Hej med jer.
SKAL en hamster have protein? - Hvor meget skal den have, og i hvilken form? Hvad sker der hvis den får for lidt protein?
mvh
Kød / protein
-
Hej
Jeg så lige at du ikke har modtaget svar endnu.
Hamstere er både plante- og kødædende i naturen og skal derfor også have animalsk protein i fangeskab.
Den mængde de spiser i naturen variere selvfølgelig efter udbuddet, men der bliver generelt forsket meget lidt i hamsters levevis i naturen, så mængden af protein er usikker.
Personligt fodre jeg med lidt protein som tilskud til en almindelig hamsterblanding ca. hver anden dag, det kan bestå af melorme, katte vådfoder, A38 (den uspiste mængde skal fjernes efter 3-4 timer)og hundekiks med højt proteinindhold.
Jeg kan ikke svare på hvad der sker ved proteinmangel hos hamstere, men mon ikke det er det samme som ved os mennesker hvor muskelcellerne ikke kan genopbygges????
Jeg så lige at du ikke har modtaget svar endnu.
Hamstere er både plante- og kødædende i naturen og skal derfor også have animalsk protein i fangeskab.
Den mængde de spiser i naturen variere selvfølgelig efter udbuddet, men der bliver generelt forsket meget lidt i hamsters levevis i naturen, så mængden af protein er usikker.
Personligt fodre jeg med lidt protein som tilskud til en almindelig hamsterblanding ca. hver anden dag, det kan bestå af melorme, katte vådfoder, A38 (den uspiste mængde skal fjernes efter 3-4 timer)og hundekiks med højt proteinindhold.
Jeg kan ikke svare på hvad der sker ved proteinmangel hos hamstere, men mon ikke det er det samme som ved os mennesker hvor muskelcellerne ikke kan genopbygges????
-
En hamster har udvilket behovet for animalsk protein fordi den gerne spiser insekter ovs. i naturen.Saharaspunk skrev:Animalsk protein indeholder essentielle aminosyrer, som vi har brug for, for at ja genopbygge muskler, men også for at få central nervesystemet til at kører som det skal, så det er ret vigtigt. Både for dyr og mennesker.
Man skal betrakte en hamstere mere som et altædende dyr end en planteæder selvom at hovedparten af en hamsters kost består af planteføde.
Bare lige for at snakke essentielle aminosyrer, så findes alle de essentielle aminosyrer også i en hvilken som helst plantekost der indeholder den mindste smule protein.
Så det er altså andre proteiner end os hamsteren skal bruge, for vi kan sagtens leve på en plantekost så længe vi får den protein fra planten vi skal bruge.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil