Mærkelig Opførsel

Beskrivelse mangler
Låst
Tanja<3

Mærkelig Opførsel

Indlæg af Tanja<3 » 5. jan 2011 17:48

Mit vinterhvide dværghamster Nelly opfører sig underligt. Hun bider heletiden. Hun er tam - hun er ca. 1 år gammelt - så derfor kan jeg ikke forstå det.
Min teori er at: Hun var til dyrlæge for noget tid siden og fik fjernet en 'Fedtknude' som sad ved øret. Hun klarede det men hun bed dyrlægen fordi det selfølgelig gjorde ondt. Og da hun kom hjem derfra har hun bidt mig og min familie hårdt i fingrene.
Jeg ved ikke om det har noget at gøre med hendes "Åbenbart trælse oplevelse hos dyrlægen" Ikke fordi han var hård ved hende Overhovdet ikke men hun opfattede det måske anderledes da hun er mindre.

Så mit spørgmål er: Er det måske derfor hun bider? Og Hvad kan jeg gøre? :?:

SilvaVirus

Indlæg af SilvaVirus » 7. jan 2011 11:26

har ikke særlig meget erfaring med hamstere.

Men jeg tror at du skal se på dit hamster som om du lige har fået det. Jeg ved ikke hvor gode de er til huske, men i værste tilfælde så er dit hamster måske begyndt at sammenligne dig og din familie med noget der gør ondt. Hvilket betyder at du skal opbygge dens tilid igen.

Selvfølgelig trist, men prøv at det ikke hjælper

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 7. jan 2011 16:05

Min erfaring med hamstere er ikke at de bære nag eller husker en enkelt negativ episode og reagere så længe på det.

Umiddelbart tænker jeg at den har smerter...... er der andre tegn på at den mistrives? Spiser den, drikker den, løber den rundt som før?

hamstersimon

Indlæg af hamstersimon » 7. jan 2011 18:46

hej jeg tror den er blevet gal på dig men prøv at give den det der den allerbedst kan li (i hånden) og prøv igen og igen og igen igen igen igen indtil den er tam (ikke det hele hverdag det kan den få fedme af og dø) og prøv at lytte til de der hamster experter  :hlaugh: de er bedre til sådan noget

Tanja<3

Indlæg af Tanja<3 » 9. jan 2011 16:26

Hun spiser normalt (mega meget) og drikker Odd som før såå intet unormalt. Det var et ubehageligt dyrlægebesøg(var ikk selv med) hun bed dylægen og så løftede han hånden mens hun hang i. Så hun blev slynget gennem luften og ned fra bordet :'( det var sikkert meget ubehageligt kan jeg forestille miq

Tanja<3

Indlæg af Tanja<3 » 9. jan 2011 16:27

Oss* istedet for Odd. Ups. Kan ikke finde ud af at skrive på en iPod

Lucca

Indlæg af Lucca » 7. feb 2011 19:51

hamstersimon skrev:hej jeg tror den er blevet gal på dig men prøv at give den det der den allerbedst kan li (i hånden) og prøv igen og igen og igen igen igen igen indtil den er tam (ikke det hele hverdag det kan den få fedme af og dø) og prøv at lytte til de der hamster experter  :hlaugh: de er bedre til sådan noget
Ikke at jeg ikke mener du ik vil hamsteren det bedste, men jeg synes det er ret logisk at hvis hun fodre dværgen i hånden, vil den jo for det første tro at det at bide er OK og for det andet stopper den ikke med det. Et dværghamster er ikke af sindet ondt, og den glemmer højst sandsyndligt den ene episode, nok ikke lige med det samme. Mit råd vil være at få den til at stoppe med at bide, ved at puste den i hovedet. Det gør min veninde med sin, og det hjælper faktisk.

Hamster <3

Indlæg af Hamster <3 » 8. feb 2011 15:00

Prøv at giv den en lille pause.. Bare på 1-2 dage.

Sørg for ikke at vække den!

Find nogle snack som den RIGTIG godt kan lide, og start med at give den det i buret fra dine fingre..

Efter pausen, prøv at tage den op.
Sørg for at dine hænder/fingre ikke lugter af mad, da den kan komme til at tro dine fingre er det, og bider.

Pas på med at klemme! Og tag den helst nede fra (eller i en skål, dannet af hænderne), så den ikke føler det som et angreb.

Hvis den ikke gider, så lade vær' ! (:

Oppe i hænderne, giver du dens snack og hvis du har lyst, så prøv at lade den løbe frit på gulvet, som en god oplvelse..

Håber den bliver tam og ikke bider   :wink: ¨

Og håber også du kan bruge mine råd :hsmile:
Kærlige hamster hilsner fra Sofie og søde Hamster<3

Hamster <3

Indlæg af Hamster <3 » 8. feb 2011 15:04

*Tilføjelse*

Sørg for at snakke meget til den (Specelt når den spiser)  :wink:
Selvfølgelig med en *glad tone*  :wink:
Kærlige hamster hilsner fra Sofie og søde Hamster<3

Låst