Hjælp parring mellem guldhamster
Hjælp parring mellem guldhamster
Hej jeg har en han & en hun guldhamster. Jeg vil gerne have dem til at parre, men hunnen gider ikke og hannen tør ikke at sige hende imod. Hvad skal jeg gøre?
Rør evt. ved hannen inden du rør ved hunnen, for så kan hun lugte ham. Det vil hjælpe til at vise om hun er i brunst.
Det er som regel om aftenen, meget sent, at hunnerne kommer i brunst - jeg parrer dem typisk omkring kl. 22.
Hvis du har prøvet at stryge hende ned over hofterne/ halepartiet 4 aftener i træk, så prøv at sætte hannen og hunnen sammen 4 aftener i træk.
Når du sætter dem sammen, skal det kun være et øjeblik, for hunnen vil stille sig i parringsstilling næsten med det samme, hvis hun er i brunst. Hav en isbøtte eller lignene parat - for hunnen kan nogle gange finde på at angribe hannen, hvis hun ikke er i brunst!
Det kan også være en fordel at parre dem på neutralt område, hvor man først sætter hannen ned og derefter hunnen - så er det ikke nogens territorium og der er ikke tusind spændenden nye ting for hamsterne at kigge på
Ved du i øvrigt hvilke farver dine guldhamstere har? Der er nemlig nogle typer man ikke må parre med hinanden.
Det er som regel om aftenen, meget sent, at hunnerne kommer i brunst - jeg parrer dem typisk omkring kl. 22.
Hvis du har prøvet at stryge hende ned over hofterne/ halepartiet 4 aftener i træk, så prøv at sætte hannen og hunnen sammen 4 aftener i træk.
Når du sætter dem sammen, skal det kun være et øjeblik, for hunnen vil stille sig i parringsstilling næsten med det samme, hvis hun er i brunst. Hav en isbøtte eller lignene parat - for hunnen kan nogle gange finde på at angribe hannen, hvis hun ikke er i brunst!
Det kan også være en fordel at parre dem på neutralt område, hvor man først sætter hannen ned og derefter hunnen - så er det ikke nogens territorium og der er ikke tusind spændenden nye ting for hamsterne at kigge på
Ved du i øvrigt hvilke farver dine guldhamstere har? Der er nemlig nogle typer man ikke må parre med hinanden.
Tusind tak for hjælpen, jeg har 2 hanner & en hun (guldhamster)Lykke skrev:Rør evt. ved hannen inden du rør ved hunnen, for så kan hun lugte ham. Det vil hjælpe til at vise om hun er i brunst.
Den ene han er Sort med nogle hvide pletter
Den anden han er hvid grålig
Og hunnen er brun
Re: Hmm
Hva er det for nogen farver?Cisla skrev:Ved du i øvrigt hvilke farver dine guldhamstere har? Der er nemlig nogle typer man ikke må parre med hinanden.
Undskyld jeg lige skifter emne, men har ikk hørt det før, så blev lige nysgerrig [/quote]
Kig inde på hjemmesiden(:
(www.hamsterverden.weebly.com)
Re: ???
Du har sku' lige spurgt mig om hvilket farve mine hamster har!Cisla skrev:Forstår ikk helt hva jeg skal se på din side Chriisii, eftersom der intet står om det jeg spørger om.
Spørger ikke ind til dine hamstere.
-Så i stedet for at skrive det tænkte jeg på om du ikke lige kunne tage et smut forbi min hjemmeside!
???
Jeg spurgte ind til hva Lykke mente med at der var visse farver/typer man ikke må parre! Ikk til hvilke farver dine hamstere har.Lykke skrev:Ved du i øvrigt hvilke farver dine guldhamstere har? Der er nemlig nogle typer man ikke må parre med hinanden.
Hvis min besked var lidt misvisende, så undskyldte jeg også for at skifte emne, altså at mit spørgsmål intet havde med dine hamstere at gøre.
Re: ???
for at besvare spørgsmålet så findes der visse lethale gener, altså dødelige gener i dobbeltfaktor altså hvis en hamster har to ens lethale gener fra sine forældre er de dødelige/skadelige på hamsteren.Cisla skrev:Jeg spurgte ind til hva Lykke mente med at der var visse farver/typer man ikke må parre! Ikk til hvilke farver dine hamstere har.Lykke skrev:Ved du i øvrigt hvilke farver dine guldhamstere har? Der er nemlig nogle typer man ikke må parre med hinanden.
Hvis min besked var lidt misvisende, så undskyldte jeg også for at skifte emne, altså at mit spørgsmål intet havde med dine hamstere at gøre.
Skimmel genet for eksempel (Whwh) parrer man to hamstere med genet og en af ungerne skulle resikere at få genet fra begge forældre altså (WhWh) så får du en helt hvid hamster der er født døv og uden øjne.
Så er der Dominant spot genet (Dsds) parrer du to Ds hamstere og hvis nogen af ungerne skulle få genet to gange og blive DsDs så dør ungerne i foster tilstand og bliver absorberet i fostret og bliver dermed aldrig født.
Det er disse gener Lykke refererer til når hun skriver at visse mutationer ikke må parres, det er ikke for at lave snobbede forbud blot for at undgå visse defekter. :D
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil