Så blev det også Thit's tur til at drage til de evige hamstermarker.
Når jeg tænker tilbage på den tid vi har haft sammen, er det en tid med smil og glæde, men også med tårer og bekymringer.
Jeg glemmer aldrig d. 6. marts 2009, hvor du blev hjembragt i en kasse du bare IKKE gad være i. Heldigvis var det ikke længe, og allerede samme aften, kunne jeg kæle med dig.
Som tiden gik, begyndte du at fylde hele mit hjerte.
I sommeren 2009 gav du os alle en ordenligt forskrækkelse, ved at bosætte dig i tørretumbleren - uden lige at fortælle det først - men også dette kom vi godt fra.
Som året gik, og det blev 2010 blev jeg urolig. Du begyndte at tabe hår - meget hår, men doktor dyr sagde heldigvis, at det blot var fordi du producerede for meget hormon.
I efteråret 2010 måtte vi igen til dyrlægen, men heldigvis med flere gode meldinger.
Efterhånden var du blevet en gammel lille pige, og jeg kunne se det på dig. Pludselig tabte du alt din vægt, og jeg troede at det drastigt var på vej nedaf, men lige så pludseligt som du tabte dig, tog du på igen - meget endda.
Du blev svagere og svagere, blind på det ene øje, og større og større trods, at du ikke kunne spise mere end normalt.
Til sidst kunne du kun lige flytte dig fra håndklædet op til mig, og så falde i søvn - noget du ikke har gjort siden du var ganske lille.
Jeg vidste godt, at når vi tog til dyrlægen idag, ville det nok ikke have positive udfald, og ganske rigtigt. Dyrlægen kunne fortælle, at du havde en tumor på begge dine nyrer, og disse tog al din energi og næring - det ville være synd andet, end at lade dig få fred.
Så til det allersidste, lå du i mine hænder.
Jeg elsker dig, Thit. Du vil altid være den hamster, som har gjort størst indtryk på mig, og den hamster som altid vil være min yndlings.<3
Jeg ved, at du sidder oppe på en lille stjerne, sammen med de andre, jeg har mistet og elsket, og våger over mig hver dag.
Vi ses engang, min pige.
Thitte.<3
-
-