Hej alle,
Jeg blev kontaktet i går af en som skulle af med sin hamster. Den bliver afleveret lige om lidt.
Den er ca. 1 år gammel, og jeg får bur og alt andet med. En "sibirisk" dværghamster skulle det være, så jeg er spændt på at se hvad jeg får ind af døren. :?
Mit spørgsmål er: Tror I at man kan få solgt sådan en voksen hamster? Jeg vil ikke selv have en hamster mere, men ejer skulle bare af med sin hamster hurtigst muligt, så har mere taget imod den for hamsterens egen skyld.
Ny hamster lige om lidt..
-
Nu har jeg fået den lille ting ind af døren. Iflg. tidl. ejer er den kun 4-5 mdr. Synes han sagde 1 år i går, men kan selvfølgelig huske forkert. Det er vel nemmere at sælge en hamster på den alder? Eller er det ligeså svært, når den er større end en unge? Den er ikke ret stor i hvert fald, og meget forsigtig indtil videre (forståeligt nok).
Buret er et lille tremmebur, så den bette ting kan kun gå rundt på tremmerne. Synes det er lidt synd. Det er heller ikke så godt for dem, er det?
Josefines bur er i hvert fald over dobbelt så stort, og hendes har ingen tremmer. Håber ikke den kan se så langt at den kan se hendes bur, for så bliver den da vildt misundelig!
Buret er et lille tremmebur, så den bette ting kan kun gå rundt på tremmerne. Synes det er lidt synd. Det er heller ikke så godt for dem, er det?
Josefines bur er i hvert fald over dobbelt så stort, og hendes har ingen tremmer. Håber ikke den kan se så langt at den kan se hendes bur, for så bliver den da vildt misundelig!

hvad var det så for en?
jeg fik selv min trille da hun var knap 1 år,og det var fordi min datter havde hamstere og jeg gerne selv ville ha en, men var lidt bange for de små som jo er noget mere livlige,så trlle var bare helt fantastisk at få.
nu ligger hun og er mega gammel,hun overlever helt sikkert ikke idag

jeg fik selv min trille da hun var knap 1 år,og det var fordi min datter havde hamstere og jeg gerne selv ville ha en, men var lidt bange for de små som jo er noget mere livlige,så trlle var bare helt fantastisk at få.

nu ligger hun og er mega gammel,hun overlever helt sikkert ikke idag

Er da ked af at høre det med din hams.my heaven skrev:hvad var det så for en?
jeg fik selv min trille da hun var knap 1 år,og det var fordi min datter havde hamstere og jeg gerne selv ville ha en, men var lidt bange for de små som jo er noget mere livlige,så trlle var bare helt fantastisk at få.![]()
nu ligger hun og er mega gammel,hun overlever helt sikkert ikke idag![]()
![]()

Jeg ved ikke hvad det er for en, er ikke god til det med hamstere.

Har haft den lille ting i løbegård i dag. Den er bare nuttet, og slikker fingre. :) Den var helt vild med at jeg satte et hjul op i løbegården, den tonsede bare afsted.
Nu er jeg i gang med at lede efter et nyt bur til den, for uanset om jeg får den solgt eller ej synes jeg ikke den kan være bekendt med det bur den har nu! Har målt mine to bure, og det den går i (den bliver kaldt "King" herhjemme) er på 1188 cm2. Det Josefine har er 3720 cm2, så der er altså noget af en størrelsesforskel på de to bure!