Hej
Da min guldhamster ikke virker så intresseret i sit foder mere, vil jeg prøve og skifte over til "Hamster Crispy". Men hvor lang tid skal man bruge på at tilvænne den til det nye foder?
Og da jeg har læst det er meget fedende, er der så noget jeg kan pille fra, så det ikke feder så meget?
Tilvænning af nyt foder
Tilvænning af nyt foder
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3
Har fået anbefalet Hamster Crispy, så det har han fået for første gang i dag, blandet med lidt af det gamle foder. Men der er mange solsikke- og græskarkerner i, så dem piller jeg fra, og giver dem som godbidder istedet.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
Det med tilvænning kommer lidt an på, hvor stor forskel der er på indholdet. Hvis begge har de samme grunddele, er det ikke så vigtigt, men det hedder sig altså at man bør lave en glidende overgang af hensyn til hamsterens mave. F.eks. 14 dage hvor der gives mere og mere af det nye og mindre og mindre af det gamle.
Jeg har dog aldrig selv oplevet problemer ved "hurtige" skift, f.eks. når jeg har købt en hamster hos dyrehandleren og bare givet den mit eget foder.
Jeg har dog aldrig selv oplevet problemer ved "hurtige" skift, f.eks. når jeg har købt en hamster hos dyrehandleren og bare givet den mit eget foder.