre noget ved

Jeg ved ikke hvornår du har prøvet at give kattemad, men ungerne skal jo være gamle nok til at indtage andet end modermælk - og det er de nok ikke før ca. 7 dage gamle.