Måske dårlig mave?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Shjelle

Måske dårlig mave?

Indlæg af Shjelle » 3. sep 2010 19:56

Købte i går en dejlig lille pige nede i dyrehandleren..
Men da jeg havde hende oppe i dag synes jeg noget af hendes afføring så lidt underlig en anelse mere smattet ud end det andet, hun havde en kasse hun kunne rende ind i og i kassen kunne jeg se noget jeg ikke ved om var tid eller meget tynd afføring..
Gav hende gulerod i går og i går da jeg købte hende synes jeg ikke at se der var noget lidt underligt ved hendes afføring, kan det ske at være derfor?
Ved ikke om hun har spist eller drukket som hun skulle i dag da hun ikke står i stuen? Synes i jeg skal sætte hende i stuen så jeg kan holde øje med hende om dagen og se om hun opføre sig som hun skal eller?
Hun spiser lidt når jeg giver hende af hånden, men kun lidt, er det noget jeg skal bekymre mig over eller skifter det fra hamster til hamster eller kan det være fordi det hele er nyt? For min tidligere hamster spise rigeligt af hånden..

Er vidst temmelig bekymret, for har fået at vide at det kan gå stærkt med de små hvis der er noget galt og vil jo ikke der skal ske hende noget specielt ikke noget alvorligt der kan koste livet..

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 4. sep 2010 11:16

Prøv med Zoolac, det kan købes i håndkøb på apoteket eller hos Maxizoo og de fleste hamster kan godt lide smagen. Det har en hurtig virkning, men husk at give det 3-4 dage efter maven er kommet i orden igen.

Det er ikke til at sige hvad grunden er, det kan være mange forskellige ting såsom foderskift, for meget frugt, mavevirus fra dyrehandleren o.s.v.

Held og lykke med det.

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 4. sep 2010 17:55

Står der på det hvordan man bruger det og hvor tit om dagen hun skal have det eller kan du eller en anden fortælle mig det?

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 5. sep 2010 11:02

Dyrlæger har også gerne zoolac, og de vil meget gerne vejlede i hvordan det skal bruges. :)

Shjelle

Indlæg af Shjelle » 5. sep 2010 13:14

Vi har lidt langt til dyrlægen og har ikke rigtig mulighed for at komme derud med mindre det er med et sygt dyr.. Kan man ikke læse nogen steder hvordan man skal bruge det?

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 6. sep 2010 16:05

Jeg kan ikke huske hvor meget de skal have og har ikke en tube hjemme jeg eventuelt kunne læse på. Jeg ville spørge på apoteket eller kontakte en dyrlæge telefonisk.

Hvis hun ikke har fået det bedre end sidst du skrev, ville jeg i hvert fald skynde mig lidt, hamstere er desværre ikke særlig hårdføre.

Held og lykke med det.

Låst