Virker bange

Beskrivelse mangler
Låst
Thitte

Virker bange

Indlæg af Thitte » 15. jan 2011 16:22

Hejsa!  :D

Jeg var igår ude og hente mit lille nye guldhamster.
Han er fra dyrhandel og jeg tror, at han er måske 2 måneder gammel.
Han var den af guldhamstrene i samme bur, som virkede mest sky, men det var ham jeg faldt for.
Han blev sat i bur, og jeg har kun rørt ganske ganske lidt ved ham.
Her til morgen prøvede jeg at sætte min hånd ned til ham, altså lægge den i bunden af buret og lade ham snuse - men han virkede som om han blev enormt bange og bare skyndte sig væk. Jeg er altid meget forsigtig med at håndtere nye hamser, så det har ikke været grundet en hurtig bevægelse.

Nu er det jeg spørger; Er det noget jeg bør være nervøs for, at han er så sky, eller er det normalt at de er sådan den første tid, og er det derfor blot mig, som er pyldermor?
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Lykke

Indlæg af Lykke » 15. jan 2011 17:22

Det lyder meget normalt.
Brug noget tid på at snakke med ham og stik hånden ned til ham engang imellem. Så skal han nok finde ud af at den ikke er noget man skal være bange for. Tilbyd ham evt. en solsikkekerne, når du stikker hånden ned.

Thitte

Indlæg af Thitte » 15. jan 2011 17:39

Al bekymring er hermed fjernet  :D  har lige haft ham oppe og med inde i brusekabinen, da den er lukket hele vejen rundt. Her rendte han glad rundt og snusede til det hele - ink. mig, spiste lidt pinjekerner, tissede, og vaskede sig  :D
Er blot lidt nervøs for at sidde stille oppe i hænder.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Nougat

Indlæg af Nougat » 15. jan 2011 19:58

Ej hvor lyder det dejligt :-) Det med at sidde stille i hånde, skal nok komme. Tillykke med ham  :D
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Låst