Tilvænning af nyt foder

Beskrivelse mangler
Låst
Nougat

Tilvænning af nyt foder

Indlæg af Nougat » 24. jul 2010 07:37

Hej
Da min guldhamster ikke virker så intresseret i sit foder mere, vil jeg prøve og skifte over til "Hamster Crispy". Men hvor lang tid skal man bruge på at tilvænne den til det nye foder?
Og da jeg har læst det er meget fedende, er der så noget jeg kan pille fra, så det ikke feder så meget?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Musse00

Indlæg af Musse00 » 26. jul 2010 22:26

Skift til noget foder du tror er sundt og måske ikke feder så meget men du behøves altså ikke at tilvænne ham til det nye foder  :wink:

Nougat

Indlæg af Nougat » 26. jul 2010 23:02

Har fået anbefalet Hamster Crispy, så det har han fået for første gang i dag, blandet med lidt af det gamle foder. Men der er mange solsikke- og græskarkerner i, så dem piller jeg fra, og giver dem som godbidder istedet.

Lykke

Indlæg af Lykke » 27. jul 2010 06:37

Det med tilvænning kommer lidt an på, hvor stor forskel der er på indholdet. Hvis begge har de samme grunddele, er det ikke så vigtigt, men det hedder sig altså at man bør lave en glidende overgang af hensyn til hamsterens mave. F.eks. 14 dage hvor der gives mere og mere af det nye og mindre og mindre af det gamle.
Jeg har dog aldrig selv oplevet problemer ved "hurtige" skift, f.eks. når jeg har købt en hamster hos dyrehandleren og bare givet den mit eget foder.

Nougat

Indlæg af Nougat » 27. jul 2010 11:57

Okay. Ved ikke hvad den fik i den dyrehandel jeg købte den i, men der fik den jo også en bare nyt foder fra den ened dag til den ande, og der skete ikke noget. Men "better safe than sorry" :-)

Låst